Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Amazone "stinkt" Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Amazone "stinkt"
Phileine
Website Member
Posts :14

Website Member
2005-05-22 - 13:40:23 send message to Phileine

Heeft iemand wel eens meegemaakt dat er een enorme stank bij de papegaaien weg kwam?
In dit geval gaat het om een koppeltje Amazones die inmiddels vier eieren hebben gelegd. De geur kan je vergelijken met kattepis en het komt en gaat. Ik vermoed zelf dat het een soort "wegjaag" geurtje is omdat het dus niet constant zo ruikt. Mischien is het heel wat anders, ik heb er ook geen verstand van. By the way het zijn niet mijn vogels, maar van mijn werk.
Als iemand weet wat het is graag, want ik ben erg nieuwsgierig en ik kan nergens op internet iets vinden.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-05-22 - 14:21:11 send message to dooren

Welkom Phileine,
Wat je dus ruikt is de ontlasting van de vogels, maar eigenlijk ruik je "de vermeerdering van bacteriën".

Tijdens groei van bacteriën worden er gassen gefabriceerd door deze eencelige, deze gassen kunnen onaangenaam ruiken.

Deze typische lucht die je ruikt wordt dus door een bepaalde bacteriegroep gevormd. Elke specifieke soort heeft zijn eigen luchtje.

Hok/voliere goed schoonhouden en een probiotica kan op termijn deze lucht wegnemen.

Kortom een andere groepbacteriën in de darmen van de vogels is wenselijk om van deze vervelende specifieke lucht af te komen.
Gert


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-05-22 - 14:47:28 send message to paccie

dat heb je bij elke vogelsoort hoor als ze eieren legge maar hoe groter de vogel hoe erger het word niks om je zorgen over te maken