Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Papegaaien forum??
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4
<<< vorige


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-07-15 - 23:13:43

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

happy :)

Er is wel degelijk een koppeling, de import van tropen heeft altijd in de luwte gestaan ten opzichte van de import papegaaien.
Werden alsware uit de wind gehouden door deze groep.
Deze groep mocht en mag de verantwoording afleggen over de wantoestanden, en de tropen blijven buiten schot.
Maar het geeft zulke mooie beelden he, kijkvoer voor de omroepen, intelligente dieren die zo aan hun eind komen.
Papegaaien/Ara's/kaketoe's hebben altijd al tot de verbeelding gesproken van vele, scoort beter in het nieuws.











http://www.worldparrottrust.org/trade/tradebenelux.htm

Anders is het met eekhoorns, die worden levendig door een gehakt molen gedraaid, is eventjes nieuws maar dan hoor je niets meer, terwijl er nog volop binnen komen.

Tropische vogeltjes die met balen gelijk in de container belanden na een jammerlijke dood is geen nieuws.

Import beperkt toestaan van deze groep is zeker niet goed, vele zijn niet levensvatbaar in gevangenschap, en voor die enkeling die ze wel in leven weet te houden zijn er ook andere wegen om tot bloedverversing te komen.

Het zelfde geld ook voor papegaaien ara's kaketoe's.
Neem b.v de blauwwang amazone, is toch algemeen bekend dat de poppen haast niet in leven zijn te houden, die enkeling die het wel lukt hoeft niet via import aan zijn versbloed te komen, kan ook via andere kwekers in binnen en buitenland.
Maar deze enkeling zal ook niet via de import een pop betrekken, die weet van wanten en kijk wel een beetje uit waar hij zijn centjes aan uitgeeft.

Maar dat is in mindere mate bij de tropische vogeltjes van toepassing, 2500 euro of 5/6 euro is wat het verschil maakt.

Dat papegaaien ara's kaketoe kwekers het met veel moeite en geduld voor elkaar hebben gekregen om tot voldoende nakweek te komen bij sommige soorten is te prijzen, maar geeft geen blanco check om maar te blijven importeren van de soorten waar dit niet of gedeeltelijk bij lukt.
Eens moet je tot het besluit kunnen komen dat niet alles te kweken is in gevangenschap.
Voeg daarbij dat met de eerste papegaaien die geimporteerd werden er ook tig kleine tropen zaten, dus de tijdspanne is gelijk wat dat betreft, enkel het resultaat niet.

Was het niet, kennis is nog geen mening.

happy :)
Peter.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-07-15 - 23:17:42

Het blijkt dat je een éénzijdige blik hebt.
Andere beelden en berichten zijn er wel degelijk geweest.
En laat me niet lachen, je maakt jezelf echt belachelijk door te stellen dat de papegaaien de tropen uit de wind hebben gehouden.
Op dergelijke bullshit reageer ik niet meer.


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-07-15 - 23:21:16

laugh :D

Ja, dan houd het op he.

wink ;)
Peter.


Raimond Wolfert
Website Member
Posts :111

Website Member
2005-07-15 - 23:45:01

Ik val ook onder het rijtje papegaaienkwekers, maar ik snap de hele discussie niet eigenlijk.

Drufus reageert hier eenmaal, en een hele (persoonlijke) vete laait hier op. Iedereen kijkt op zijn manier tegen zijn hobby aan, laat dat alsjeblieft, als ik dit allemaal lees zou ik denken dat er geen andere forums bestaan.
Als van jouw favoriete soort geen forum bestaat, begin er dan een. Kan je zelf modden en dus zelf beslissen wat erop komt. Leve de democratie!!

Geniet ervan, en erger je met mens erger je niet


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2005-07-15 - 23:48:55

Gaat weer lekker hé.
Daar word ik nou flauw van.
Ego tripperij, lees eens je eigen postings na.
Dat geeft aan dat alle kritisie gelijk hebben.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2005-07-16 - 00:22:59

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Quote
Neem b.v de blauwwang amazone, is toch algemeen bekend dat de poppen haast niet in leven zijn te houden,
---------------------------------------------
Dit is een achterhaald fabeltje:Eerst kwamen ze mondjesmaat binnen,en waren de handelaren blij dat ze ze binnenkregen(zelfde met bodini amazone,pionus senillis en pionus fuscus)

De vogels werden echter gevangen in de broedtijd,en ongesexd opgestuurd naar de importeurs---- gevolg(poppen zaten te broeden tijdens de vangst)veel meer mannen!

Ook gingen er toen ook nog veel dood aan,,schimmel,,(is met huidige kennis veelal niet meer nodig)

Gevolg:men vergat dat er veel minder poppen dan mannen binnengekomen waren,men telde de overlevende,en trok de foute conclusie--poppen gaan allemaal dood---

De laatste jaren kopen de importeurs ze gesext(of gaan zedaar sexen)En het probleem is verdwenenhappy :)

Nu ziet men zelfs al mensen met losse poppen amazone bodini en dufresna adverteren.

Nakweek is er echter wel zeer weinig vansad :(

Quote
-----------------------------------------------
Maar dat is in mindere mate bij de tropische vogeltjes van toepassing, 2500 euro of 5/6 euro is wat het verschil maakt.
-------------------------------------------------


Vind geld minder belangrijk in de hobby,maar er zijn papagaaien van 30 euro per stuk(ook heel mooi)en exoten van duizenden euro s per stuk

Dus de geldelijke waarde kan mijn inziens niet het verschil zijn.wink ;)

Dit is slechts bedoeld als een update om misverstanden tussen liefhebbers weg te nemen!

MVG

Papagaaien/exoten liefhebber



Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-07-16 - 00:41:27

happy :)

Heb getuigen mogen zijn van een kweker die een gesext koppel blauwwang amazone's aankocht, nu zo,n 4 jaar geleden, er werd hem zelfs op zijn hart gedrukt dat het heel moeilijk zou zijn om de pop in leven te houden.
Maar mocht hij nakweek verkrijgen kon hij zo 10.000 gulden voor eventuele nakweek krijgen.
Pop na nog geen half jaar dood.
Man onverkoopbaar, zitten er zoveel van, pop vinden,moeilijk, maar zeker niet onmogelijk gezien je reactie, zal het door geven.

wink ;)
Peter.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2005-07-16 - 00:56:07

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

AMAZONA DUFRESNIANA, BLAUWWANGAMAZONE, gesexte paren(2000),erg mooi, leverbaar 05-08-2005




Nakweek is er in duitsland,oostenrijk en zwitserland(via papageien)ook regelmatig te koop

Prijs van nakweek vogels is natuurlijk wel anderswink ;)

We zijn weer behoorlijk van het onderwerp afgedwaaldlaugh :D





johanm
Website Member
Posts :179

Website Member
2005-07-16 - 02:50:26

Import is bij gelijk welke soort niet verantwoord, kromsnavels of andere. Ik heb zelf ook importvogels maar ik maak een belangrijk onderscheid, ik heb ze nooit in de handel gehaald. Veel mensen kopen liever import kromsnavels omdat ze anders 4 à 5 jaar moeten wachten voor ze kweekrijp zijn. Toch is de gulden regel nog altijd dat je beter met jonge vogels kunt beginnen en dan afwachten, dat geeft voor 90% kweekgarantie. Ik heb echter een tijdje met zo'n 10 koppels bonte boertjes gekweekt, veelal wildvang. Die vogels kwamen dan van beginnende liefhebbers die liever 100 euro gaven voor een broedrijp koppel dan 200 euro voor een jong koppel dat zeker resultaten zou geven na 4 à 5 jaar. Ik wil dus een warm pleidooi houden voor hier gekweekte vogels die een kooi of een volière gewend zijn. Mijn punt is echter dat veel van die mensen niet beseften dat je die vogels nooit ziet, ze gaan hun blok in van zodra je de kweekruimte betreedt. Ik zal nooit importvogels kopen van een handelaar omdat je daarmee alleen de vraag opdrijft maar importvogels die hier sowieso zijn dienen ook goed verzorgd te worden, als je dus dergelijke vogels overneemt en je biedt ze de juiste omstandigheden, dan kan je daar goed mee kweken, je moett alleen je verwachtingen aanpassen. Deze vogels zullen nooit vertrouwelijk worden maar leveren elk jaar jojngen op (dit geldt wel voor afrikanen, voor amazones ed. zou ik er niet op rekenen). Het feit dat ze ooit geïmporteerd werden betekent niet dat ze geen bestaansrecht meer hebben. Die vogels zijn indertijd naar hier gebracht en zullen nooit terug gaan naar het land van herkomst, bij iemand die er iets van afweet kunnen ze nochtans (uit eigen observatie) een vrij bevredigend leven leiden. Dit gezegd zijnde, wegens veranderde werkomstandigheden heb ik minder tijd om uitgebreid mmet mijn vogels bezig te zijn. Hier bij ons in België heb je geen vergunning nodig voor een volière van 10 m2. Ik heb vrijwel alles verkocht en vervolgens een vijftal verschillende bloedlijnen catharina's aangekocht, gewoon uit interesse en voor de bezigheid. Deze vogels zitten in kweekkkooien. In september komt er een grote volière bij voor een koppel amazones. Ben van plan om de blauwvoorhood geelschouder te gaan houden en te beginnen met nestjongen die ik zelf met de hand grootbreng. Discussie wordt binnen een jaar of vijf vervolgd?


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-07-16 - 09:35:05

Natuurlijk gaat deze discussie de verkeerde kant op zo.
quote
Ego tripperij, ....


En daar is niemand mee gebaat.

Aangezien er over import en papegaaien forums genoeg gezegd en na te lezen is sluit ik dit onderwerp.

De suggestie om de forumonderdelen met een 'tropen' afdeling te verrijken heb ik Agabird voorgelegd.

Peter



Pagina : 1 2 3 4
<<< vorige

Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 126 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede