Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Ik ben boos! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4 5
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Ik ben boos!
gearhead
Oud Lid
Posts :45

Oud Lid
2005-05-26 - 15:09:50

Ik ben boos, jawel op de vogelfederaties. In een eerdere topic had ik een post gedaan hoe ik aan ringen kon komen voor mijn 6 jonge vogeltjes. Nu kreeg ik een adres Coditech in België deze firma maakt vogelringen. Ik heb gebeld daarna de order per mail verstuurd. ik zou een reply krijgen van wanneer ze geleverd konden worden. Na 2 geen bericht. Nu heb ik een mail gestuurd met het verzoek een reply te geven over de leverings datum. Deze kreeg ik een week erna en ze zouden ze de week erop versturen. Ik helemaal blij en heel de week onder de brievenbus gelegen. En nu kreeg ik vandaag een mailtje dat ik geen ringen kon bestellen met mijn initialen erop en het jaar tal. De genoemde reden is de post die ik hier had gedaan was niet in dank afgenomen door de vogelfederaties. De nummers (inscriptie) leken te veel op die van de vogelfederaties.
Ik ben dus boos! Waarom omdat ik als amateur 6 jonge vogeltjes heb en die mag ik geen ring omgeven met mn eigen inscriptie (DVG 05 zou het dan worden)
Ik snap dat handelaren en kwekers een richtlijn en structuur moeten hebben. Maar dit is echt te zot voor woorden. Die vogelfederaties zijn ook bureaukratie ten top, als men zelfs mij als amateur eruit weet te vissen omdat ik een ring bestel die niet lijkt op een "echte" ring voor 6 vogels die naar vrienden/ familie gaan. Ik vind het kansloos, nu zijn ze ook ongeregistreerd en dus voor de vogelfederatie ook van geen enkele waarde.

Als vogelfederatie is dit nog wel een punt om uren al dan niet dagen over te vergaderen.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-05-26 - 15:32:31

Ik vind het van de zotte dat er eerst een bevestiging wordt gegeven met een levertijd en dat je dan op het laatst niet geleverd krijgt met een rotsmoes. Ik hoop dat het niet vogels betreft met een ring plicht. In dat geval zou ik een schadeclaim indienen omdat ze ondanks een orderbevestiging hebben laten afweten. Hiervoor heb je natuurlijk wel die mail nodig waarin de levertijd is bevestigd.

Erwin


gearhead
Oud Lid
Posts :45

Oud Lid
2005-05-26 - 15:41:53

zebravinken? die hebben toch geen ring plicht zeker?


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-05-26 - 15:56:47

Ik zou dat echt niet weten, ben niet thuis in de regels omtrent de zang en siervogels. Wist ook niet dat het over zebravinken ging. VOlgens mij veranderd dit echter niets aan het feit dat de bestelde ringen dan toch gewoon geleverd hadden moeten worden.

Erwin


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-05-26 - 16:32:28

Natuurlijk hadden die ringen gewoon geleverd moeten worden, en die verenigingen hebben volgens mij geen poot om op te staan aangezien van jouw inscriptie zonder meer af te leiden valt dat deze niet door een vereniging is afgegeven.


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2005-05-26 - 17:06:01

achtelijk strax kan je ze niet meer ringen sad :(angry


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-05-26 - 17:19:12

Het blijkt dus dat er enkele van een of meerdere federaties ook hier op VogelArena komen. Dit is prijzenswaardig als men dan ook de kennis hier wilt delen.

Hen nodig ik dan ook graag uit om te reageren op dit topic. Evenals de firma waar de ringen besteld zijn. Coditech zal ik via e-mail hierom vragen.

De vraag die we hier dan graag beantwoord zagen is: "waarom deze actie ondernomen is." Zeker als het naar aanleiding van de voorgaande post is, zouden wij, op vogelarena, het bijzonder op prijs stellen om hen ook de gelegenheid te geven kenbaar te maken waar hun ongerief in gelegen is. Het betreffende topic is te vinden onder http://www.vogelarena.com/forum/forum_read.php?id=2424

Wij wachten met interesse af.

ParkietenPeter
Moderator VogelArena


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-05-26 - 19:22:04

Uitstekende actie ParkietenPeter de moderator!


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-05-27 - 18:41:12

Misschien zou het slim zijn als de bonden/federaties jaarlijks ook een flinke serie ringen maakt die ze aan dierenwinkels leveren, zodat ook niet-leden ringen kunnen kopen voortaan.
Ze kunnen dan een eigen code bedenken en de prijs kostendekkend houden.
Ton.


padda
Website Member
Posts :96

Website Member
2005-05-27 - 18:53:09

het zou me verbazen als de federaties zouden reageren


henkmeer
Oud Lid
Posts :354

Oud Lid
2005-05-27 - 18:58:16

lijkt me beter ringen naar gearhead
te sturen als die ze hard nodig heeft.
Is er dan niemand die 6 ringen over heeft van 2.7 mm??
Lijkt me een beter idee dan te klagen over bonden en federaties.
wink ;)
Henk


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-05-27 - 21:36:34

Daar heb je sowieso gelijk in Henk. Nu horen we alleen de kant van gearhead, die is al erg genoeg. Maar voordat er een mening gevormd mag worden zul je de anderen in deze toch ook de gelegenheid moeten geven om hun verhaal te geven.

Ik heb gearhead al verzocht om contactgegevens van de betrokkenen. Even nog afwachten tot hij reageert.


Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2005-05-27 - 21:55:02

Gewoon lid worden van een vereniging aangesloten bij één van de vogelliefhebbersbonden. En dan op tijd ringen bestellen. Zoals iedereen dat zou moeten doen, die met vogels wil kweken.


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-05-27 - 22:00:37

juist gelijk heb je ramon en maar zeuren over dokters kosten en die 20 cent per ring en 30 a 35 euro per jaar voor lidmaatschap kan er niet af welke sport is er goedkoper nou niks


jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2005-05-27 - 22:18:00

Ik herhaal het nogmaals en zal het nog dikwijls herhalen. Waar het nogmaals op neerkomt is gewoon het eigenbelang van de verenigingen,dit is iets waar het steeds terug opneer komt.
Ik weet dat er hier mensen zijn die dit niet graag horen maar het komt altijd terug,eigenbelang.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-05-27 - 22:24:47

De meeste verenigingen lichten hun eigen leden zeer slecht voor over bijvoorbeeld wetgeving rond ringen, hebben geen aandacht voor welzijn van de vogels, zeker niet zolang men schrijft dat bepaalde vogels genoeg hebben aan kleine kweekkooien, ook hebben ze een mijns inziens slecht ethisch beleid rond advertenties/vogelmarkten e.d. voldoende redenen om geen lid te zijn van zoiets.



Pagina : 1 2 3 4 5
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 181 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede