Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > tamme kanarie??? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : tamme kanarie???
sp3ts3r
Website Member
Posts :112

Website Member
2005-05-14 - 19:05:55 send message to sp3ts3r

ik vraag me af of je kanaries tam kan maken zodat ze uit je handen eten of op schouder blijven zitten zonder wegte vliegen weet iemand hoe je daar moet aan beginnen van kleins af aan???(als jong)


alvast bedankt gtz sp3ts3r


irri
Website Member
Posts :114

Website Member
2005-05-14 - 20:31:16 send message to irri

hoi, ik heb ook weleens gehoord dat ze behoorlijk tam hunnen worden, alleen, daar gaat dan enorm veel tijd in zitten, ik heb ze alleen zover kunnen krijgen dat ze bleven zitten als ik ze voerde, en ik heb een keer een kanariejong met de hand grootgebracht, (noodgeval) die werd redelijk tam, maar kwam nog steeds niet op m'n hand zitten, dus ik geef het je te doen
groetjes marjan


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2005-05-14 - 22:50:41 send message to Swaas

Ik heb ook ooit een kanarie jong groot gebracht met de hand, 1 week oud, daarna zat hij vaak op mijn schouder, kwam mee eten uit mijn bord en "poetste" na het eten mijn tanden, vond hij ontzettend interessant om tussen mijn tanden naar etensrestjes te zoeken, kende het fluittoontje om een koekje te komen halen en was vrij sociaal, maar echt tam zoals een parkietje of papegaai werd hij toch niet, hij was wel van niets bang, ook niet van de hondensad :(sad :(sad :(dit is hem fataal geworden, bij een van zijn strooptochten op het tapijt (vond hij héééérlijk) heeft een van mijn honden, in een onbewaakt ogenblik hem te grazen genomen......, groot was mijn verdriet, mijn Pieterke was niet meer, het was een leuke ervaring, en als je geen andere vogels hebt, kan een kanarie best gezellig zijn, die van mij kon een serenade ten beste geven op de hoek van mijn schouder......tot mijn oren ervan tuittenlaugh :Dlaugh :Dhet was een héél leuke ervaring en ik zal het zéker terug doen, de dag dat ik geen krombekken meer mag houden.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 145 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede