Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > vraagprijs, wat bedoelt men hiermee? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : vraagprijs, wat bedoelt men hiermee?
kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2005-05-10 - 19:02:58 send message to kakatoe

Ik heb zo het idee dat mensen niet eens weten wat een vraagprijs eigenlijk inhoud klopt dat?
Het is mij gebleken dat je een mailtje krijgt wat is de vraagprijs van bijv. een koppel vogels of meerdere vogels en dan geef je z'n iemand een prijs en er word niet meer op gereageerd

(titel aangepast ivm archivering)


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-05-10 - 19:07:43 send message to Elfje

Zou het ook zo kunnen zijn dat als iemand vraagt om de prijs en je zegt de vraagprijs dat die mensen een bepaalt bedrag in hun hoofd hadden en dat je misschien toch nooit zover zou zakken dat ze het gewoon niet eens proberen? Is maar een ingeving hoor wink ;)


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2005-05-10 - 19:11:23 send message to kakatoe

ze vragen om de vraagprijs


jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2005-05-10 - 19:39:00 send message to jani

halo
bij ons is de vraagprijs gewoon de verkoopprijs.
Vind het gewoon niet eerlijk tegenover de koper dat je met een veel te hoge vraagprijs begint en dan tegen een soms veel te hoge pijs verkoopt.
Een doorwinterde liefhebber zal zich hier niet laten aan vangen maar een beginnende liefhebber die de prijzen niet kend zal er zo inlopen en dit vind ik gewoon geen eerlijke handel en zeker niet tov een beginnende liefhebber.


henkmeer
Oud Lid
Posts :354

Oud Lid
2005-05-10 - 19:47:16 send message to henkmeer

Ik heb ook altijd maar 1 prijs , vraagprijs is verkoopprijs.
Maar ook al vraag je een prijs voor je vogels die al laag is , zijn er altijd mensen die proberen afdingen.
Ik heb dan ook altijd vaste prijs.

Henk


dijkkamp
Website Member
Posts :314

Website Member
2005-05-10 - 21:08:46 send message to dijkkamp

vraagprijs is de prijs die jij er voor vraagt.
verkoopprijs is de prijs waar je ze voor verkoopt.
en soms zijn vraagprijs en verkoopprijs dezelfde.
en wat is te duur en zebravink die verkocht wordt voor 2 euro maar te klien is,een slechte bevedering heeft,een te grote kop,een te lange snavel en niet rood genoeg en 2 nageltjes mist of een zebravink uit de TT klasse met 93punten voor 25 euro en als een beginnend liefhebber teveel betaalt voor een koppel dan had die zich beter moeten laten informeren en niet meteen ondoordacht een koppel vogels aanschafen zonder teweten wat eten ze,hoe verzorg ik ze,wat zijn de verschillen tussen een man en pop,wat kosten de vogels gemiddeld


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2005-05-10 - 22:42:35 send message to Rik

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Mensen informeren vaak naar de vraagprijs, zodat ze weten wat ze voor hun eigen vogels kunnen vragen. Vaak doen mensen zich slechts voor als potentieele koper op om de hoogte te blijven van de prijzen.



Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2005-05-12 - 12:16:48 send message to Wickingh

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hai,

het lijkt mij niet zo moeilijk , bij een vraagprijs wordt aangegeven dat er te onderhandelen is over de prijs.
Wil je als verkoper niet onderhandelen dan heb je het over een vaste prijs.
Iedere verkoper heeft een prijs in zijn/haar hoofd die men minimaal voor een vogel wil hebben.
Bij een vraagprijs zal een verkoper niet onder zijn/haar prijs die men van te voren in het hoofd heeft willen gaan , maar wel hopen dat men daar boven biedt.
Het aanbieden van een vaste prijs is eerlijker tegenover de koper.
Aan de andere kant probeert een koper zo goedkoop mogelijk een vogel te kopen. En dus lager bieden dan een prijs die gevraagd wordt.
Loven en bieden kan een heel leuk spel zijn , wie heeft de beste onderhandelings techniek, het risico is hier dat je wel eens achter het net kan vissen ,omdat een ander bereid is een betere prijs te betalen,

mvg Frank


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-05-12 - 13:31:54 send message to natasja

ik snap zelf al vaak niet eens waarom mensen niet gewoon de prijs vermelden bij een advertentie .. ik denk dat je op die manier juist veel onzinnige reacties oproept omdat mensen gaan informeren naar de prijs.

Ik mail ook regelmatig om een vraagprijs en vaak is die prijs vele malen hoger als bij advertenties die de prijs direct vermelden.


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-05-17 - 21:47:50 send message to Chow

Advertenties waar geen prijs bij vermeld staan reageer ik eigenlijk nooit op. Als je wat wilt verkopen dan vind ik dat je ook meteen moet noemen wat je ervoor wilt hebben.


leguaan
Oud Lid
Posts :22

Oud Lid
2005-05-17 - 21:59:45 send message to leguaan

Wat is er nu makkelijker om er een prijs bij te zetten,dan krijg je minder vaak van die onnodige vragen.
Ik probeer ook altijd met mijn eerste bod,een zo laag mogelijk bedrag te bieden,bij advertenties waar alleen bij staat bieden.


Erwin


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-05-17 - 23:04:23 send message to Chow

Precies. Als ik moet bieden dan bied ik meestal laag en hoor ik vervolgens niks meer. Liever krijg ik een prijs en bepaal zelf dan wel of ik het er voor over heb. Duidelijkheid voor alles. Waarom handjeklap? Het gaat om dieren en niet een stapel bakstenen.


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2005-08-11 - 07:52:10 send message to kakatoe

Mensen willen altijd afdingen daarom geef je een vraagprijs.
Meestal houd ik de advies prijs aan die ze bij de parkieten societeit geven aan.
Bij een vaste prijs valt in de regen niet te onderhandelen en bij de vraagprijs wel


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-08-11 - 08:06:53 send message to ParkietenPeter

Zo heeft dat ook al altijd bij levende handel gewerkt.

De verkoper wil nl.(toch wel) zoveel mogelijk krijgen en de koper zo min mogelijk betalen.

We kunnen liefde voor dieren hebben of niet maar de beurs komt, ook voor de liefhebber, op minimaal een gedeelde eerste plaats.


@ussiebirds
Website Member
Posts :40

Website Member
2005-08-17 - 21:02:54 send message to @ussiebirds

Ik vermeld altijd wel de vraagprijs, maar omdat er op bijv. marktplaats er meestal geboden wordt vraag ik meestal net iets meer dan dat ik er daadwerkelijk voor wil hebben. Krijg ik dan echt de vraagprijs dan heb ik geluk, maar negen van de tien keer komt het er toch op neer dat ik ze onder mijn vraagprijs verkoop.


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2005-09-18 - 19:04:07 send message to kakatoe

Een vraagprijs is niet minder dan dat er nog valt teonderhandelen



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 137 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede