Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > probleem met voeding bij groenvleugelara Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : probleem met voeding bij groenvleugelara
michatje
Website Member
Posts :119

Website Member
2005-07-13 - 13:07:56 send message to michatje

dag iedereen,
graag had ik vernomen hoe ik m'n ara moet leren een volledige graanmengeling eten en ook de daarbij gegeven noten(walnoten,ceder,palm,gepelde pindanoten,hazel en gepelde paranoten) de vogel zelf wil jammerlijk alleen zonnepitten eten(gestreepte en witte) heb al verschillende soorten klaargemaakte graanmengeling voor ara's gegeven maar niets lukt.alsook al geprobeerd met appel en appelsienbrokken.
hopelijk is er iemand die mij daarin verder kan helpen....
bedankt voor de reactie.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-07-13 - 13:40:24 send message to Hawkeye_NL

Normaal gesproken voer je de vogel gepast. Dat wil zeggen je geeft hem het voer dat jij wil dat hij eet en laat dit staan totdat het op is. In het begin willen sommige vogels wel eens moeilijk doen maar als je het eten laat staan en weigert iets anders te geven dan eet de vogel snel wat je voert. Het belangrijkste is dat je niet te snel toegeeft aan de wensen van de vogel.

Erwin



michatje
Website Member
Posts :119

Website Member
2005-07-13 - 15:02:49 send message to michatje

hawkeye nl
dan moet ik zogezegd de vogel laten honger lijden tot dat hij iets anders wil eten??ik moet wel mededelen dat de ara een pas aangekochte importvogel is, weliswaar toch al ongeveer een maand in m'n bezit


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2005-07-13 - 15:27:51 send message to Karel

In een ver verleden heb ik dit probleem ook wel gehad met import kleine geelkuiven die alleen witte zonnepitten wilde eten.

Alles geprobeerd en niets werkte, totdat ik door toeval ontdekte dat ze gek waren op trosgierst. Hierna gingen ze vrij snel over op allerlei kleinere zaden en was het probleem opgelost.



Pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-07-13 - 15:54:14 send message to Pattie

Sjee dat heb ik ook met mn Amazone.. Die wilde ook alleen maar zonnepitten eten want dat kreeg hij al 14 jaar..! Tis tot nu toe nog niet gelukt om hem andere zaadjes te laten eten.. Nu staat hij op harrisons wat hij overigens binnen no time heeft leren eten.. De brokjes lagen er nog geen kwartier in en hij begon er al aan.. In het begin knoeiend maar nu eet hij heel netjes..
Als hij weer mooi in de veren zit wil ik hem ook gewoon zaad leren eten dus ik hoop ook een oplossend antwoord te kunnen lezen straks..! happy :)


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2005-07-13 - 18:52:45 send message to molineti

Denk dat bij verse importvogelvogel het beste is:nog een tijdje laten eten wat hij wil eten,en mais, fruit en groente en grove geweekte zaden erbij geven(safloor,tarwe,boekweit etc)

Eivoer door de geweekte zaden ,groente en fruit mengen.

Als de vogel voldoende gewend is,beginnen met ,,verhongeren,,tot hij/zij alles eet

succes

P.S dit vind ik een groot nadeel van import vogels,en voor mij mede een reden dat ik ze niet aanschaf;voor ze echt alles eten,en weer in conditie zijn ben je jaren verder!


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-07-13 - 19:59:06 send message to Hawkeye_NL

Het komt er inderdaad op neer dat je dit een paar dagen zou moeten doen. Maar omdat het dus een import vogel is weet je ook geen achtergrond. Om zeker te zijn dat de vogel een paar dagen zonder kan sluit ik mij aan bij molineti. Eerst even laten aansterken en dan de overgang maken. Ondertussen kan je met gemalen fruit proberen de zaadmix en pellet voeding aan te maken. Hierdoor eten sommige vogels makkelijker ander voer.

Erwin



michatje
Website Member
Posts :119

Website Member
2005-07-13 - 22:00:53 send message to michatje

eerst en vooral aan iedereen die gereageerd heeft hartstikke bedankt voor de zeer nuttige informatie maar heb ondertussen geprobeerd met fruit en dat wil ook niet echt lukken alsook met het krachtvoer,niets lukt en ben nu echt ten einde raad,moet de vogel nu dan altijd zonnepitten eten? heb nu ook graan gekiemd (duivenmengeling) om morgen te geven.wie weet...
alvast aan iedereen bedankt.


broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2005-07-13 - 22:17:30 send message to broto

Ik heb dit ook gehad met een koppel tovi, import.
wilde enkel gestreepte zonnepitten eten.
Ik heb een zak zonnepitten gekocht en daar steeds minder van door het voer gedaan.
Ook deed ik zonnepitten door de pate van orlux voor papegaaien mengen, en zo zijn ze na een week toch langzaam alles gaan ontedekken en nu na 2 jaar eten ze echt alles.
Ook fruit gaf ik met zonnepitten er door heen

Henk



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 199 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede