Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Hulp gevraagd met gewonde kraai/Kauw Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Hulp gevraagd met gewonde kraai/Kauw
SpacingBen
Oud Lid
Posts :13

Oud Lid
2005-05-29 - 17:55:17

Ik heb vanmorgen een kraai gevonden op de stoep en hij bewoog nauwelijks en probeerde geen eens weg te vliegen toen ik langs reed. Ik heb hem in de bosjes gelegd en ben 4 uur later terug gegaan om te kijken of het al beter ging... Helaas lag hij er nog en nog steeds (bijna) onbeweegelijk. Ik heb hem maar mee naar huis genomen en dat ging niet bepaald zonder tegenzin en hij begon te schreeuwen en zijn bek open te doen.

Heb hem thuis in een doos gezet en water gegeven en wat wormen gevoerd en later wat brood met suiker. Hij is nu zo mak als een lammetje en ik kan zowat alles met hem doen. Hij reageerde in het begon nog wel op de dingen in zijn omgeving en hij deed ook vaak zijn snavel open als je bij hem in de buurt kwam maar dat is nu niet meer zo...

Het beestje probeert steeds op te staan maar dat gaat hem niet zo gemakkelijk af. Het lijkt of hij zijn pootje gebroken heeft (misschien is hij uit zijn nest gevallen?) Het lijkt een jonkie te zijn al is hij niet bepaald klein. (zijn snavel is pikzwart) Verder trilt hij soms (vooral als hij geprobeerd heeft om op te staan) en hij heeft naar mijn idee een hoge hartslag (weet niet hoe dat bij kraaien zit.)

Het beetje doet regelmatig zijn ogen dicht. Heb hem met een vriend opgepakt om te kijken of er misschien iets aan zijn vleugels mankeerde maar dat was niet zo. Bij de 2e keer oppakken krijsde hij een keer en hij ging schuin liggen toen we hem weer neerzette.

Heeft iemand enig idee wat er met hem aan de hand is? Zal hij zijn pootje gebroken hebben? Is het zo dat een volwassen kraai zich nooit (vrijwillig) zal laten aanraken door een mens? Moet ik hem vanacht in de doos laten zitten of moet ik hem buiten neerleggen? Hersteld zijn pootje vanzelf als we het zo laten?

Met vriendelijke groeten

Ben en Tim


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-05-29 - 18:10:48

dierenarts?


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-05-29 - 18:12:21

F. van Luijn
Clingendael 1
2597 VH Den Haag
Telefoon:070-3245271

Deze man staat bekend als vogelopvang, lijkt me raadzaam hem te bellen.

http://www.vogelopvang.com/vogelasielen.html


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-05-29 - 20:20:49

Zo kort in de buurt. Prima idee. Zou ik ook doen.
Voor een gebroken poot: www.mijnparkieten.info -> Spoed voor Vogels.

Maar de oplossing van Niltava is de beste nu.


mootje
Website Member
Posts :322

Website Member
2005-05-30 - 12:23:23

Hallo Ben en Tim.

Bel gewoon de dierenambulance, zij komen hem of halen, of geven jullie wel een adres van een vogelopvang centrum.
Het gaat hier duidelijk om een jong exemplaar wat er meer gebaat bij is als ie opgroeid, tussen zijn eigen soortgenoten.
Zet hem nu niet buiten, want hij red het echt nog niet zelfstandig, je veroordeeld hem dan tot een hongerdood.sad :(
Wat voeding betreft,op geweekte puppybrok zal ie het voorlopig beter doen, dan op het hem nu voorgeschotelde menuwink ;)
Sucses ermee!
En laat ff weten hoe dit afgelopen iswink ;).


mootje
Website Member
Posts :322

Website Member
2005-05-30 - 12:25:34

Oeps....ik had de post van Niltava ff over het hoofd gezien.


SpacingBen
Oud Lid
Posts :13

Oud Lid
2005-05-31 - 19:06:11

hehe, dierenambulance? Denk het niet! Die neemt hem alleen mee om hem een spuitje te laten krijgen! Of zet hem in de natuur om hem een natuurlijke dood te laten krijgen! Dus ik heb hem maar in huis gehouden en ben erachter dat ie z'n pootje heeft gebroken en hij heeft zijn vleugel gebroken. De natuur zal er voor moeten zorgen dat het goed met hem komt!

Ben hem aan het leren zelf eten van de grond op te pikken en daar werkt ie graag aan mee! Hij doet erg z'n best en hij pikt ook al op de grond alleen niet altijd op de plek waar het voedsel ligt razz :p Maar goed dat komt vanzelf wel... Laat hem voorlopig even binnen want als ie buiten komt word ie gek en wil hij gelijk vliegen! (hij moet eerst herstellen!) Als hij weer in staat is te vliegen zal ik hem buiten laten en dan laat ik hem de keus of ie hier in de buurt wil blijven wonen of dat ie terug vliegt naar zijn territoria!

Voer hem momenteel katten brokje btw...


MrandMrsSwift
Website Member
Posts :388

Website Member
2005-05-31 - 19:16:07

Sinds wanneer worden ze meteen doodgespoten.
Normaal kijken ze eraan wat ze kunnen doen, en wordt de beste keuze gemaakt voor het dier.

Vind het nu maar erg egoistisch.
Beetje dierenvriend gaat ermee naar de dierenarts en wil de kosten wel betalen.

Maar ja, niet iedereen is zoals ik ben denk ik dan maar weer eens.


MrandMrsSwift
Website Member
Posts :388

Website Member
2005-05-31 - 19:18:41

En dat u 4 uur later weer bent gaan kijken, ook zo'n actie waarvan je denkt van 'noh ja'.

Of je neemt hem meteen mee of je laat hem liggen en denkt mij een zorg.

Niet nog eens 4u laten creperen.

En hoe weet je nu dat zijn poot en vleugel gebroken zijn? Beide kant zelfde?

Kan ook tijdelijk of blijven verlamd zijn.

Maar dan had het normaal (meeste gevallen) elke dag stukje voor stukje beter moeten gaan. Bijv. weer op een stok. Daar zit een vogel toch het liefst, tak of stok.

Dus u gaat nu maar relaxt wachten tot het weer goed groeit? Wie zegt dat het weer mooi groeit?


MrandMrsSwift
Website Member
Posts :388

Website Member
2005-05-31 - 19:19:43

En waarom hulp vragen als je het zelf zogenaamd zo goed weet en toch doet wat je zelf wil.


SpacingBen
Oud Lid
Posts :13

Oud Lid
2005-05-31 - 19:47:38

haha bedankt voor de vriendelijkheid! Ik zal wat vollediger zijn in mijn antwoord dan zie je mij misschien wat minder egoistischsad :(

Ik was te laat voor krantenlopen zondag toen ik hem vond (moet er half 8 zijn en ging 8 uur van huis) Toen zag ik een vogel op de stoep liggen. Heb meteen 0900-8844 gebelt (mijn vader was van mening dat ik de politie daar niet eens voor lastig had mogen vallen! sad :( ) Maar goed ik heb dat gedaan en heb me aantal keren laten doorverbinden en eindelijk kreeg ik de dierenambulance aan de lijn!

Heb ik nog eens een kwartier moeten wachten om hem op te wachten! (me baas werd als maar naarder op mij) en toen ie er was kwam ie mij vertellen van, tsja het is hard maar dit is de natuur, als ik hem meeneem krijgt ie een spuitje want er is in apeldoorn geen opvang voor hem! Hij liet mij toen de keus: Of een spuitje of het aan de natuur overlaten!

Ik heb gekozen het aan de natuur over te laten, heb nog gevraagd of ik hem niet kon verzorgen, maar zei die ambulance gast. Dan zal hij nooit meer geaccepteerd worden door zijn soortgenoten en niks in je huis zal nog veilig zijn! Hij zal alles onderscheiten etc... Bovendien zou hij zo aan me gehecht raken dat ie met me mee zou gaan...

Naja ik was bovendien op de bromfiets en moest nog 2 wijken bezorgen (duurt ong 2 uur) en ja kan hem moeilijk in mijn hand meenemen naar huis he! En sorry maar na die wijk ging ik toch echt eerst douchen want je gaat echt zweten van krantenlopen! Maar goed heb mijn vader lief aangekeken en die ging met mij mee om hem met de auto op te halen (hij lag aardig ver van mijn huis af!) Dus tja dat was 4 uur later! Sorry had het misschien binnen 3 uur kunnen doen maar goed, er waren ook mensen die dat beest gewoon lieten liggen dus!

Heb de volgende dag (gisteren) het beestje naar de dierenarts gebracht en toen ik vandaag weer kwam kreeg ik te horen dat er niks aan te doen was de breuk was te ingewikkeld dus moest het maar aan de natuur overlaten! Heb inderdaad de rekening betaald en bovendien heb ik geld in het potje gedaan voor achtergelaten honden in landen als spanje (maar jij zal vast veel meer in het potje hebben gedaan)

Thuis ben ik gaan rondbellen voor een kooitje (ja dat is zielig maar anders gaat ie proberen te lopen en zijn pootje moet herstellen!) Heb ook gaten gemaakt in de doos waar ie nu in zit en voer hem om het uur en geef hem drinken (al vind ie dat minder interessant dan voer)

Maar goed, of je het nou wilt geloven of niet ik heb echt het beste met hem voor (heb hem trouwens Jackie genoemt) Als hij weer hersteld is en misschien weer kan vliegen (als dat al ooit kan) dan zal ik hem vrij laten en dan mag hij de beslissing nemen! (De dierenarts vertelde me ook nog dat ik zijn vleugels kon knippen om hem tam te krijgen, maar ik vind ook dat zo'n beestje moet kunnen vliegen en in de natuur thuis hoort!

Maar goed jij zult ongetwijfeld beter beslissingen hebben genomen wat betreft een gewonde kraai... Ik weet in ieder geval dat ik mijn uiterste best doe! (zit in mijn examen tijd dus heb het ontzettend druk, en toch maak ik steeds tijd vrij voor Jackie en blijf zo veel mogelijk bij hem! Als hij er niet was geweest zou ik nu ook niet op internet (dit forum) gezeten hebben en geloof me dat kost tijd!

Maar goed vertel mij eens wat ik beter had moeten doen en geef dan wat meer tips hoe ik hem nog beter kan verzorgen?


SpacingBen
Oud Lid
Posts :13

Oud Lid
2005-05-31 - 19:52:19

en op een stok? geloof je het zelf! Dat is pas zielig hij heeft zijn fucking pootje gebroken! Als ie niks gebroken had dan had ik hem al lang op een stokje gezet! Ik snap trouwens niet dat jij zo snel je oordeel klaar hebt over ieman die je geen eens kent! Je beweert dan wel een dieren vriend te zijn, maar op mensen heb je het niet zo?


MrandMrsSwift
Website Member
Posts :388

Website Member
2005-05-31 - 19:53:48

Hoi, ok nu hebben we al een beter beeld.

Tja wat kan je nog meer? Misschien wat speciaal voer geven? Krachtvoer ofzo en/of eivoer.

En wat rust, maar dat doe je al.

Meer kun je niet happy :)


SpacingBen
Oud Lid
Posts :13

Oud Lid
2005-05-31 - 19:54:46

kattenvoer had de dierenarts de beste ervaring mee...


MrandMrsSwift
Website Member
Posts :388

Website Member
2005-05-31 - 19:55:35

EN bedankt.

Van onze kanarie dachten we dat hij zijn vleugel en poot gebroken had. Bij dierenarts geweest, bleek (lichtelijk) verlamd. En een dag later zat hij op het laagste stokje, weer een dag later op de 2e en zondag al opeens bovenaan.

Ik kan toch niet ruiken dat je al zeker wist dat ie gebroken was ipv verlamd ofzo.


SpacingBen
Oud Lid
Posts :13

Oud Lid
2005-05-31 - 19:56:30

nee maar lees je reacties nog eens na...



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 206 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede