Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > voerbak Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : voerbak
balkwijk
Oud Lid
Posts :22

Oud Lid
2005-06-11 - 19:47:03

Ik ga een nieuwe voliere bouwen tegen de schuur aan. Nu zit er in de schuur en raam. Deze wil ik kan benutten. Ik haal het glas er uit en maak twee glazen deurtjes met ets folie zodat de vogels er niet tegenaan vliegen. In de volieren wil ik een grote pland maken (ca. 40x80 cm) waarop water en voer komt te staan. Probleem is echter altijd dat de vogels (o.a. kanaries) zo knoeien. Hebben jullie nog een idee voor een voerbak die zo min mogelijk morst. Ik wil de plank in ieder geval voorzien van een opstaande rand. Graag ideeen.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-06-11 - 20:19:19

Waarom maak je de voerplaats niet binnen? Je bent dan onafhankelijk van het weer. De vogels kun je dan 's avonds voeren waardoor ze ook in de winter naar binnen gaan. En je kunt mogelijk iets makkelijker ongedierte tegengaan.


balkwijk
Oud Lid
Posts :22

Oud Lid
2005-06-11 - 20:47:40

Mijn schuur is ook weer niet zo groot. Bovendien wordt de voliere geheel overdekt dus dit geeft geen problemen.


Fonje
Website Member
Posts :439

Website Member
2005-06-11 - 21:15:06

Je kan bv de voederbak in een grotere bak met schelpenzand plaatsen. Het gemorste zaad blijft dan in het zand liggen.

Peter


padda
Website Member
Posts :96

Website Member
2005-06-11 - 21:34:51

als je kijkt bij mijn "voliere" zie je welke "voerbakken" ik gebruik, ik ben er erg tevreden over, weinig verspilling en ze kunnen een tijdje weg. Ik gebruik ze vooral bij rijstvogels maar ook bij kanaries en gordelgrasvinken (vroeger ook bij napoleonnetjes). Jurn


balkwijk
Oud Lid
Posts :22

Oud Lid
2005-06-11 - 21:41:33

Padda, ik heb hem gezien op je site. Niet zo groot zo te zien. Waar bestel je deze?


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-06-11 - 21:45:38

Op een zo grote voerplank kun je ook binnen de opstaande rand twee grote dienbladen gebruiken, ook elk met een rand. Neem ze lekker ruim en precies passend op de plank. Op het een het voer en op de ander drink en badwater. Eventueel een verticaal schotje tussen de 2 bladen.
Je kunt dan heel gemakkelijk het blad eruit tillen om schoon te maken en een groot deel van het voer zal niet op de grond vallen.
Ton.


balkwijk
Oud Lid
Posts :22

Oud Lid
2005-06-11 - 23:19:17

Ton, bedankt. De afmeting is trouwens 66 cm breed en diepte onbeperkt. Bij blokker staan de dienblanden in de aanbieding met een afmeting van 31 x 45 cm. Twee stuks passen dus perfect naast elkaar met tussenschot!


johanm
Website Member
Posts :179

Website Member
2005-06-12 - 01:38:31

Je kunt een voerplank maken uit stevig gaas, daaronder bevestig je twee stukjes aluminum L-profiel waarin een plastic bak past van dezelfde afmeting als de voerplank, alles wat gemorst wordt valt dan in de plastic bak die je apart kunt verwijderen.


padda
Website Member
Posts :96

Website Member
2005-06-12 - 08:57:37

ik denk dat iedere vogelwinkel die wel redelijk wat materiaal heeft ze staan heeft. De mijne komen van Verkindere in Beveren (W-Vl). Jurn


Tenzi
Website Member
Posts :261

Website Member
2005-06-12 - 09:38:17

De 'voerbak' die padda gebruikt is in vergelijkbare vorm, ook met een fles te verkrijgen en die kan je dan ophangen. Mijn rijstvogels gooiden ook alles uit de voerbak (ik had een hangende fles met een open bakje i.p.v. met rondjes).
Met deze fles waarbij ze het voer door de rondjes moeten pakken, wordt er veel minder vermorst. Of dit ook voor kanaries geldt weet ik niet. Wel vertelde een kweker mij dat de kanaries alles uit de voerbak (of zaadsilo) gooiden om de lekkerste zaadjes te bemachtigen. Als hij het gemorste zaad dan weer terug deed, werd er veel minder vermorst en ging het veel beter. De lekkerste zaadjes waren er dan al uit.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 134 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede