Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > hoe lang .. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : hoe lang ..
natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-05-10 - 08:32:07 send message to natasja

ik ben eigenlijk even nieuwsgierig , als een pop bij een man heeft gezeten en "gedekt" is .. hoe lang werkt dit dan door ..?

ik heb namelijk sinds enkele weken krielkipjes die bij een haan hebben gezeten , 1 van de kippen is nu broeds en ik ga er niet vanuit dat er nog kuikens van kunnen komen na zo'n tijd wink ;)
maar ben wel benieuwd hoe dat nou eigenlijk zit bij vogels .. dus hoe lang na een " dekking" kunnen er nog bevruchte eitjes komen of hoe werkt dat eigenlijk ?



ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-05-10 - 09:56:26 send message to ParkietenPeter

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Vaak zie je 1 á 2 weken na het bevruchten/treden dat de eieren geproduceerd worden.

Het kloeken van kippen hoeft niet met de bevruchting te maken te hebben. Bij sierkippen is het in ieder geval zo dat na een produktie van een x aantal eieren de hen de drang krijgt om te broeden. Er worden wel vaker foefjes verteld om de hen van het klloeken af te krijgen. Persoonlijk vindt ik dit niet prettig. Het kan ook geen kwaad om ze te laten zitten. Geef ze anders een paar bevruchte eieren van een kennis ofzo. (zijn kiprazz :p) Krijg je nog leuke kuikentjes.

Nu heb je natuurlijk nog geen antwoord op je vraag. De termijn weet ik zo niet. Ook niet of het verschil maakt tussen ee kip en een andere vogel. De haan blijft immers aan de gang.


dijkkamp
Website Member
Posts :314

Website Member
2005-05-10 - 21:33:05 send message to dijkkamp

als je niet wilt dat je kip op de eieren gaat zitten kun je haar(met het risico dat sommige mensen hier mischien heftig op reageren)op pakken en even met haar achterste in een emmer met water drukken 1 x is meestal genoeg


duif5
Oud Lid
Posts :127

Oud Lid
2005-05-10 - 22:46:27 send message to duif5

Ongeveer tot twee weken na het treden kunnen er bevruchte eieren gelegd worden.


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2005-05-10 - 23:11:35 send message to Swaas

Met haar "kont" in een emmer water shocked 8Oshocked 8Oshocked 8O
Is de broedsheid dan over shocked 8ODat heb ik nog nooit gehoord, maar mijn buurman zal wel tevreden zijn met de tip, die heeft leghennen, en de ene na de andere wordt broeds laugh :Dlaugh :Dvind ie dus niet leuk razz :p


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-05-12 - 00:59:48 send message to natasja

ohw .. ongeveer tot twee weken .. had ik eerder moeten weten .. nu zijn ze al gekookt wink ;)

ik had eigenlijk verwacht dat dat maar een dag of 2 ofzo zou zijn .. jammer want kuikentjes was best leuk geweest wink ;)

iemand nog bij toeval bevruchte hyacint ara eieren liggen ? laugh :D ach mogen ook best van een andere soort ara zijn hoor , zo moeilijk ben ik nou ook weer niet wink ;)


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-05-12 - 07:36:26 send message to ParkietenPeter

Spix mag dat ook?


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-05-12 - 08:17:55 send message to natasja

oh jahoor , kea mag ook hoor wink ;)




Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 268 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede