Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Info ruppels papagaai Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


swanny
Website Member
Posts :312

Website Member
2011-02-16 - 18:34:43 send message to swanny

ze zijn gevoeliger als andere Poicephalus soorten, zeker het 1e jaar. Ik zou ze niet in een voliere houden zonder nachthok.


JoskeVD
Website Member
Posts :96

Website Member
2011-02-16 - 18:47:40 send message to JoskeVD

Ok, bedankt swanny!


Dan kan ik hier rekening mee houden.
Weet dat het in het verleden erg stressgevoelige vogels waren en dat er dikwijls sterfte was, is dit nog zo? Zijn echt dus echt zo stressvogels? OF zoals andere poicephalussen een beetje?

Verder ben ik niet zo voor kweekkooien, liever vluchten met een passend nachthok. Zouden vluchten van 6 meter niet te lang zijn voor deze vogels? Heb er van drie, maar ook van zes. Vind hoe groter hoe beter, maar denk dat als er jonge zijn, deze zich nogal snel kunnen doodvliegen in zo'n lange voliere? Of zal dat meevallen?(als ik wilgetakken en zo ophang?

mvg


g.j. van zuilen
Website Member
Posts :150

Website Member
2011-02-16 - 23:47:52 send message to g.j. van zuilen

Wij hebben 4 koppels Ruppels, de eerste 2 jaar hebben deze vogels zich kunnen ontwikkelen in een vlucht van zes meter met meerdere vogels zodat ze zelf hun partner kunnen kiezen!
Deze vogels zijn inmiddels 4 jaar en zitten nu in een vlucht van 2 meter, waarvan 1 meter een nachthok en 1 meter gaas. Prijs tussen 750 en 1000 stuk!
Ruppels hebben vaak kalk te kort, wij doen eens in de week wat door het water! Eivoer en fruit vinden ze heerlijk,

Succes

Gr. William van zuilen




JoskeVD
Website Member
Posts :96

Website Member
2011-02-17 - 11:17:45 send message to JoskeVD

bedankt voor de info williamwink ;)


g.j. van zuilen
Website Member
Posts :150

Website Member
2011-02-17 - 12:06:43 send message to g.j. van zuilen

Geen dank succes met de vogels

Gr. William


ej roelofs
Website Member
Posts :261

Website Member
2011-02-20 - 16:07:47 send message to ej roelofs

hallo,
ik ben ook opzoek naar meer informatie en tips over de kweek van ruppelpapegaaien
kan iemand hier zijn ervaringen met ons delen omtrent de kweek en verzorging en huisvesting van deze papegaai?


swanny
Website Member
Posts :312

Website Member
2011-02-20 - 16:19:02 send message to swanny

Jij adverteerde gisteren toch met een koppel wegens beeindiging?


swanny
Website Member
Posts :312

Website Member
2011-02-20 - 16:22:19 send message to swanny

Vroeger waren vooral de "nakweek" Zuid-Afrikanen zeer stressgevoelig. De nakweek uit Europa kan zeer vertrouwlijk worden en rustig. Toch is vaak het 1e tot 2e jaar uitval van vooral poppen. Ze kunnen dan zomaar dood liggen onder de stok. Het vreemde is dat dat vooral in volieres gebeurt en minder vaak in kweekkooien.
Ik heb ze bij meerdere kwekers in volieres gezien tussen de 3 en 6 m lengte, maar altijd met een apart nachthok erbij.


ej roelofs
Website Member
Posts :261

Website Member
2011-02-20 - 17:54:49 send message to ej roelofs

hallo,

swanny
dat was ik niet hoor.ik wil er juist mee beginnen

qua voeding wat is het beste om te geven?
moet je ze donker of licht huisvesten
ik heb volieres van 175 x 80 x 220 binnen
heb iets gelezen over 'zinktabletten"om ze in broedstemming te krijgen,iemand hier ervaring mee?
mvg erwin


swanny
Website Member
Posts :312

Website Member
2011-02-20 - 18:35:12 send message to swanny

Heb ik me vergist Erwin.
Als voeding gebruik ik een zaadmengeling van papegaaienzaad zonder pinda's met toevoegingen zoals kiemzaad met eivoer, met groente of fruit en soms een rozenbottel. Ook suikermaïs of verse maïs wordt graag gegeten.
Huisvesting vooral licht houden en de blok in een donker hoekje. als je ze donker zet worden het schuwe vogels. ze kweken dan wel maar plezier heb je er niet van.
Om de kweek te stimuleren door zinktabletten zegt me niets. ik ken dat product niet en zou het niet doen, want klinkt als gedwongen zover krijgen en dat is nooit goed. De ruppel kweekt misschien wel het gemakkelijkst van alle poicephalussen. vanaf 2 jaar als je ze de kans geeft, dus niet doen want dat is te jong. pas vanaf het 3e jaar een blok geven en dan zullen ze snel beginnen. als ze 2 nesten snel achter elkaar doen de blok na het 2e nest weg halen voor 9 maanden zodat ze rust krijgen anders verspeel je de pop.
stimuleren om te gaan broeden voor zover als nodig doe je door zacht fruit te verstrekken zoals kers, rode bes, framboos, braam, vogelkers, enz


ej roelofs
Website Member
Posts :261

Website Member
2011-02-20 - 20:26:35 send message to ej roelofs

oke bedankt
het is een leuke vogel,alleen moeilijk aan te komen,
en er zijn veel prijs verschillen in deze vogel
en om aan verschillende bloedlijnen te komen is ook niet makkelijk
maar dat is nu ook juist een uitdaging om mooie vogels te kunnen bemachtigen



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 120 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede