Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > stenenvloer of niet voor in mijn voliere Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : stenenvloer of niet voor in mijn voliere
lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2005-06-06 - 17:13:00 send message to lennard

wat kan ik beter doen een stenenvloer of gewoon de grond houden zoals het is er komen bourksparkieten grasparkieten en splendidparkieten in.
wat is het beste?


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-06-06 - 17:26:50 send message to Dennis Fr.

betonnen vloer met een laag zand verminderd de kan dat je ongewenst bezoek in de voliere krijgt

Groeten Dennis


supervalk007
Website Member
Posts :89

Website Member
2005-06-06 - 17:27:17 send message to supervalk007

Je zou de grond kunnen houden zoals hij is, maar ik zou dan wel op 15cm diepte fijnmazig gaas ingraven zodat er niets naar boven kan kruipen b.v muizen. Het makelijkste schoon houden zijn tegels, 1 x per jaar afspuiten en bedekken met bv beukensnippers.

succes Martin.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-06-06 - 22:51:07 send message to tonnl

Als je geen levende beplanting wil (of kan) in de volière zou ik beton nemen. Afdekken met bodembedekking naar keuze.

Ton.


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-06-06 - 23:13:58 send message to paccie

beton storten geen last van muisen of ander soorten en belangrijk de vogels hun nagels slijten en je kan het makkelijk schoonhouden en je kan hout of zand erin gooien wat jij mooi en handig vind bij hout denk aan je grit gr


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-06-07 - 00:49:31 send message to Chow

Je kan eventueel betontegels leggen. Dat heb ik ook gedaan. Wel even een werkje maar dan moet dat ook volstaan als je het goed doet. Kosten zijn ook lager daar je op marktplaats makkelijk gratis betontegels kunt vinden.


golemm
Website Member
Posts :151

Website Member
2005-06-07 - 11:16:35 send message to golemm

Betonnen vloer geen muizen, laugh :Dlaugh :D FORGET IT jongens. Dit weekend zag ik tot mijn stomme verbazing een muis in mn voliere, ik achter t beest aan, geholpen door m'n chinese kwartels, die dapper meejaagden. Zodanig in het nauw gebracht zocht t beest een veilig heenkomen door... JAWEL!.. shocked 8Oshocked 8O...door het GAAS heen te kruipen. Ik wist niet wat ik zag, t beest was toch wel effe iets breder dan de,.. wat is 't.. 1cm bij 1cm (?) mazen van het gaas dacht ik, maar niks hoor... effe wringen en Floep erdoorheen. Gaas in de bodem, beton op de vloer...helpt allemaal niks dus! M'n kwartels zal ik (ondanks hun hulp bij t verjagen van de indringer) toch weg doen. Zij zijn de enige reden dat ik in 't buitengedeelte ook voer heb, de rest wordt binnen gevoerd waar geen muis inkan (toch?)....


martijndb
Oud Lid
Posts :10

Oud Lid
2005-06-07 - 13:43:53 send message to martijndb

Hey Lennard ik had al ff een berichtje gestuurd, ik zou ook beton doen, of bijvoorbeeld klinkers in de grond slaan (als je t ooit nog eens weg wil halen is dat makkelijker) Als je buiten gewoon aarde wilt houden dan zou ik je adviseren om buiten geen voer te gaan geven!

trouwens je hok wordt zo te zien wel mooi kerel!!
Groetjes Martijn


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-06-07 - 13:46:30 send message to paccie

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

user wiped their message


golemm
Website Member
Posts :151

Website Member
2005-06-08 - 10:20:44 send message to golemm

Nou ja ik moet toegeven, misschien komt ie erin, maar dan toch niet meer eruit! Ik zag t stomme beest vanochtend weer, bijna op ooghoogte tegen t gaas !!shocked 8O. Hij zou via t gaas in t vlieggat kunnen springen, zich laten vallen, weer omhoog tegen gaas binnenhok en op de voerschaal terecht kunnen komen, maar terug eruit via vlieggat gaat echt niet!. Tegen trespa zie ik m toch echt niet omhoog klimmen! Hok is ook verder overzichtelijk en hermetisch afgekit. 't is denk ik een veldmuisje, huismuizen zijn volgens mij toch te groot om door t gaas te klimmen. Maar nogmaals beton buiten etc. heeft dus weinig zin. t enige dat afdoende helpt is binnen voeren.


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-06-08 - 11:33:37 send message to paccie

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

user wiped their message


Miko
Oud Lid
Posts :25

Oud Lid
2005-06-08 - 11:48:17 send message to Miko

Hey iedereen , ben gestart met de bouw van mijn buiten voliere voor amazones.
Mijn vraag sluit eigenlijk bij de eerste vraag bij aan, namelijk of ik bovenop de betonen vloerplaat boomschors mag strooien want het aanzicht van gewoon beton vind ik toch niet zo heel mooi?Welke boomschors zou ik het beste strooien of mag het eender welke zijn (ik bedoel de boomschors zoals men ze in de plantenzak aanbied).
Of zouden "cacao doppen" ook goed en niet schadelijk zijn voor de vogels??


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-06-08 - 12:04:47 send message to Hawkeye_NL

Miko, ik ben zelf ook een nieuwe volière aan het bouwen. Ik plaats deze op beton tegels 50x50. Hierop strooi ik grof en fijn beukensnippers. Die kun je kopen in grote zakken.

Erwin


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-06-08 - 12:34:39 send message to paccie

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

user wiped their message


Miko
Oud Lid
Posts :25

Oud Lid
2005-06-08 - 13:33:09 send message to Miko

Bedankt voor de nuttige info


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-06-08 - 13:42:18 send message to natasja

ik heb cacao doppen in mijn tuin gehad maar das wel een geur waar je tegen moet kunnen vind ik .. ik heb ze trouwens ook onderin de leefboom van mijn Kicah gehad maar vond het niet zo'n succes word al snel wat viezig en bij nattige bodum gaan ze drijven.

Ik vond het niet zo'n succes mede door die geur *jaks* !



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 235 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede