Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Stenen ondergrond? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Stenen ondergrond?
BartH
Website Member
Posts :31

Website Member
2005-05-17 - 21:55:18 send message to BartH

Voor mijn nieuwe voliere(enkel voor mijn 6 bonte boeren) zat ik te denken aan slechts een stenen vloer. Dit ivm het makkelijk schoonmaken. Hier dus niets opgooien; geen zand of iets anders. Wie heeft hier ervaring mee? Graag reacties.

mvg,

Bart


MADDAD
Website Member
Posts :185

Website Member
2005-05-17 - 22:02:09 send message to MADDAD

Beste Bart
ik zal er toch een laagje schelpenzand over gooien en vooral op plaatsen waar ze veel zitten dus ook veel poepen anders koekt het zo aan in je stenen en dat krijg je er moeilijk af

Groetjes John Hesen


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-05-17 - 22:36:08 send message to ParkietenPeter

Ik heb in het verleden ook al vele opties uitgeprobeerd. Het bevalt mij nog het beste om een dun laagje zand uit te strooien. Onder de zitstokken heb je dan makkelijk de uitwerpselen weggeruimd. Laagje hoeft geen centimeters te zijn. Een kale stenen vloer zit na verloop van tijd niet zo mooi uit. Met een laagje zand is het afgewerkt.


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-05-17 - 23:05:58 send message to Chow

Ik hoor veel positieve reacties over beukensnippers... Ziet er ook mooi uit.


leguaan
Oud Lid
Posts :22

Oud Lid
2005-05-17 - 23:11:07 send message to leguaan

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hallo,ik heb in mijn binnenhok van de bonte boeren,alleen een flinke lading beukensnippers op de vloer.Ik dacht ook dat het makkelijker schoonmaken was op alleen een betonnen ondergrond,dus niet.Wij hebben er 7 in zitten,en dat is heel wat ontlasting.En in de buiten voliere hebben wij frans boomschors op de bodem.


Erwin


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-05-18 - 11:07:39 send message to johanblok

Je vogels veel ruimte geven is plezierig voor hen, maar ook voor jezelf, een en ander wordt veel minder vuil. In onze binnenhokken van 1x1 heb ik een dun cementlaagje op de tegels gestort zodat alle kieren dicht zijn. Hierop liggen kranten, wat ons enorm bevalt, 1 keer peer week haal ik deze weg, borstel de voerrestjes van het vloertje, klaar is kees.
Buiten hebben we gewoon grond met kruiden/groenten/planten er in, ook is er een grindpaadje waarwij op lopen, de stokken hangen niet boven dit paadje. 1 x in de week haal ik de uitwerpselen met een schepje van de grond, is zo gebeurd.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 190 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede