Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > kattenoverlast
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4 5 6 7
<<< vorige


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-04-04 - 16:11:57 send message to johanblok

Probleem van katten is dat ze erg eigenwijs zijn en zich lang niet altijd aan de regels van het baasje moeten houden. Het lijkt mij wel zo fatsoenlijk als men ze s'nachts binnen houdt, wat ik ook probeer en wat meestal lukt.

Maar ja eigenwijsheid is toch een positieve eigenschap? Zonder een minimale hoeveelheid hiervan zou niemand hier op het forum een reactie plaatsen...


v.dijck
Website Member
Posts :298

Website Member
2005-04-04 - 17:52:25 send message to v.dijck

kan ze dan de tweede keer beter wegbrengen is nog altijd beter dan ze opruimen. en ik heb genoeg maatregelen getroffen, maar de katten liefhebbers kunnen toch iets doen om ze op hun eigen plaats te houden ken mensen met katten die zelf schrikdraad om hun plaats hebben werkt ook prima, ik ga er toch ook niet vanuit dat de mensen in de buurt mijn honden uitlaten en de vogels verzorgen.dus laat ze dan ook maatregelen treffen zodat andere mensen geen last hebben van hun hobby.


v.dijck
Website Member
Posts :298

Website Member
2005-04-04 - 18:00:26 send message to v.dijck

oja rik ben jij helderziend als jij via dit forum kunt oordelen of mensen niet genoeg maatregelen getroffen hebben en of die mensen zich niks van dierenleed aantrekken, je mening uiten over mensen die je niet eens kent dat is echt katten gedrag ook niet sociaal.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2005-04-04 - 18:03:17 send message to Rik

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

user wiped their message


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2005-04-04 - 18:08:38 send message to Rik

quote
oja rik ben jij helderziend als jij via dit forum kunt oordelen of mensen niet genoeg maatregelen getroffen hebben en of die mensen zich niks van dierenleed aantrekken, je mening uiten over mensen die je niet eens kent dat is echt katten gedrag ook niet sociaal.



Van Dijck, waar ben je mee bezig?
Ik kan me je frustraties wel voorstellen, maar blijf verder alsjeblieft beleefd.
En ja......ik ben helderziend.laugh :D

Als je genoeg maatregelen tegen katten hebt getroffen heb je geen last van katten.


v.dijck
Website Member
Posts :298

Website Member
2005-04-04 - 18:22:49 send message to v.dijck

jij geeft je mening toch en gaat ervan uit dat mensen er niet voldoende aan doen om hun eigen dieren te beschermen, maar als jij katten hebt of iemand anders waarom spannen jullie dan geen schrikdraad om je plaats zodat ze daar blijven? om neem andere maatregelen, en even iets anders over dat dierenleed wat jij eerder zegt dat wij alles doen voor onze eigen vogels en dan niet aan ander dierenleed denken nou dat is niet zo hoor heb twee opvang honden en een grijze en train voor andere mensen met honden omdat dieren mijn hobby is.dus laat iedereen zijn hobby met plezier beleven zonder elkaar er overlast mee te bezorgen of kosten.


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-04-04 - 18:47:33 send message to thuis

quote
Ik vind het geweldig voor hem al hij af en toe met een vogeltje of een dode muis thuis komt.
Dit soort dingen is hartstikke leuk voor de kat en heel erg vervelend voor de vogel of muis.


en de buurman's Rottweiler is van nature een waakhond en geweldig voor hem als hij af en toe met de postbode stoeit. Leuk voor de hond en heel erg vervelend voor de postbode...misschien wil jij een keertje langskomen, doe je het dier ook eens plezierlaugh :D


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-04-04 - 18:47:50 send message to Niltava

quote
Probleem van katten is dat ze erg eigenwijs zijn en zich lang niet altijd aan de regels van het baasje moeten houden. Het lijkt mij wel zo fatsoenlijk als men ze s'nachts binnen houdt, wat ik ook probeer en wat meestal lukt.

Kijk hier heb je wat aan. Het geeft heus niet als het eens voorkomt, maar 6x op een dag en 's nachts nog eens??


quote
maar het lijkt nu haast wel discussie om het discusieren te worden en daar heb ik geen zin in dus de mensen die zich vervelen moeten maar wat anders gaan zoeken :P


Zoveel discussie is hier niet volgens mij en bijna iedereen heeft al aangegeven dat katten niets aangedaan moet worden (alleen bijwijze van spreken wink :) )

Echter ik heb nog steeds geen antwoord van je gekregen; waarom moet ik actie ondernemen tegen een huisdier van een ander???


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2005-04-04 - 18:50:47 send message to Rik

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

v. Dijck

Schrikdraad om je eigen tuin zetten als je katten hebt is een prima idee. Daar kunnen we wat mee.
quote
maar als jij katten hebt of iemand anders waarom spannen jullie dan geen schrikdraad om je plaats zodat ze daar blijven?


Daar zijn wij op dit moment mee bezig.
Het vervelende is dat mensen vaak wel zien wat er niet gedaan wordt, en niet zien wat er wel gedaan wordt. Dit is mens eigen.


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-04-04 - 18:55:58 send message to Dennis Fr.

kan ik je wel vertellen doe je dat niet tenminste als de katten je vogels lastig vallen .kunnen er wel is ongelukjes gebeuren.sad :(

goed maar wat jij zegt is dus dat de eigenaar er wat aan moet doen.je kan het de eigenaar vragen.doet ie er wat aan heb je geluk zoniet.heb je geen poot om op te staan.doe jij de kat wat aan en ze komen erachter dat jij het was .dan kom je nog voor kosten te staan ook.
zou zeggen span een schrikdraad als je er zoveel last van hebt of ga er anders 24 uur per dag bijzitten kun je ze zelf verjagenwink ;).

alle gekheid op een stokje.als je degen weet waar de katten van zijn.spreek ze erover aan leg het ze uit.ze snappen het echt wel.

Groeten Dennis


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-04-04 - 18:56:32 send message to thuis

Natasja, jij stelt
quote
.. het mag bij wet ...
en dat is nou een beetje wat ik eerder bedoelde. Een kat mag overal rondlopen maar een hond en andere dieren niet. Als mijn hond een kuil zou graven voor zijn bot, of zijn drollen in de siertuin neerlegt of, zoals deze topic begon... een voliere met vogels doet opschrikken dan is het allemaal verboden en mag iedereen kwaad worden en aktie eisen.
Ik ben gek op vele dieren, heb respect voor dieren die ik eng vind en zal nimmer een dier, hoe groot ik de overlast ook beschouw, iets aandoen maar je moet me toch gelijk geven als ik zeg dat het eigenlijk niet klopt dat een kat wel overal en altijd mag rondscharrelen.
Verder over dat ik zei dat het aan de opvoeding kon liggen, daarmee wilde ik alleen maar een positief beeld schetsen omdat ik het vervelend vind dat alle katten nu negatief beoordeeld worden terwijl er ook heel veel kattenhouders, op welke manier dan ook rekening houden met hun omgeving en hun dieren absoluut niet voor overlast zorgen. Ik wilde het gewoon een beetje positiever benaderen.
Moeilijk he, zoveel mensen - zoveel wensen wink ;)maar het is niet leuk als je je eigen dieren moet beschermen tegen andermans dieren en dan op je eigen terrein nog wel.
Groetjes
happy :)


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-04-04 - 19:04:41 send message to johanblok

Voor Niltava: je moet actie ondernemen tegen dieren van een ander omdat je buren kennelijk te beroerd zijn om ze s'nachts binnen te houden.
Net zoals ik bijvoorbeeld actie moet ondernemen zodat mijn zoontje of hond niet overreden wordt door auto's die veel te hard door het dorp stuiven terwijl ze slechts met een fietserssnelheid van maximaal 30 door het dorp mogen. Veel automobilisten zijn helaas te beroerd om zich aan maximumsnelheden te houden die er niet voor niets zijn.
Tja, als iedereen altijd rekening met een ander hield, was er geen ruzie of oorlog.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-04-04 - 22:28:49 send message to ParkietenPeter

Vanaf dit punt ben ik toch van mening dat het beter is om deze discussie te sluiten. Vanaf hier werd te persoonlijk gespeeld en werden er opmerkingen geschreven die vol van emotie's zaten die wellicht geen meerwaarde geven aan de discussie.

De laatste reactie van Johan is een waardig besluit van deze zeer heftige discussie.

als iedereen altijd rekening met een ander hield, was er geen ruzie of oorlog.


Met vriendelijke groeten
Parkietenpeter MV
(Moderator Vogelarena)



Pagina : 1 2 3 4 5 6 7
<<< vorige

Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 145 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede