Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Betonvloer Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Betonvloer
balkwijk
Oud Lid
Posts :22

Oud Lid
2005-06-26 - 22:28:07

Van de week is de betonvloer gestort voor mijn voliere echter hij is wat ruw en erg stoffig. Nu wil ik hem behandelen zoals een coating aanbrengen of misschien eerst egaliseren. Heeft er iemand ervaring mee en welke materialen zijn hiervoor het beste. Na afwerking ga ik werken met beukensnippers. Je ziet er niks meer van echter dat stoffige wil ik eruit hebben.


broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2005-06-26 - 22:40:35

je kan egaline gebruiken, maar wel eerst nat maken en instrooien met klare cement



v.dijck
Website Member
Posts :298

Website Member
2005-06-26 - 22:41:52

smeervloer van een centimeter of 4/5 erop smeren kun je ook nog op afschot smeren blijft er geen water op staan.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-06-26 - 22:43:40

Weet je zeker dat het betonmengsel goed was? Vers beton hoort niet stoffig te zijn...
Soms als het te snel gedroogd is (denk aan de hitte) kan het gebeuren dat de bovenlaag niet goed gelukt is.
Probeer eens of je er in kan prikken met bv een schroevendraaier. In dat geval, wegkrabben wat los zit en een nieuw laagje er op storten, 5 cm of zo.


broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2005-06-26 - 22:46:58

bovenste dun laagje kan cementsluier zijn, een keer met de harde bezem erover , moet het weg zijn en stuift het niet meer


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-06-26 - 22:48:59

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik neem aan dat deze vloer binnen ligt??

Als je beton wilt coaten moet je minimaal 6 weken wachten voordat deze dusdanig droog is dat er zo'n coating kan worden aangebracht. De betonvloer mag dan ook geen optrekkend vocht vanuit de grond krijgen anders gaat deze onthechten. Ik zou wel een coating nemen die goed zuurbestendig is en met de hoge druk kunt reinigen.

Dan kom je toch al gauw op 2 componenten epoxyde vloercoating oid uit.
(deze verven zijn niet goedkoop). Op een sterk poederende vloer zal deze verf slecht hechten, losse poeder eraf stralen/borstelen en voorlijmen met speciale voorlijmmiddel die bij de voercoating hoort.

Als je niet zo lang kunt wachten zou je bij een tegelhandel 2e handse vloertegels kunnen kopen en leggen. Deze kun je dan mooi in de cement leggen zodat egaliseren overbodig wordt.

De prijs komt dan overeen met een goede 2 componentenvloercoat.
gert


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2005-06-26 - 23:28:12

Je kunt er na een week nog niet zoveel van zeggen eigenlijk. Zoals Gert zegt duurt dat nog wel een aantal weken.
Als standaard droogtijd geldt 1 week voor iedere cm dikte.
Daarna lichtjes natsproeien en direct schoonbezemen. Hierna zal het stof en de poeder wel verdwenen zijn.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 259 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede