Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > iedereen die me inligtingen kan geven thx Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : iedereen die me inligtingen kan geven thx
oOfrankyOo
Oud Lid
Posts :44

Oud Lid
2005-07-12 - 23:30:26

hallo het is als volgd
ik gebruik nu al een geringe tijd schelpenzand in mijn kweek kooien

maar kan ik dit eventueel vervangen door strand zand ???
aangezien ik toch aan het strand woon kan ik meschien dit vervangen door zand
als ik dit eventueel kan gebruiken moet ik dat mengen of afkoken etc.....
of kan ik dat helemaan niet gebruiken ??
het zijn voor neophamas

thx groeten


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-07-13 - 01:09:03

Strandzand kan wellicht veel zouten bevatten, aangezien neophema's veel op de grond zitten zou ik het gewoon op schelpenzand houden. Bij een natriumrijk dieet gaan ze dan nogal veel drinken zodat de ontlasting minder vast wordt.

Schelpenzand is ook rijker aan mineralen.
Gert


cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2005-07-13 - 10:09:04

Ik woon aan de in Koksijde, das aan de belgische kust en verstrek grotendeels strandzand of duinenzand. Af en toe gaat er een schepje schelpenzand bij en wat grit voor de spijsvertering. Dus ik zie geen problemen


dijkkamp
Website Member
Posts :314

Website Member
2005-07-13 - 11:11:41

dat er bij elke vraagstelling mensen zijn die geen probleem er mee hebben blijf je altijd houden(gelukkig gaat het in dit geval goed).
ik zelf zou er niet voor kiezen om strandzand te gebruiken je weet nooit welke vervuiling er in zit.of duinzand een probleem is nou denk het niet maaar je weet het maar nooit en weet alleen niet of het geen milieudilict is je mag maar niet zo overal zand storten of weghalen


spitsstaart amadine
Website Member
Posts :88

Website Member
2005-07-13 - 13:53:18

ik gebruik ook duin zand in mijn buiten voliere en heb er nooit problemem mee gehad je moet het wel eerst een keer zeven oficeel mag je geen zand uit de duinen halen maar ja er mag wel meer niet mvg dirk


Mp vd Sande
Website Member
Posts :158

Website Member
2005-07-13 - 13:54:44

Als je toch vlak bij het srand woont zou ik kiezen om gewoon schelpen te gebruiken doe ik ook ik ga dr ook gewoon om aan het strand en het heeft het voordeel dat het goed is voor de spijsvertering en ze krijgen kalk binnen.
Ik gebruikte ook altijd schelpenzand totdat een koppeltje parkieten de eieren bleven opeten mn pa zei gebruik schelpen daar zit kalk in wat de vogels nodig helpen en ik heb deze raad opgevolgt en het werkte echt.
En het kost niks


mikewauters
Website Member
Posts :254

Website Member
2005-07-13 - 13:56:06

persoonlijk raad ik je dit sterk af, je weet namelijk nooit wat er in het zand zit! met al die meeuwen aan de zee!! wink ;) maarja, ik kan je natuurlijk niet tegenhouden he! persoonlijk zou ik het nooit doen.
groetjes,
mike


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2005-07-13 - 13:56:30

Waarschijnlijk zal het wel goed gaan, maar je loopt nu eenmaal meer risico als je zomaar zand van het strand en uit de duinen haalt. Je weet niet wat ermee gebeurt is en welke stoffen er precies in zitten (dit in tegenstelling tot schelpenzand).

Dus je moet zelf beslissen of je deze risico's wilt lopen.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-07-13 - 18:02:11

Een heel ander aspect;

Is dit legaal? Rare vraag misschien. Maar ik weet dat je hier in Nederland bijv. ook niet zondermeer takken van wilgen mag afsnijden die langs de openbare weg staan.


tabrl1
Website Member
Posts :35

Website Member
2005-07-13 - 18:55:40

Ik krijg elke keer weer bij het lezen van dit soort berichten een raar gevoel in mijn buik. Ik lees dan heel vaak de opmerking en het kost niks.
Als het niks mag kosten is het volgens mij simpel. Schaf geen vogels aan. Dan kost het niets.

Een liefhebber


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-07-13 - 19:00:56

Misschien is het plukken van bloempjes dan ook niet legaal wink ;). Natuurlijk is het niet de bedoeling om kruiwagens vol zand aan openbare voorzieningen te onttrekken. Ik vind het echter wel erg overdreven als men moeilijk doet over het snoeien van enkele wilgentakken, die overigens vers en in voldoende dikte niet op andere wijze verkrijgbaar zijn, maar wel onmisbaar voor een adequate verzorging van papegaaien.


dijkkamp
Website Member
Posts :314

Website Member
2005-07-13 - 19:10:00

beste johan

het gaat natuurlijk niet over eenmalig één kruiwagen met zand of één bosje wilgen takken.
stel dat 20.000 leifhebbers elk jaar 10 kruiwagensvol aan duinzand meeneemt dan kunnen we binnenkort echt naar amersfoort aan zee en dan niet alleen vanwege het opwarmen van ons klimaat.
en voor wilgen takken das niet zo moeilijk even bij een boer of aan de landeigenaar vragen en je mag er meestal wel wat weghalen een andere optie indien mogelijk is om zelf een boom of struik te plaatsen dat ga ik ook doen haal het nu bij een goede kennis die een minicamping heeft en elk jaar wel wil snoeien in de wilgen singel


Pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-07-13 - 21:38:13

ohw..shocked 8O nou..sad :(
Ik heb toevallig gister aan mn vader gevraagd over het "legaal" kortwieken van een knotwilg omdat ik namelijk ook dacht dat het niet mocht en er een boete voor zou krijgen..
Hij zegt dat het mag zolang je de boom niet beschadigd (netjes met een schaar knipt) en niet helemaal kaal maakt.. maar goed, dat ging dan over gemeente Amsterdam..



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 260 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede