Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Amazone "stinkt" Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Amazone "stinkt"
Phileine
Website Member
Posts :14

Website Member
2005-05-22 - 13:40:23 send message to Phileine

Heeft iemand wel eens meegemaakt dat er een enorme stank bij de papegaaien weg kwam?
In dit geval gaat het om een koppeltje Amazones die inmiddels vier eieren hebben gelegd. De geur kan je vergelijken met kattepis en het komt en gaat. Ik vermoed zelf dat het een soort "wegjaag" geurtje is omdat het dus niet constant zo ruikt. Mischien is het heel wat anders, ik heb er ook geen verstand van. By the way het zijn niet mijn vogels, maar van mijn werk.
Als iemand weet wat het is graag, want ik ben erg nieuwsgierig en ik kan nergens op internet iets vinden.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-05-22 - 14:21:11 send message to dooren

Welkom Phileine,
Wat je dus ruikt is de ontlasting van de vogels, maar eigenlijk ruik je "de vermeerdering van bacteriën".

Tijdens groei van bacteriën worden er gassen gefabriceerd door deze eencelige, deze gassen kunnen onaangenaam ruiken.

Deze typische lucht die je ruikt wordt dus door een bepaalde bacteriegroep gevormd. Elke specifieke soort heeft zijn eigen luchtje.

Hok/voliere goed schoonhouden en een probiotica kan op termijn deze lucht wegnemen.

Kortom een andere groepbacteriën in de darmen van de vogels is wenselijk om van deze vervelende specifieke lucht af te komen.
Gert


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-05-22 - 14:47:28 send message to paccie

dat heb je bij elke vogelsoort hoor als ze eieren legge maar hoe groter de vogel hoe erger het word niks om je zorgen over te maken


Phileine
Website Member
Posts :14

Website Member
2005-05-22 - 14:54:08 send message to Phileine

dank je wel voor de reacties!


Galah46
Website Member
Posts :188

Website Member
2005-05-22 - 21:21:23 send message to Galah46

Welkom phileine, hoi Dooren,ik stel me deze vraag ook.Ik heb een koppel magna's die nu in broed stemming zijn ,er is wel degelijk een speciaal geurtje. Als je dicht bij de draad gaat staan komt meneer direct aangevlogen, hij heeft nu ongeveer een 3tal dagen een geurtje die ervoor niet te bespeuren was.
Heb ook nog 4 jonge magnas die halftam zijn, als je wilt een beetje spelen met hen komt het wel voor dat ze met hun bek dicht bij je reukorgaan komen, daar komt toch een zeer onaangenaam geurtje uitlaugh :D, maar ik denk dat dat wel voortkomt wat ze voordien gegeten hebben.Is niet altijd aanwezig, maar soms ajai om er bij neer te vallen .laugh :Dlaugh :Dlaugh :D,zal eens moeten (tand)bekpoetsenlaugh :Dlaugh :Dwink ;)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 125 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede