Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Agressieve amazones vallen jongen aan Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


Amara
Website Member
Posts :91

Website Member
2005-06-04 - 18:28:11 send message to Amara

Madad,
Ik weet dat hennep de drift stimuleert evenals eiwitten,maar ik ben nog op zoek naar de eigenschappen van kardi,enz.Zo is hennep zelfs dodelijk voor grijze wanneer ze er te veel van krijgen(beweert m'n dierenarts)!Zo heeft ieder zaadje waarschijnlijk zijn eigen kenmerken,dus eerst weten en dan begrijpen,maar het is moeilijk om deze info te vinden!


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-06-04 - 18:47:50 send message to Hawkeye_NL

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Over amazones gesproken, Op onze webcam is nu een koppel amazones te volgen. Het betreft een koppel geelvleugel blauwvoorhoofd x blauwvoorhoofd.

Erwin


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-06-04 - 19:04:45 send message to Niltava

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik krijg dit te zien
quote
Nieuwe beelden!
Vanaf 15-05-05 is de cam niet langer gericht op de jonge ara in het blok. De reden hiervan is dat de ara is verkocht en met de hand verder wordt grootgebracht. Natuurlijk willen wij u ook nog duidelijk laten zien hoe dit jong er nu echt uitziet. Hieronder vindt u dan ook de eerste live foto's van het fantastische jong dat u de afgelopen weken heeft kunnen volgen. Daarnaast kunt u op de live beelden genieten van andere vogels die wij hebben. Met vriendelijke dank voor uw aandacht


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-06-04 - 19:55:18 send message to Hawkeye_NL

Ik zie net dat Bert de camera nu heeft verplaatst. De tekst die je geplakt hebt staat onder de cam. Dit omdat deze eerst op de jonge ara stond gericht.

Mijn excusses voor de teleurstelling.

Erwin


MADDAD
Website Member
Posts :185

Website Member
2005-06-04 - 20:22:26 send message to MADDAD

oo ok Amara ik wist dat niet heb ik weer wat bij geleerd.

Groetjes John


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2005-06-04 - 21:28:33 send message to Picolet

Amazones kweken is mijn inziens ontzettend moeilijk,en vaak kan men niet verklaren waarom er dingen fout gaan:het ene koppel doet het perfect!;het andere koppel legt uitsluitend veel en onbevruchte eieren en het andere koppel doet helemaal niets,of dood de jongen etc ,etc(dus een uitdaging)

Wij zien de problemen als een combinatie ,,van,,,en willen volgend jaar de volgende dingen anders doen:
1/stressgevoelige paren in de rustigste kooien plaatsen
2/geen amazones naast elkaar
3/ bij de amazones die uit regenwoud komen schaduwnetten op buitenkooi plaatsen(1/2 deel)
4/ zelfde blokken als bij kakatoes gebruiken(om kapot vallen eieren te voorkomen)(zelfde principe als van Gert van Dooren(alleen bij kakatoes 2 in/uitgangen))
5/zoals eerder genoemd op forum;alleen in aanloop kweekseizoen kiemzaad en dierlijk eiwit,en na leggen eerste ei meteen stoppen
6/wij gaan ze het zelfde voeren als rosees,dus mager!(denken dat ook veel komt door vervetting)
7/klimaat is waarschijnlijk het grootste probleem(voor buitenkwekers) maar hier kunnen we helaas niks aan veranderen.

Hopen volgend jaar te kunnen vertellen,of het zin gehad heefd(of niet)

Ben er wel van overtuigt:het ligt niet aan de vogels,maar wij doen ietst verkeerd!!(en het klimaat;en vaak de gedwongen partner keuze)


Amara
Website Member
Posts :91

Website Member
2005-06-05 - 00:22:57 send message to Amara

ik geef toe amazones kweken is niet zo simpel(na 16 jaar heb je het wel dooelaugh :Dlaugh :D,)toch kan men mij er niet van overtuigen dat een groot deel van de amazones "onvruchtbaar," "te jong" of "niet harmonis zijn!!Bij heelwat liefhebbers zitten harmonische koppels die broedrijp zijn in de blok gaan en toch niets doen,dan is er ergens een prikkel te kort,en dat moet dan de voeding zijn,net zoals bij de rosé niet goed samengesteld;mindere conditie,geen kweek!Bij de rosé is de oorzaak al deels gekend,bij amazones blijkbaar nog niet(aan de lage kweekcijfers en reacties te zien!!)


Amara
Website Member
Posts :91

Website Member
2005-06-05 - 00:22:57 send message to Amara

ik geef toe amazones kweken is niet zo simpel(na 16 jaar heb je het wel dooelaugh :Dlaugh :D,)toch kan men mij er niet van overtuigen dat een groot deel van de amazones "onvruchtbaar," "te jong" of "niet harmonis zijn!!Bij heelwat liefhebbers zitten harmonische koppels die broedrijp zijn in de blok gaan en toch niets doen,dan is er ergens een prikkel te kort,en dat moet dan de voeding zijn,net zoals bij de rosé niet goed samengesteld;mindere conditie,geen kweek!Bij de rosé is de oorzaak al deels gekend,bij amazones blijkbaar nog niet(aan de lage kweekcijfers en reacties te zien!!)



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 123 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede