Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > voer voor de jonge ?? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : voer voor de jonge ??
dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-06-10 - 09:13:37 send message to dun grijzeroodstaart

hallo kan iemand hierover meer vertellen . wat als je jonge grijze of rose kakatoe,s hebt en wat is het beste om te geven aan de ouder vogels ik geef op het moment eivoer met insectjes en stukjes fruit erdoorheen en verschillende vit erdoorheen en kiemvoer en duivenvoer gekiemt en kalk door het voer en 1 x per week speciaal kalk door het water en om de dag sukjes appel en banaan en sla voor de rest laten ze alles liggen .
maar moet ik nu ook nog vitamine ad door het water blijven doen en kiemvoer is dat niet gevaarlijk voor de jongen ???


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-06-10 - 09:26:36 send message to dun grijzeroodstaart

oja en nog gewoon het eigen zaadmengeling , maar dat spreekt voor zich ...

ik hoor het wel als iemand met ervaring hier iets meer over kan vertellen


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-06-10 - 09:35:21 send message to Dennis Fr.

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

nou zo te horen hebben jouw vogels niks te klagenhappy :).

nee kiemzaad is niet gevaarlijk voor je jongen hier zitten veel vitaminen en zo in.kiemzaad is pas gevaarlijk als er schimmel op komt daar moet je dus wel voor opppassen.je laat het zaad ook maar 1 dag laten kiemen hooguit 2.maar niet langer want dan gaat het schimmelen.

Groeten Dennis


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-06-10 - 10:43:50 send message to dun grijzeroodstaart

ja ik laat het 1 dag kiemen en 3 keer per dag spoelen , maar overdrijf ik niet met voer en vitamine ad is dat goed dat ik dat 4 x per week door het drinkwater doe of is dat niet nodig .
en ja ik had in januari 1 ei onbevrucht maar nou meerdere maar ik durf niet meer te kijken al is de nieuwsgierigheid wel groot hoor , maar wil ze niet verstoren en dat ze straks de eieren kapot trappen ..


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-06-10 - 10:51:51 send message to Dennis Fr.

vitamine ad is eigenlijk alleen nodig als de vogels weinig daglicht zien maar het lijkt me geen kwaad kunnen.het was een wildvang koppel he?zou ze niet te veel storen en als ze klaar zijn met dit nestje zou ik het blok aanpassen dat het wat makkelijkter te controleren is.

Groeten Dennis


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-06-10 - 10:56:59 send message to dun grijzeroodstaart

ja inderdaad de man is wel vrij mak alhoewel hij je wel aanvalt als je te dicht in de buurt komt en de pop is import van 2003 , en zodra ze klaar zijn doe ik het blok anders maken zodat ik niet de hele voilere door hoef te kuieren .
maar ik probeer ze wel te ringen , maar zou de pop snel dr eieren kapot maken of iets dergelijks want ben wel nieuwsgierig hoeveel eieren ze heeft wou mischien zondag even snel een blik werpen ... of is het verstandig om ze met rust te laten


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-06-10 - 11:10:53 send message to Dennis Fr.

zou gewoon is proberen te kijken als bijde vogels van het nest zijn.denk dat dan de minste kans is dat de eieren kapot kunnen gaan.ik weet niet hou jou pop reageerd als ze in het blok zit.zelf heb ik een koppel import bonte boeren en die pop kon ik met vlakke hand zelfs iets optillen om naar de eieren te kijken .en ik heb nu 4 mooie jongen in het blok liggen.ik zeg altijd maar zo het is zeer onvoorspelbaar hoe vogels reageren.

Groeten Dennis


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-06-10 - 11:19:42 send message to dun grijzeroodstaart

nou in januari had ze 1 ei en toen ze echt vast zat te broeden en de man was uit het blok heb ik ook gewoon rustig gekeken en ze zat gewoon op het ei en bleef rustig zitten , dus wat dat betreft als ze eenmaal vast erop zit kan ik wel een poging wagen ja .
maar ze was er gisteravond rond 11 uur nog wel uit ze zat er toen voor maar overdag zit ze constant in het blok ,
dus ik ga zondag de gok maar wagen en hopen dat ze vast erop zit zodat ze niet ineens uit het blok schiet ..


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-06-10 - 12:57:17 send message to dun grijzeroodstaart

javascriptrazz :popup('/voliere/img/5670_kooien 018.jpg', 300, 550, 'yes')
is kijken of het lukt de foto


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-06-10 - 12:57:39 send message to dun grijzeroodstaart

javascriptsad :('/voliere/img/5670_kooien 018.jpg', 300, 550, 'yes')



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 165 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede