Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Vogelszaad Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Vogelszaad
Rob18
Oud Lid
Posts :12

Oud Lid
2005-05-13 - 11:09:59

Hallo,

Wie kan mijn vertellen wat goed zaad is en dan vooral voor afrikaanse prachtvinken en driekleuren papegaaiamadines. Ik heb zelf de ervaring dat het regelmatig voorkomt dat het zaad oud is als je dit lokaal koopt. Nu weet ik dat er geen merken genoemd mogen worden maar indien iemand goede ideeen heeft kun je mailen naar Robert.brenda@12move.nl

Groeten Robert


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-05-13 - 11:27:21

Probeer een goed lopende zaak te vinden. De doorvoersnelheid is daar snel en is het normaliter verser.
Echter zaad kan best wel even liggen dus hoe komt het dat het niet goed is???
Waarom denk je dat het oud is?

Gewoon tropen kun je best geven, voor de afrikaantjes zou cichorei bij kunnen geven, vinden ze over het algemeen lekker.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-05-13 - 14:30:30

Prestige premium vind ik op het moment het beste tropenvoer. Ik meng er zelf nog wat extra kleine zaden bij om wat afwisselend te kunnen voeren. De ene keer wat gierstsoorten, de andere keer millet, foniopaddy en dergelijke.
Ik koop het in zakken van 4 kg, dan is het goed vers.
Ton.


DenisdeV
Oud Lid
Posts :153

Oud Lid
2005-05-13 - 20:55:18

Zoveel zaden zoveel meningen. Misschien moet je gewoon eens wat uittesten. Ik heb 2 jaar terug bij alle grote zadenleveranciers wat proefverpakkinkjes meegenomen en dit gevoerd aan mijn goulds, en zo de keuze gemaakt. Vervolgens bestel ik dit elke keer bij het tuincentrum om de hoek. Dus geen zaad dat tijden heeft elegen in de open bakken. Ik voer overigens Australisch prachtvinkenvoer van Konacorn


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-05-13 - 22:23:23

hallo ik weet niet of jullie het weten maar al het voer in ned komt uit de zelfde voer silo alleen de een wil dit erin wat duurder is en de ander dat en das goedkoper jen moet voer in de tuin gooie en ik dacht 90 procent moet uit komen en dan is het goed en je moet goed kijken of het niet over de datum is gr





Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 168 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede