Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Dringende vraag Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Dringende vraag
abo26
Website Member
Posts :74

Website Member
2005-05-05 - 17:42:26 send message to abo26

Hallo,

Ik verwacht morgen de 1e jonge dwergkwartels uit de broedmachine. Kan ik deze straks in de huiskamer op 21 graden in een bak houden? Of moet er een warmtelamp boven en zo ja, welke temperatuur moet het dan zijn.

Groet,

A. Boer


ewals
Website Member
Posts :214

Website Member
2005-05-05 - 18:17:37 send message to ewals

je hoeft ze niet bij te warmen, zodra ze uit het ei komen, en hun veertjes zijn opgedroogd, kunnen ze al lopen rennen en zelfstandig eten, als dat eten er tenminste staat, op 'n bordje voor wat eivoer zorgen, beter wat hard gekookte eieren fijn prakken, 'n paar keer per dag verversen,omdat eivoer de neiging heeft snel uit te drogen. na enkele dagen wat zaad toevoegen aan het eivoer


kwinten
Website Member
Posts :115

Website Member
2005-05-05 - 19:57:15 send message to kwinten

dit is mijn wete er over.

mijn kwartels zijn gestopt met broeden ik heb de eieren genomen en in eeb eierdoos gedaan vol met watten op de radiator gelegd een sensor in gedaan voor de graden en het vocht te bekijken.
dinsdag 21.17 is het uitgekomen.ik geef hem kuikenvoer (extra gemalen)en heeft echt wel warmte nodig als ik hem eten geef op de tafel(dan is het 22 graden)staat het zoooo te schudden van de kou.2 dagen later is het noch altijd hetzelde het heeft dus rond de 30°graden nodig of het sterft.Let ook op een kwartel kan al verdrinken in 1 milim water.Ook op gewoon gazettenpaar schuif hij altijd (slecht voor de poten)gebruik houtschilfers geen zand eten ze op.


duif5
Oud Lid
Posts :127

Oud Lid
2005-05-05 - 22:48:10 send message to duif5

Hoi
Ik zorg dat m'n kuikentjes de eerste dagen rond de 35 graden zitten m.b.v. een warmteplaat. Als het te koud is zullen ze blijven piepen. Per week gaat de temperatuur ca. 2 graden omlaag, langzaam afbouwen.
Ze zitten hier op keukenpapier, is makkelijk.
Knikkers in een ondiep bakje water zodat ze niet verdrinken, ze krijgen Sivo-start.


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2005-05-05 - 22:55:56 send message to Swaas

Hoe warm stond je broeikast dan (welke temp) ik heb er 21 eikes inliggen, ze staat op 37,4-5 van temp en een bakje water, is dit voldoende? ik heb nog nooit kwarteltjes uitgebroed, maar dit was een noodgeval wink ;)


duif5
Oud Lid
Posts :127

Oud Lid
2005-05-07 - 15:24:35 send message to duif5

Hier is het in de broedmachine ook 37,5 graden. De laatste dag voor het uitkomen voer ik de luchtvochtigheid wat op door de waterbakjes te vullen (knikkers niet vergeten) en door een paar natte stroken keukenpapier in de machine te leggen. Nu is het wel zo dat de èèn het zo doet en de ander broed ze weer droger uit. Het ligt er ook aan wat voor machine je hebt.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 92 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede