Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Bandopfok Barmsijsjes Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Bandopfok Barmsijsjes
J.Bird
Website Member
Posts :112

Website Member
2005-07-18 - 18:12:27 send message to J.Bird

hallo,

Ik heb een nestje barmsijzen nu had de pop 5 eitjes gelegd en na de broedtijd kwamen er jongen barmsijsjes natuurlijk wink ;)! het waren er 4 allemaal gezond en wel maar het 5de eitje was nog niet uitgekomen één dag later kwam het 5 jong ook uit maar was natuurlijk een dtukje kleiner nu ong. 3 dagen later is het jong zeker 2 keer zo klein als de rest en volgens mij word ie ook niet zo goed gevoerd want elke keer als ik kijk is zn kropje leeg sad :( dus nu denk ik eraan om het jong met de hand op de brengen want ik denk dat het jong het zo niet gaat redden ik heb bij het vorige nest precies hetzelfde gehad en hebben de ouders het jong eruit gegooit en die is zo dus dood gegaansad :( en ik wil natuurlijk niet dat dat ook zal gebeuren met dit jong, dus zoud het mss een optie zijn om dit jong met de hand op te fokken?? dus hier zoud ik graag wel wat informatie over willen weten, zijn er eigenlijk wel mensen die ze met de hand opfokken??

alvast bedankt voor de reactieshappy :)!

Groetjes:
J.Bird


Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2005-07-18 - 18:29:31 send message to Ramon

Als je al wilt helpen, laat het jong dan in het nest liggen en voer het een paar dagen bij. Dat is niet alleen makkelijker maar de kans dat het jong er door komt is ook groter.


J.Bird
Website Member
Posts :112

Website Member
2005-07-19 - 12:03:12 send message to J.Bird

maar wat moet ik hem bijvoeren??en hoe moet ik dit klaar maken???

Groetjes:
J.Bird


J. Santegoeds
Website Member
Posts :214

Website Member
2005-07-19 - 22:19:57 send message to J. Santegoeds

Hallo JBird,

Dat word een moeilijk verhaal om dit allemaal via het www aan je uit te leggen.
Als ik je een tip mag geven; "wordt lid van een Vogelvereniging bij je in de buurt!"
Er is áltijd wel een lid dat dit truukje bij je voor kan doen, dat werkt 10 keer beter dan dat je dat hier via internet van "iemand" moet leren!
Vooropgesteld dat die persoon het truukje kent en je niet zomaar wat losse tips geeft die hij/zij óók maar ergens heeft gehoord.....
Want laten we eerlijk zijn; als ik je hier vertel dat ik een jongedame ben van +/- 1000 weken, (laugh :D) heb jij géén manier om dat te controleren.
En zo werkt het met alle info die je via het web voorgeschoteld krijgt.

Als er daarentegen een bekende (want iemand uit je vereniging) bij je thuis komt, kun je er donder op zeggen dat hij wél weet hoe hij je dat voeren voor moet doen, anders kwam hij überhaupt niet.wink ;)

Dus; helaas kan ik je hier niet verder helpen....
Maar, véél succes met je vogels, groeten, J. Santegoeds


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-07-20 - 07:20:10 send message to natasja

er staat op het forum al heel veel over handopvoedingen , wellicht kom je wat verder als je de zoekfunctie gebruikt de meeste handvoedingschema's e.d. komen aardig met elkaar overeen en voor vrijwel alle soorten vogels zijn er kant en klare geschikte handvoedingen te koop in de dierenspeciaalzaken.

van sijsjes weet ik niets dus een specifieker antwoord kan ik je helaas niet geven ..


J.Bird
Website Member
Posts :112

Website Member
2005-07-20 - 13:15:42 send message to J.Bird

oke bedankt voor de reactie ik was al van plan om informatie te vragen aan iemand van de vereninging.en ik weet dat op het forum ook dingen staan over handopfok van vogels maar ik weet niet of dat een barmijs de zelfde voeding en verzorging nodig heeft.

maar gelukkig leeft ie nog maar hoelang het gaat duren weet ik nietsad :( dus als er nog mensen zijn die dit ook hebben gehad en het jong ook met de hand wilden opvoeden zoud dat mij even willen doorgeven hoe ik dit moet aanpakkenhappy :)??!!

groetjes:
J.Bird


J.Bird
Website Member
Posts :112

Website Member
2005-07-28 - 12:40:04 send message to J.Bird

het kleinste jong lag rond 11 uur(vandaag) in shock op de grondsad :( nu heb ik hem natuurlijk snel gepakt en onder een warme lamp gezet in een kunstnestje nu heb ik hem weer teruggezet in het nest alleen( want de andere oudere jongen zijn gisteren en vandaag uitgevlogen) en ik denk nu dat de pop het jong niet meer zal voeren omdat de andere al uitgevlogen zijn en ziet dus alleen hun staan dus wat moet ik nu doen? moet ik hem er weer uit halen of moet ik hem laten zitten en wachten op de pop tot ze hem gaat voeren?(oja ik heb bij de verening gevraagd ofdat er iemand dit ook weleens heeft gehad maar jmmr genoeg heeft nog niemand een barmsijs met de hand groot gebracht graag dus een paar tipssad :(

Groetjes:
J.Bird


J.Bird
Website Member
Posts :112

Website Member
2005-07-28 - 14:54:02 send message to J.Bird

ik probeer hem nou met de hand op te voeden maar hij doet zijn bekje niet opensad :( dus heb ik hem terug in het nestje gezet en laat het maar aan de natuur over.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-07-28 - 14:58:23 send message to natasja

ohww balen dat niemand je verder kan helpen , misschien kan je qua handopvoeding kijken naar wat de ouders eten en kijken of je een vergelijkbare handvoeding voor andere vogels kunt vinden ?

verder zou ik dan gewoon het schema aanhouden als bij andere vogels , dus 10 % van het lichaamsgewicht voeren met de hand , om de ca. 4 uur maar dat hangt veelal van leeftijd af met een beetje kennis kun je wel zien of de krop leeg genoeg is.

dan 's nachts niet voeden ..

anders zou ik het ook niet weten , ik vrees dat je aan mij weinig hebt maar wellicht dat er toch nog iemand iets zinnigs kan zeggen


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-07-29 - 01:34:26 send message to tonnl

De natuur weet meestal heel goed wat het beste is...
Hard maar zo werkt het al miljoenen jaren heel goed.


J.Bird
Website Member
Posts :112

Website Member
2005-07-29 - 12:06:06 send message to J.Bird

het jong is vannacht in het (orginele) nest overledensad :(





Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 222 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede