Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > iemand die weet hoe je het geslacht kan zien van bourks ( roze ) Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : iemand die weet hoe je het geslacht kan zien van bourks ( roze )
oOfrankyOo
Oud Lid
Posts :44

Oud Lid
2005-05-04 - 17:25:25

hallo hier ff vraagje voor de bourks liefhebbers
en dan heb ik het over de roze bourks

ik heb al zoveel gelezen en van kwekers gehoord hoe je het geslacht kan zien bij deze vogels maar
het lukt maar niet

de vraag dus hoe kan je het verschil zien ????


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-05-04 - 17:46:32

hoe oud zijn ze bij een jaar heeft de pop zwarte streepjes over de kop en heeft een smale kop man is mooi schoon op de kop en heeft een breede kop en de man onder de vleugel heeft geen v teken en de pop wel sommige mannen hebben in plaats van de blauwe streep een witte gr paccie


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-05-04 - 18:03:42



ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-05-04 - 19:05:12

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

En wat kwam ik daar tegen?
quote
oOfrankyOo
Website Member
Posts :30

2005-04-07 - 20:48:19

--------------------------------------------------------------------------------

ik had een koppel roze bourks gekocht ( althans een koppel tot ik dit meemaakte )

nu blijkt het begin de kweek ik op 1 maart 1 ei vond
op 3 maart lagen er al 2 eieren en ga zo maar door tot op 10 maart en 4 eieren lagen in de nestblok
de pop was die aan het uitbroeden
plots vond ik het vaag dat de andere vogel ook telkens in de nestblok ging ( man gaat niet in de nestblok ) hij voederd de pop als ze haar ontlasting doet 1 keer per dag of als ze buiten komt maar zoals op die site die gegeven is gaat de man tijdens het broeden de blok in en dan nog eens om de pop te voederen fout dus :s
nu helaas is dit niet zo wat er vermeld wordop die site :s
ik heb op 25 maart maar liefst 19 eieren gevonden in de nestblok het bleken dus 2 popen te zijn die ik heb

waaraan kan je een man herkennen
1 : de enige manier is niet via de kop ( roze bourk )
maar aleen en ALEEN maar als je de vleugels opendoet bij de roze bourks hij veren moet hebben die veel blauw hebben en dan nog aan de binnen kant van de veren een pop heeft ook blauwe veren maar zijn heel licht of vaag te zien
dus je moet niet kijken naar de kop en de rest aleen de VLEUGELS zijn het belangerijkste de rest van de NEOPHENA soort kan je herkennen aan de blauw achtige dokere kop of witte lijn tussen de ogen
MIJN NEOPHENAS KAN IK ZO ONDERSCHIJDEN

1 ROZE BOURKS - VEEL BLAUWE VEREN AAN DE
VLEUGELS BINNEN DUS DOE DIE OPEN
2 OLIJF GROEN - WITTE STREEP OP DE KOP IS DE MAN
3 TURQUASINNE - DONKERE BLAUWE KOP & POP LICHT
4 ROODBUIK - DONKERE BLAUWE KOP + VEEL KLEUREN
DE POP HEEFT EEN BRUIN ACHTIGE
KLEUR
5 ELEGANTEN - WITTE STREEP OP DE KOP IS DE MAN
IS DE MAN EN MIJN MAN IS GEEL
EN DE POP IS GROEN

DIT IS WEL DE BESCHRIJVING VAN MIJN NEOPHENAS SOORTEN HE

dit is ook een les die ik hieruit heb geleerd eerst moet je het tegen komen dan pas krijg je alle antwoorden :s


Waarom deze vraag eigenlijk?


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-05-04 - 21:56:18

GELOOF HET OFniet MAAK MIJN NIET UIT MAAR EEN ROZE MAN heeft een breede kop je heb niet voor niks twee poppen je heb er geen verstand van hahaha man is ook schooner als de pop in de kop pop heeft meer zwarte vlekjes gr paccie


oOfrankyOo
Oud Lid
Posts :44

Oud Lid
2005-05-05 - 16:50:42

hoi parkieten peter
die beschrijving is inderdaad van mijn vogels helaas heb ik deze vraag opnieuw gesteld omdat
we nu met 4 personen het niet eens zijn betreft het onderscheid van de roze bourks
de beschrijving die ik heb gedaan was wat ze tegen mij hebben gezegd helaas klopt daar nieks van :s ik zal proberen om fotos te plaatsen van mijn roze bourks je zal zien wat ik hiermee bedoel laugh :D


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-05-05 - 17:34:55

Ja, een foto zegt meer dan duizend woorden. wink ;)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 201 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede