Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Vollegorde oude vs nieuwe reakties in topics Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Vollegorde oude vs nieuwe reakties in topics
dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-07-10 - 09:47:58 send message to dooren

Ik vroeg me af, waarom nieuwe reakties altijd onderaan komen in de topics???

Als ze bovenaan blijven staan scheelt het 'n muisklik en wat tijd. (tenminste als er dan meerdere blz. zijn ontstaan in een topic)

Kortom dit lijkt me een stuk gemakkelijker, geen "geblader" meer om bij alle topics de laatste reaktie te lezen.

Is dit een technische reden waarom dit dan niet wordt toegepast??
Gert


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2005-07-10 - 09:52:07 send message to agabird

Gert,

Dat is eigenlijk niet vanwege een technische reden. Zover ik weet is het standaard dat oude berichten altijd onderaan geplaatst worden.

Volgens mij leest dat ook makkelijker, je begint vooraan en eindigd achteraan. Als de volgorde precies andersom zou zijn, dan zou je achteraan moeten beginnen.

Dit lijkt mij ook niet handig.


Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-07-10 - 09:58:37 send message to Elfje

Maar is het niet mogelijk om in 1keer naar het laatste bericht te gaan ipv alle blz door te worstelen?

groetjes Ria


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2005-07-10 - 10:08:21 send message to agabird

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

hmmm, moet mogelijk zijn.

Ik neem aan dat je een linkje bedoeld naar de laatste pagina, gelijk vanaf de pagina waar alle onderwerpen onder elkaar staan?

Dat levert dan 1 klik minder op.
Want nu kun je ook al wel vanaf pagina 1 van een onderwerp, gelijk naar de laatste pagina. Enige voordeel zou dan zijn dat je niet eerst naar de eerste pagina hoeft van een onderwerp.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-07-10 - 10:15:51 send message to Niltava

Misschien een linkje met laatste bijdrage, die staat er nu ook al naar de topic.
Als je nu een linkje kunt breien bij auteur naar de topic en bij laatste post ook werkelijk naar laatste post zou het inderdaad soms wel prettig maken(vooral als er veel posts zijn en door foto's het laatste nr buit beeld verdwijnt.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-07-10 - 10:21:43 send message to dooren

Jan, ik moet toegeven dat het een kwestie is van wennen, zeker als je een flink topic hebt waarvan je nog niks hebt gelezen zal het van achteren naar vorenlezen in de reakties natuurlijk minder handig zijn. (Tja wij mensen die leven in het "pen" tijdperk zijn gewend van boven naar beneden te lezen, ging vroeger ook niet anders).

Voor een ferqente bezoeker ligt dit natuurlijk weer anders als de wat mindere forumbezoekers.
Gert


Het leek me anders toch wel handig als je een topic inkijkt om te lezen dat je gelijk het laatste bericht voor je neus kreeg. Het zal dus voorlopig met een muisklik extra blijven.


Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-07-10 - 10:23:00 send message to Elfje

Ikbedoel eigenlijk meer omdat ik altijd de laatste nieuwe berichten(homepage) bekijk dat je vanaf daar dus gelijk naar het laatste bericht kan wandelen.


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2005-07-10 - 10:34:04 send message to agabird

Dat linkje naar de laatste berichten van het topic vind ik een goed idee. Die komt er.

Het omgekeerd weergeven van berichten ben ik niet zo'n voorstander van. Een mogelijkheid om te kiezen tussen normale volgorde, en omgekeerde volgorde zou dan nog kunnen. Maar dat levert toch aardig wat programeer moeilijkheden op, die blijft dus even achterwege.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-07-10 - 15:00:12 send message to natasja

mag ik dan ook nog een kleine aanvulling doen ..
Ik zou het wel handig vinden als bij de laatste forumberichten ook de categorie word weer gegeven waar het topic in staat.

Nu ben ik regelmatig topics kwijt happy :)


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-07-10 - 16:40:25 send message to Chow

Erg handig zou het zijn om een email te krijgen wanneer er iemand reageert in een topic waar je aan deelneemt. Meeste forumsoftware ondersteunt dit ook. In de mail staat dan een link naar die reactie.


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2005-07-10 - 17:59:06 send message to agabird

Er zijn wat toepassing gemaakt. Link naar het forumzelf, een link naar het laatste bericht, of in iedergeval naar de laatste pagina.

Op de eerste pagina van een topic een link naar het laatste bericht is niet zinvol. Ik heb de bovenste navigatiebalk naar links verplaatst, zodat je wel gelijk op het nummertje van de laatste pagina kan klikken.

De meeste forum software mag het misschien wel ondersteunen om e-mails te sturen. Maar de mijne niet, het meeste is allemaal door mijzelf in elkaar gezet, en zo'n automatisch mail gedeelte wil ik wel, maar is me nog even iets te lastig om zo op een vrije middag in elkaar te zetten.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-07-10 - 18:46:08 send message to dooren

Dat heb je toch weer mooi gedaan, Jan.
Snelle service, bedankt.
Gert


piet witteman
Website Member
Posts :258

Website Member
2005-07-10 - 21:19:48 send message to piet witteman

ziet er weer een stuk gelikter uit
bedankt
Piethappy :)


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-07-10 - 21:54:32 send message to natasja

whow snelle service wink ;)

heb je nog wel eenbeetje van het mooie weer kunnen genieten aga ? wink ;)



agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2005-07-11 - 19:58:21 send message to agabird

Ach het meeste werk was toch voor in de nacht, 3 dagen van 23.00 tot 2.00 uur bezig geweest.

Enkel overdag maar even in de gaten houden en de foutjes weg werken. Gelukkig allemaal zonder echte problemen goed gegaan.

Dus ik heb genoeg van het mooie weer kunnen genieten happy :)


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-07-11 - 23:48:35 send message to natasja

ahh gelukkig maar we zien je niet graag net zo wit als de achtergrond van vogelarena wink ;)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 194 bezoekers op de site, waarvan 8 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede