Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > grijze roodstaart papegaai Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : grijze roodstaart papegaai
michatje
Website Member
Posts :119

Website Member
2005-04-23 - 07:37:36 send message to michatje

dag allemaal,
graag had ik vernomen of er iemand mij kan zeggen waarom m'n ene koppel grijze opeens hun staart kapot maken (afbijten?) dit koppel was puntgaaf wanneer ik ze in de voliere heb geplaatst,het zijn eigen kweekvogels maar heb ze wel bij een kopppel valkparkieten(kweekkoppel) geplaatst in een ruime voliere van 4.20m lang en 1m breed.zou dat kunnen dat het die valkparkieten zijn die dat doen want ik heb er al verschillende keren op gelet wanneer de grijze hun veren zitten te reinigen zie ik nooit dat ze hun staart kapot bijten of eventueel andere pluimen.hopend dat iemand mij daarin kan verder helpen,toch bedankt




ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-04-23 - 08:37:20 send message to ParkietenPeter

Valkparkieten zouden hier zeker schuldig aan kunnen zijn. Zeker nu in het broedseizoen. Maar dan moet denk ik wel opvallen hoe de valken op de rijze reageren in de vlucht.
Zelf de ervaring met valken en bonte boeren. De bb hadden geen minuut rust, maar ja toen ik de valken bij de neophema's zette, die ook niet. Nu zitten de valken apart en is de rust wedergekeerd. Mijn valken zijn zelfs zo fel, dat ik moet oppassen als ik de voer bak inhang voor mijn eigen vingers.

Maar dat meot je zeker opvallen als het de valken zijn.

wink ;) Peter


michatje
Website Member
Posts :119

Website Member
2005-04-23 - 08:56:10 send message to michatje

bedankt voor de reactie,

ik ben het niet zeker maar dacht daar eigenlijk ook aan dat het eventuel de valken zouden kunnen zijn want ook eerder dit jaar heb ik één van m'n grijzen laten endoscoperen en heb er ook de dierenarts over gesproken en terwijl de vogel onder verdoving was hebben we een paar pluimen getrokken en gecontroleerd op eventueel de "mijt" maar alles bleek in orde ,hebben dan alle kapotte veren uit de staart gehaald en na een paar weken was de staart er terug(puntgaaf) maar nog eens een paar weken later was de staart terug kapot zowel van de pop als van de man terwijl de valken er al de ganse tijd in dezelfde voliere zitten.?



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 201 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede