Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > hoe komt het dat de vogels steeds goedkoper worden??? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : hoe komt het dat de vogels steeds goedkoper worden???
frensie
Website Member
Posts :141

Website Member
2003-09-10 - 20:49:12 send message to frensie

hoe komt het dat de vogels steeds goedkoper worden.de een zegt dat de export dicht zit en een ander zegt er zijn veel te veel vogels. dat snap ik.maar staks als je nog een hebben moet om te kunnen kweken dan moet je ze duur betalen.hoe kan dat nou?er zijn er toch veel te veel.


frank1
Oud Lid
Posts :24

Oud Lid
2003-09-15 - 14:26:47 send message to frank1

Hallo,
Mijn ervaring als ik zo rond kijk is dat de handelaren weinig voor jouw vogels willen geven omdat er inderdaad teveel jongen zijn volgens hun.
Maar ze vragen zelf nog dezelfde prijzen als in het voorjaar terwijl er toen schaarste was i v m de vogelpest,dit begrijp ik niet helemaal.
Dus als zij nog dezelfde prijzen kunnen vragen zijn de vogels mijns inziens niet of weinig goedkoper geworden,je moet ze gewoon zelf gaan verkopen en geduld hebben (heb ik ook niet altijd hoor) dan kun je ze nog wel voor goede prijzen verkopen.


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2003-09-17 - 00:47:59 send message to goffini

quote
posted by lovebird8
JaJa, dan reken maar het voer, water, bodembedekking, internetkosten, tijd om te voeren, tijd met die mensen, de koffie voor die mensen, tijd voor op internet te zitten??? Dan ben je bij de handelaar nog goedkoper uit als het zo lang duurt als je zegt. En wij zijn toch geen BROOD kwekers?????????
We zijn geen broodkwekers, maar je hoeft ze ook niet weg te geven.Iedere kweker ziet graag dat er van de verkoop van de jongen iets terug komt om de kosten te dekken van voer etc.
Hoe wil de internetkosten, tijd om te voeren, tijd met die mensen, de koffie voor die mensen, tijd voor op internet te zitten, omzetten in geld.
Waar praat je dan over???


Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2003-09-18 - 10:53:06 send message to Ramon

Waar we ons al niet druk om kunnen maken.
Ik ben al zo'n 40 jaar met deze hobby bezig, en in al die jaren is het zo, dat je bij de handel minder zult krijgen voor je vogels, dan als je ze zelf aan de man probeert te brengen. Daarnaast is het zo, dat voor veel vogelsoorten geldt dat deze in het najaar goedkoper zijn dan in het voorjaar. Toch is het zo, dat ik nog nooit met een vogel ben blijven zitten die ik te koop had. Ook in de tijd vóór Vogelarena. Dus moet het nú helemaal wel lukken. Gewoon geduld hebben!!!

Groeten, Ben


frensie
Website Member
Posts :141

Website Member
2003-09-18 - 19:46:17 send message to frensie

ik snap het wel van jullie maar ff een voorbeeld.
twee jaar geleden kocht ik een koppel rubino rosella's goed mee gekweekt, deze vogels kosten 350 gulden de jongen brachten op75 euro per stuk het volgende kweek(dit jaar)kon ik voor de jongen 45 euro per stuk krijgen maar de vopgels waren precies net zulke als het jaar er voor.


hjvdlindehof
Website Member
Posts :87

Website Member
2003-09-18 - 20:44:09 send message to hjvdlindehof

Het is toch allemaal heel simpel, het is vraag en aanbod,en mutaties die goed kweken worden per def. elk jaar goedkoper


miepiel
Oud Lid
Posts :5

Oud Lid
2003-09-18 - 21:05:12 send message to miepiel

Waar hebben we het allemaal in vredes naam over???? Zijn we niet allemaal hobbiers die hun ware hobbie gevonden hebben, wel speelt geld dan een rol?? voor mij niet, Ik ben nog maar van vorig jaar begonnen met deze hobbie, ik heb een kleine duizend euro geinvesteerd in deze hobbie ik heb slechts een kleine 10 parkieten gekweekt, terwijl ik er ongeveer 10 koppels heb gekocht, is dat iets om aan te verdienen? neej ik dacht het niet maar ik heb wel PLEZIER IN MIJN HOBBIE en daar gaat het mij om dus ik weet niet waar het jullie om gaat, alsnog ; Een hobby mag geld kosten!!!!


Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2003-09-18 - 21:40:29 send message to Ramon

Het gaat er natuurlijk wel om dat je een redelijke prijs krijgen voor je vogels. Wat voor soort je ook kweekt, als het vogels zijn van een goede kwaliteit, zal dat met een beetje geduld meestal wel lukken. Zelf heb ik het standpunt, dat mijn hobby niet betaald moet worden uit de huishoudpot. Niet altijd zal dit helemaal lukken, maar het is, vind ik zelf een goed streven.


frensie
Website Member
Posts :141

Website Member
2003-09-19 - 23:24:15 send message to frensie

het gaat mij ook niet om het verdienen, maar mijn vraag was hoe komt het nou dat vogels steeds maar goedkoper worden? ik heb al ik weet niet hoeveel geinvesteerd in vogels (kan me ook niet schelen)maar moet je eerlijk zijn als je een keer of 3 4 duur investeerd wil je er ook weleens wat van terug zien, of niet soms(graag eerlijk antwoord).het gaat mij niet om winst, maar het valt mij gewoon op dat als ik een vogel wil kopen is het duur maar als ik er jongen van heb en ze verkopen wil brengen ze veel minder op dan ik ervoor betaald heb.


Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2003-09-20 - 09:31:57 send message to Ramon

Je had het er o.a. over dat je rubino Rosella's had aangeschaft voor 350 gulden. Voor de jongen kreeg je het jaar daarop 75 euro en dit jaar 45 euro per stuk terug. Dit komt gewoon door de verzadiging van de markt. Als een vogels goed kweekt, en dat doet de pracht Rosella, dan zal op een gegeven moment het aanbod toenemen en de vraag afnemen. Net zo als bij alle andere consumptie artikelen ben je met vogels dus ook afhankelijk van vraag en aanbod. Zelf kun je wel wat doen aan het krijgen van een goede prijs van je vogels, en dat is o.a. vogels kweken van een goede kwaliteit. Dat betekent dat je je vaak toe moet leggen op een beperkt aantal soorten, waarvan je dan weer meerdere koppels nodig hebt om een stam op te bouwen. Ook zul je daarnaast mee moeten gaan doen met de diverse, vooral grotere tentoonstellingen. Op het moment dat je dan met jouw vogels boven de middelmaat uitsteekt, zal er van de kant van de kweker zeker interesse komen, en zal er een goede prijs voor worden betaald. Maar als je geen tentoonstellingsmens bent, kun je ook b.v. de wat minder makkelijk te kweken soorten gaan houden, b.v. Papegaaien. De prijs die je dan zelf hebt betaald zul je vaak weer terug kunnen beuren voor de evt. jongen die je dan kweekt. Maar reken je zelf niet bij voorbaat rijk. Daarnaast is geduld bij de verkoop van de overtollige vogels een schone zaak. Regelmatig adverteren zal bij het aan de man brengen van de vogels zeker nodig zijn en blijven. Waarom zou een handelaar jouw vogels wel voor een goede prijs kunnen verkopen? Als je de prijs te laag vind die ze willen betalen, probeer ze dan eerst zelf te verkopen aan de kweker.


leekgloster
Website Member
Posts :249

Website Member
2003-09-28 - 19:27:36 send message to leekgloster

dat de vogels goedkoper zijn dan anders komt puur doordat de export stil ligt.
ik was vandaag op de markt in hoogeveen en daar waren de prijzen ook gigantisch laag.
neem nu een blauwfazantje van 40 euro de koppel voor 10 euro de koppel en zo zijn er nog vele soorten die zijn gedaald in de prijs


Papegaaienboer
Website Member
Posts :190

Website Member
2008-03-01 - 20:56:59 send message to Papegaaienboer

Tja, die goeie ouwe tijd.


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2008-03-01 - 21:45:56 send message to Wickingh

Hahaha deze is leuk ja,

mvg Frank


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2008-03-02 - 13:59:04 send message to P.Rooth

Dit is een tegenhanger van de prijzen die de pan uitrijzen .sad :(
Hangt altijd af van de soort de een wordt goedkoper de ander b.v. de grijze roodstaart is bijna verdubbeld in prijs shocked 8O


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2008-03-02 - 15:02:12 send message to Wickingh

Hallo,

dit is een topic van een paar jaar geleden.
Toont alleen maar aan dat het prijzen gezeur ook de andere kant op is/was,

mvg Frank


marc1
Website Member
Posts :413

Website Member
2008-03-03 - 11:16:14 send message to marc1

het heeft allemaal te maken met vraag en aanbod...

export vraagt minder,dus minder vraag en dus lagere prijs...

import is minder(tropen)dus meer vraag en hogere prijs.

soms kun je het niveau van je prijs op peil houden als je erg bekend bent en goed scoort op TT.

verder is het gewoon ''marktwerking''



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 203 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede