Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Bol blauwfazantje uitvangen
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Bol blauwfazantje uitvangen
cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2005-06-20 - 21:03:24 send message to cocobar

Het mannetje van de blauwfazantjes zit al enkele dagen bol en slaapt veel en heb daarjuist uitgevangen uit de buitenvolière(ik kon hem gewoon oppakken met de handen). Ik heb em binnen gezet met trosgierst en vit in het water gedaan, maar ik denk niet dat ie erdoor zal komen, want hij was al een 4tal dagen niet superfit.

Zijn vrouwtje heeft een nestje met 6eitjes en broed al bijna 2weken, is er kans dat zij het nestje alleen kan grootbrengen?
En wat kan ik nog doen voor het mannetje?


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-06-20 - 21:08:22 send message to Niltava

Het kan, maar afrikaantjes staan er niet bekend om dat ze het alleen afkunnen. Vast ook niet een vol nest.

De amn warm wink :) zetten, maar das nu geen probleem. Hoe is de mest?
Kon hij bij het eten, werd hij niet door een ander verjaagd?
een antibiotica zou kunnen helpen, maar na 4 dagen dikzitten is dat nog moeilijk(voordat ze dik gaan zitten is er al het één en ander aan de hand).

Succes


cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2005-06-20 - 21:13:20 send message to cocobar

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Mest heb ik nog niet gezien, maar daarjuist at hij nog en de andere vogels (zebravinken, mozambieken, spitststaarten,...) joegen hem niet na.
Ik heb ook de veren enzo gecontroleerd en daar was niet mis mee (vermits ik al eens last gehad heb van teken.)


cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2005-06-21 - 08:23:32 send message to cocobar

Het is gestorven sad :( sad :( sad :(


piet witteman
Website Member
Posts :258

Website Member
2005-06-21 - 22:36:44 send message to piet witteman

jammer
sterktesad :(


MrandMrsSwift
Website Member
Posts :388

Website Member
2005-06-22 - 00:54:36 send message to MrandMrsSwift

Misschien at ie wel, maar dronk hij niet. Dan is ie uitgedroogt, en dat gaat snel met dit weer.
Snap niet dat je niet gewoon naar een dieren/vogelarts bent gegaan.


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-06-22 - 01:10:22 send message to Chow

Vervelend voor je. Jammer echter dat je nu niet weet wat er mis was met hem.


cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2005-06-22 - 12:32:18 send message to cocobar

Ik zit midden in de examens en ook nu weer voor 10dagen op kot, weg van huis. Daarmee dat ik het niet echt zag aankomen en dat toen ik na 4dagen effe weer thuis was, was het al te ver gevorderd.
Hopelijk vallen er geen nieuwe slachtoffers meer.


huisjeboompjebeestje
Website Member
Posts :66

Website Member
2005-06-22 - 12:43:15 send message to huisjeboompjebeestje

jammer dat hij het niet gered heeft
ik vind de reactie van MrandMrsSwift een beetje overdreven, ik weet niet wat voor vogels hij/zij houdt maar van nature zijn vogels goede verbergers van ziektes en ben je dus al heel snel te laat. Verder is een blauwfazantje ook door een dierenarts op zo'n moment vaak niet meer te redden.
Sterkte ermee (en trek je niet teveel aan van zulke negatieve reacties)
gr. Erik-Jan


cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2005-06-22 - 16:01:13 send message to cocobar

ok, ik zal het mij niet meer teveel aantrekken happy :)


MrandMrsSwift
Website Member
Posts :388

Website Member
2005-06-22 - 22:50:07 send message to MrandMrsSwift

Je mag het negatief vinden.
Vaak ken je je vogels best goed en weet je als ze anders doen dan anders. En als je vogels met zulk weer als dit gewoon domweg kunt pakken als ze niet tam zijn is het al goed mis. En bolzitten is vaak al een goed teken dat het niet goed gaat. Misschien ben ik wel anders dan de meesten hier. Ik ga ben liever voor niks 15 euro aan een dierenarts kwijt dan een dode vogel.
Nee daar heeft een vogel wat aan, voelt ie zich slecht, ziet het baasje het en die laat hem gewoon dom zitten. Had je hem nog beter meteen kunnen pakken en apart zetten en op een plek waar je hem in de gaten kunt houden. Of een ziekenkooi. Vaak merk je al als je ze vastpakt dat ze iets opleven (door warmte van je handen).
Maar goed, ik ben al stil.
Het is gebeurd, dus doe je nu niks meer aan.
Gr.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-06-22 - 23:21:02 send message to natasja

nou eerlijkheidshalve had ik ook wel zoiets van waarom 4 dagen wachten voor je actie onderneemt als al duidelijk was dat het niet goed ging met het fazantje.. met zulke tere dieren die niet snel laten merken dat er wat mis is mag je meestal al van "geluk" spreken dat je nog op tijd kan ingrijpen als je dan 4 dagen wacht dan worden de kansen alleen maar kleiner.



huisjeboompjebeestje
Website Member
Posts :66

Website Member
2005-06-22 - 23:59:40 send message to huisjeboompjebeestje

ik denk dat achteraf zeggen wat verkeerd is erg makkelijk is. sad :(
als je voor het eerst een vogel mee maak die ziek is, weet je niet wat goed voor hem is, een vogel alleen opsluiten terwijl hij een popje heeft die zit te broeden(!) is erg moeilijk denk ik. En wat is "actie ondernemen"? opserveren, apart zetten?? is toch een moeilijke beslissing lijkt mij
Persoonlijk 'ken'(echt kennen dus) ik ook echt niet alle vogels die ik heb, het kan dus effe duren voordat ik zo iets door zou hebben.
ik vraag me trouwens nog wel steeds af wat voor vogels jullie houden
gr. Erik-Jan


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-06-23 - 07:32:53 send message to natasja

Ik ben in het bijzondere bezit van een edelpapegaai (pop)

dat het moeilijk is te zien dat een vogel wat mankeerd zal ik direct be'amen maar hier word zelf al aangegeven dat de vogel al 4 dagen bol zat , het is dus wel opgemerkt ..

Verder zou bij mij de prioriteit altijd bij de ouder dieren liggen ipv bij een nestje maar dat zal voor iedereen anders zijn.

je hoeft het er niet mee eens te zijn maar ik denk dat als er bij de eerste symptomen was gehandeld de kans groter was geweest als dat een dier nog heeft wat al 4 dagen bol zit.


weggy
Website Member
Posts :80

Website Member
2005-06-23 - 10:15:04 send message to weggy

en door zo'n reacties worden er al heeeeeel wat mensen afgeschrikt een probleem of vraag neer te leggen of te reageren. Je vraagt iets en wat krijg je?; kritiek. En dat dan nog zonder de achterliggende reden te kennen van het niet opzoeken van een goede vogelarts of dergelijke.
"De pot verwijt de ketel dat ie zwart is"
Sorry hoor, maar dat moest er effe uit.
Gr; Herman.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-06-23 - 11:47:02 send message to natasja

en als je er dus niet op reageerd als zijnde " waarom heb je niet eerder actie ondernomen ?" dan zal het een volgende keer ook niet gebeuren ..

ik zie niet wat er mis is om aan te geven dat mensen niet helemaal begrijpen waarom er niet eerder gehandeld is en aan te geven dat de kansen van een dier groter zijn als je bij de eerste symptomen al handeld.



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 228 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede