Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > jonge veelkleuren worden niet gevoerd Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : jonge veelkleuren worden niet gevoerd
hobby kweker
Website Member
Posts :87

Website Member
2005-05-07 - 18:05:30 send message to hobby kweker

ik zit met een probleem.

ik heb 4 jonge veelkleuren van 3 weken oud ongeveer.

1 van deze jongen word niet meer gevoerd. ik heb die nu in huis gehaalt en eivoer met water via een spuit gegeven. hij komt er nu wel weer een beetje bovenop. ik heb hem in een handdoek op de verwarming liggen en voer hem om de zoveel tijd.

kan iemand mij vertellen wat ik er verder mee moet?

moet ik hem met de hand helemaal grootbrengen of weer bij de ouders leggen.

wat moet ik hem geven en hoe moet ik hem warm houden?

en wat kan ik hem voor eten geven en hoe?

m.v.g. hobby kweker


sp3ts3r
Website Member
Posts :112

Website Member
2005-05-07 - 19:19:02 send message to sp3ts3r

goededag euhm eivoer gaat toch niet gemakkelijk door een spuit? moest ik jou zijn ik koop of andere hand mix bv orlux gaat een stuk makkelijker om te voeren hoor en het beestje zal er zeker boven op komen


hobby kweker
Website Member
Posts :87

Website Member
2005-05-07 - 19:21:37 send message to hobby kweker

ja dat ga ik ook wel kopen maar de winkels zijn niet eerder meer los als maandag en het eivoer verdun ik met water

of weet jij een andere oplossing om hem te voeren?


sp3ts3r
Website Member
Posts :112

Website Member
2005-05-07 - 19:25:49 send message to sp3ts3r

niet direct nee maar als ik je kan plezieren ik woon in borsbeke (aalst) als je wil mag je er om komen om je uit de nood te helpen maar ik vrees dat je wat ver woont ???


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-05-07 - 19:25:56 send message to Dennis Fr.

is er niemand bij jeroen in de buurt die hem aan wat handopfok voer kan helpen.


Groeten Dennis


sp3ts3r
Website Member
Posts :112

Website Member
2005-05-07 - 19:51:38 send message to sp3ts3r

sorry hobby kweker chat gaat ineens niet meer maar zoals ik zij met ee nstokje voeren als de spuit verstop goeten sp3ts3r


asfoer
Oud Lid
Posts :18

Oud Lid
2005-05-07 - 20:00:31 send message to asfoer

in de tijd dat er geen kantenklaar voer was
deed ik het eivoer in de koffie molen malen
dan gaat het wel door het spuitje
ook deed ik dit met gewoon zaad
maar dan zeefde ik dit een paar keer om de schil
eruit tekrijgen
en als laatste bies ik over heen om de schil weg tekrijgen
sterkte er mee
asfoer


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2005-05-07 - 22:17:16 send message to Swaas

Ja dit doe ik ook meestal, ik neem het zaad dat de oudervogels normaal eten en geven aan de jongen, maal dit , een keer of 4 elke keer fijner en fijner, telkens wel de pelletjes eruit blazen of zeven, op het laatst heb je een soort bloem over, die meng je met warm water tot je een papje hebt, dit doe je in het spuitje, weeg je vogel en geef hem om de 4 uur 1/10 van zijn gewicht te eten, zie dat hij elke dag wat bijkomt, dan is het in orde, de pap mag niet koud zijn, eten ze niet goed, maar goed lauw, druppel wat uit het spuitje op je bovenlip, voel je gelijk of hij eetbaar is.
Zet hem warm op 30 graden in een bakje onder een lamp of naast een warmte bron.
Als maandag de winkels terug open zijn kan je speciaal voer halen in de dierenwinkel.
Veel succes hoor met je kleintje


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-05-07 - 22:33:38 send message to paccie

hallo je kan het ook met baby voeding of met nutrix of bambix doen gaat prima je voegt er levertraan of vitamine en een gekookt ei doorheen gaat perfect en is goedkoop probeer maar ps met spuitje . lauw maken gr paccie


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2005-05-07 - 23:24:14 send message to agabird

Je zou kunnen overwegen om het jong weer bij de ouders te zetten. En deze dan bij te voeren, in de hoop dat de ouders hem weer mee gaan voeren als hij weer op sterkte is.

Handopfok voer, en nood voer is hier al behandeld, dus die laat ik maar achterwege. Misschien als toevoeging, dat je ook een theelepeltje kan gebruiken met de zij randen omhoog gebogen.

Het jong op de verwarming met een handoek lijkt mij niet ideaal. De warmte varieerd dan wel heel erg veel. Ene keer heel warm, andere moment koud. Als nood nood oplossing misschien goed, maar niet voor langere tijd.

Ik heb zelf afgelopen 2 dagen een taranta bijgevoerd. Een ouder stel kreeg voor het eerst jongen. Ze voerden de jongen niet. Het eerste jong is helaas dood gegaan. Het tweede jong, heb ik met het overige ei, onder 2 popjes gelegd (personata's, helaas fout bijelkaar gezet, hadden samen 10 eieren)

Het jong werd ook niet door de pleegmoeders gevoerd. 2 dagen heb ik het jong bijgevoerd, om de 2 - 4 uur gevoerd (van 8.00 uur tot 22.00 uur). Na het uitkomen van het laatste ei, dus het tweede jong, zijn de pleegmoeders beginnen met voeren. En lijken beide jongen gered.

Dus je kan overwegen het jong terug te zetten, deze bij te voeren, en hopen dat de ouders het weer oppakken. Natuurlijk wel goed in de gaten houden, want als het jong niet meer geaccepteerd wordt, heb je een groter probleem.

Veel succes ermee.


hobby kweker
Website Member
Posts :87

Website Member
2005-05-08 - 08:41:03 send message to hobby kweker

bedankt allemaal voor de reactie's.

ik heb hem nu in een doos met een handdoek bij de verwarming staan. ik geef hem om de 4 uur ongeveer eten tot de krop weer een beetje vol is. hij krijgt brinta met daar door heen gemalen zaden.

als maandan de winkel open is wat zal ik dan moeten halen voor voer?



Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-05-08 - 09:34:53 send message to Dennis Fr.

nutribird a21 of kaytee of cede handopfok.zelf ben ik voorstander van de eerste 2 maar niet elke dierenzaak heeft dit.cede meestal wel is hetzelfde als lorivoer.

Groeten Dennis



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 214 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede