Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Amazone wegen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Amazone wegen
Pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-05-27 - 18:56:08 send message to Pattie

Goedenavond iedereen..!! Ik heb nog een vraagje over mn amazone papegaai.. Ik ben hem aan het overzetten op harrisons omdat hij alleen maar zonnepitten wil eten.. Ik geef hem om de dag zaad met steeds een dag extra pellets ertussen (1 dag zaad, 1 dag pellets, 1 dag zaad 2 dagen pellets enz)
Het probleem is dat ik hem niet kan wegen.. Ik weet dus niet of hij teveel afvalt..!!Weet iemand een andere manier zodat ik hem toch kan wegen..??


Anjolo
Website Member
Posts :81

Website Member
2005-05-27 - 19:14:41 send message to Anjolo

Hallo Pattie,
Een veel gebruikte methode is om een houtblokje op z'n kant op een weegschaal te zetten. Het gewicht op nul zetten of gewicht met blokje aflezen.
Dan de vogel erop laten zitten (als ie tam is tenminste) en gewicht aflezen.
Als ie niet tam is kun je voorzichtig een stoffen bandje om z.n lijfje doen zodat ie zijn vleugels niet uit kan slaan en hem zo proberen te wegen. Dit is niet aan te raden wanneer de vogel snel in de stress raakt.
Succes ermee.
Anjolo


cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2005-05-27 - 21:30:42 send message to cocobar

Als ik vogels weeg, dan steek ik ze altjd in een kartonnen doosje. Noteer eerst ook wel het gewicht van het doosje (of druk op de tarra knop happy :)), als je het gewicht heel precies wil weten. In een donker doosje blijft de vogel rustig, dus misschien minder stress...
Het wegen zal zo zeker vlotter verlopen en kan ie snel weer terug in zijn verblijf



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 257 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede