Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Mijn LOT :( Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Mijn LOT :(
Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-04-13 - 22:57:55

Zoals sommige van jullie weten ben ik verzot op Geelvoorhoofd amazones en had ik er ook eentje terug genomen als ik 2 maanden geleden Mabel onze grijze roodstaart niet had gekregen. En dan vindt ik vandaag in mijn mailbox een mailtje met 2 baby geelvoorhoofdjes van de kweker van mijn vorige papegaai Nicky sad :( 2 dagen voor we een telefoontje over Mabel kregen waren we bij de kweker weer eens wezen kijken en had hij 1 ei liggen als hij toen een jonkie had gehad dat ik die gewoon gelijk ingepakt en meegenomen happy :) maar ja Mabel zocht een goed tehuis en dat heeft ze ook want ze heeft het hier heel erg naar haar zin, en zegt al zoveel nieuwe dingen dat ze de dingen die we niet leuk vonden zoals POEPENNNNNNNN en Mabel hou je kop etc al bijna niet meer worden gezegd wink ;) De nieuwe dingen zijn KAPPE NOU en pakkuh pakkuh pakkuh van het spelen wat we met haar doen happy :)
Maarja ik BAAL toch wel een beetje als ik zo'n kleine groene augurk zie die van mij had kunnen zijn.
En om nou gelijk weer 2 papegaaien te nemen dat vindt ik zelf niet zo'n goede stap want Mabeltje is al een hand vol en druk voor 10 met haar adhd happy :) LOL
maarja als iemand hier morgen zegt van hier heb je me cc en ga hem maar halen dan zie je me voetsporen niet meer zo hard vlieg ik dan wink ;) hahahahaha

Nee moet realistisch blijven en hoe moet het dan met vakanties? kan me schoonmoeder toch niet opzadelen met 2 van die herrieschoppers?

Nou ja hier zal ik voorlopig nog wel even over piekeren wink ;)

RIA'S SOAP ENDS happy :)


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-04-14 - 07:16:20

happy :)

Ria.

Nou je maakt het je ook niet gemakkelijk, in je hart wil je een Geelvoorhoofd, en je overwegingen om het niet te doen zijn ook steekhoudend.
Maar soms, is het volgen van je hart/gevoel niet verkeerd hoor.
Een ding proef ik wel uit je soap verslag, eender welke papegaai dan ook, beter zou hij/zij het niet kunnen treffen.
Hoop voor je dat de kweker dat ook een beetje inziet, zodat je geen goldcard nodig hebt.wink ;)

Wens je dan ook veel wijsheid toe, en niet teveel piekeren.

wink ;)
Peter.


steynkorse
Website Member
Posts :156

Website Member
2005-04-14 - 07:32:01

hoi,

waar je ook rekening mee kan houden, is dat 2 papegaaien elkaar ook bezig kunnen houden.
Wel kan het zijn dat het niet klikt of iets dergelijks, maar als je het in het begin goed aanpakt is de kans vrij groot dat ze elkaar toch wel zullen accepteren. Het blijft een risico om er een papegaai bij te nemen, in verband met jaloesie en dergelijke, maar ik denk dat als je jezelf goed instelt dat het opzich moet lukken.

Wel geef je zelf aan dat Mabel al een hele drukte is, je moet je dan gaan afvragen of het je het graag wilt.
-wil je 2 kooien schoonmaken
-kan je je aandacht verdelen over 2 (en misschien nog wel andere huisdieren)
etc.

Allemaal overwegingen die je even moet maken.

Ik denk dat als je er rustig over nadenkt, je vast tot een goed besluit kan komen.

Groetjes

p.s. heb zelf 2 amazones, eerst had ik er eentje, de 2de was eigelijk niet de bedoeling, want die heb ik gekregen als opvang vogel. Dit zijn 2 prachige vogels en dat gaat perfect samen. Als ik er niet ben hebben ze elkaar en als ik bij de kooien kom komen ze allebei zo naar je toe. Heel leuk. Wel heb ik ze in aparte kooien, bij elkaar doen doe ik niet, want het zijn 2 mannen, die ondanks dat ze buiten de kooi met elkaar op kunnen schieten binnen de kooi allebei een soort van territorium drang hebben.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-04-14 - 08:45:10

Ik heb zelf twee jonge natuurbroed geelvoorhoofden. Het zijn heel actieve drukke vogels die elkaar zeker bezig houden, echt heel flink ruzie kunnen maken, maar s'avonds naast elkaar op stok gaan slapen. Die van mij schreeuwen graag tegen muziek op.

Misschien is het wijs om te overwegen of je 1 geelvoorhoofd zou nemen. Waarom gelijk 2? Die kan ook vriendjes worden met de grijze roodstaart. Beiden hebben dan ook gezelschap aan elkaar. Dat kost uiteindelijk (als de gele zelfstandig eet) niet zozeer meer tijd, maar er is natuurlijk wel vooral meer drukte aanwezig in huis. Dat laatste moet je willen, geelvoorhoofden kunnen hun bek goed opentrekken dat is toch wel van een heel ander niveau dan grijze roodstaarten.

Ik geef maar een paar overwegingen, het kan ook heel goed zijn dat het beter is om er geheel vanaf te zien, maar dat kan alleen jij bepalen.


Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-04-14 - 09:59:38

Dank je wel voor jullie reacties wink ;)

Johan ik zou ze niet allebei nemen wink ;) eentje erbij zou genoeg zijn hoor.


CHEETAH
Website Member
Posts :174

Website Member
2005-04-16 - 20:04:24

Hoi,

Ook ik zat heel lang te twijfelen om een amazone erbij te nemen. De soort die ik wou was een geelschouderblauwvoorhoofd (aestiva xhantoperix). Rond de tijd dat ik het wou aanschaffen waren er geen kwekers met jonkies. Ik had er ook een jonge grijze roodstaart bij gekregen die ook goed tehuis zocht. Desondanks ben ik er van plan om er toch ooit een amazone bij te nemen. Ondanks alle negatieve verhalen over de blauwvoorhoofd ga ik toch op mijn gevoel af. Wel moet ik zeggen dat mijn 2 grijsjes nu al heel erg druk kunnen zijn. Vooral Jodie is echt hyperactief. Amazone's schijnen nog drukker te zijn.


Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-04-16 - 20:26:54

happy :) thanks Cheetah. Mijn ervaring met het verschil tussen Nicky de Amazone en Mabel de grijze roodstaart is dat Nicky echt momenten op een dag had dat hij ontiegelijk ondeugend kon doen, effe lekker schreeuwen,Lekker speelgoed kapot maken, Puzzelen om knopen uit leren veters te halen, lekker stoeien nog beter kroelen. En Mabel is eigenlijk heel anders die is geen moment stil, Die klets de gehele dag de oren van je hoofd af, zo erg dat ik haar mijn AHDH papegaai noem happy :) ze is denk ik over de dag gedeeltes dat er iemand hier is misschien 2 uur rustig dus kan je nagaan. Niet dat ze schreeuwt maar ze zit gewoon konstant te kletsen terwijl Nicky gewoon rustige momenten had en sóchtends bijv. eerst wakker moest worden op zijn gemakkie en Mabel zit al te roepen als mijn man uit de nachtdienst komt om half 6 dan hoor je al MEEEEEEEEEBBEEEEEEEEL met een bekakt stemmetje wink ;)Nog een voorbeeld. Als er visite komt wil Mabel het liefst van een afstandje de boel bekijken. Nicky wilde het middelpunt van de groep zijn en had het hoogste woord. Al met al hebben beide soorten een hoop leuke kanten. Ik vindt zelf dat ik nog geen nare kanten heb gezien. Ja de ochtendflatsen die Madame mabel neer kan leggen happy :) LOL die zijn niet mis.

Maareh Mabel is een paar dagen proef logeren nu bij mijn schoonmoeder dus ben wel heel benieuwd hoe het gaat en ze is pas 3 uur weg en ik mis haar al wink ;)


Dus ze zijn gewoon niet te vergelijken denk ik.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 221 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede