Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > twee poppen met een nestje??? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : twee poppen met een nestje???
irri
Website Member
Posts :114

Website Member
2005-04-20 - 12:19:04 send message to irri

hallo, ik heb weer een vraagje, ik heb twee poppen bij elkaar zitten (catharina's)nu heeft een van beide poppen een eitje gelegd en een paar maand terug die andere pop. (die at ze op) alleen deze pop niet en waarschijnlijk volgen er nog meer eieren, wat moet ik hiermee doen? de eieren zullen natuurlijk onbevrucht zijn en de pop zal voor niks zitten te broeden. moet ik de eieren maar weghalen?
en hoe kan het dat twee poppen uberhaubt aan een nestje beginnen? weten ze dan niet van elkaar dat het poppen zijn?
een heel verhaal, hopelijk heeft iemand een oplossing?
groetjes marjan


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2005-04-20 - 12:27:48 send message to kakatoe

ik begrijp hier uit dat je er geen mannen bij hebt zitten en dat je er maar 1 nestblokje bij hebt hangen.
hang er meerdere blokken in en schaf een of meerdere mannen aan.
je kunt in dit geval de ciclus af laten maken maar je kun er ook voor kiezen om het blok er bij weg tehalen


irri
Website Member
Posts :114

Website Member
2005-04-20 - 12:34:05 send message to irri

hoi, dan laat ik ze de cyclus wel afmaken, ze beschermt haar ei namekijk perfect en ik verstoor dat liever niet, enige probleem is dat ze tot nu toe nog nooit andere vogels heeft geaccepteerd dan deze pop, andere vogels interesseren haar absoluut niet en dan kwijnt ze weg, daarom heb ik ze bij elkaar zitten
groetjes marjan


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2005-04-20 - 13:06:42 send message to kakatoe

koop een aantal mannen en zet die apart in een kooi naast de kooi/voliere en kijk welke man ze accepteert maar dan moet je wel die andere pop er bij weg halen.
het kan wezen dat daar wel enkele weken zal duren alvorens de pop de man accepteert


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-04-20 - 18:09:41 send message to johanblok

Weet je zeker dat het beide poppen zijn en dat elk appart eieren gelegd heeft? Ook bij wildkleur is het niet altijd voor 100% zichtbaar welk geslacht ze hebben.

Als je geen jongen wilt zou ik de cyclus af laten maken en vervolgens de nestblokken weghalen. Als je dit wel wilt, zou ik twee mannetjes aanschaffen. Ik vrees dat 1 mannetje bij twee vrouwtjes ruzie doet ontstaan.
Indien ze een redelijk grote ruimte hebben, kun je heel goed twee koppeltjes in 1 ruimte houden. Dit heb ik in het verleden ook een seizoen gedaan waarbij ook enige jongen groot gebracht werden.



irri
Website Member
Posts :114

Website Member
2005-04-21 - 10:29:24 send message to irri

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

hallo, ja ik weet heel zeker dat het de vorige keer de andere pop was. en doordat de andere pop nu eieren legt (eerst hele dikke buik,en na het ei minder dik)weten we dat, dat dus ook een pop is, ik ben al op zoek naar twee mannetjes nu, hopelijk gaat dat goed, het ene popje is wel makkelijk in de omgang en de andere absoluut niet
dus hopelijk gaat dat goed (ik zal na het broeden de dames uit elkaar halen en proberen te koppelen)
aan een ander, mocht dat niet klikken, heb ik twee
mannen die een nieuw vrouwtje moetenlaugh :D zo krijg ik ook wel uitbreiding haha, (weer twee poppen erbij)
groetjes marjan


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-04-21 - 10:38:05 send message to paccie

HALLO BIJ deze vogels is het niet nodig om ze uit elkaar te halen het zijn kolonie broeders gewoon er bij zetten eerst met een kooi en dan open zetten ze komen er zelf wel uit ik heb 5 koppels bij elkaar zitten gaat perfect gr paccie


irri
Website Member
Posts :114

Website Member
2005-04-21 - 10:49:29 send message to irri

hallo, ik had ze eerst ook met twee andere catharina's samen, dat ging bij ons helaas niet zo goed, er ging zich toen een trio vormen (ze zaten met z'n drieen in 1 nestkastje ondanks de andere nestkastjes) en de vierde vogel werd verstoten, dat was geen gezonde situatie daarom heb ik ze uit elkaar gehaald. ook heb ik onderling nog proberen te koppelen maar sommigen kunnen gewoon niet met elkaar opschieten, dan is het constant vechten, en dat lijkt me niet de bedoeling
groetjes


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-04-21 - 16:42:24 send message to paccie

het is ook de bedoeling dat je oneven stelletjes in de voilere doet dan heb je geen ruzie en kan er altijd iemand over zijn dus of 3 of 5 of 7 enz enz geld eigenlijk voor elke parkieten soort die je in kolonie broed ik zou zeggen probeer maar


irri
Website Member
Posts :114

Website Member
2005-04-21 - 17:11:06 send message to irri

hoi, oh dat wist ik niet, dacht altijd juist een even aantal, goed dat zal ik ook eens proberen
thnx! groetjes marjan


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-04-21 - 21:44:55 send message to paccie

hallo irri stelletjes he zeker weten dat het een koppeltje is en dan 3 of 5 of 7 stelletjes gr paccie



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 185 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede