Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > mutatie groenvink of niet????? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : mutatie groenvink of niet?????
sibdis
Geroyeerd
Posts :82

Geroyeerd
2005-07-27 - 19:25:57

hoi in mijn voleire woonen een koppelgroenvinken, pelsnersafraanvinkenen glosters ( jongen); mijn groenvinke hadden en nestje van 5 eitjes.; maar er kwamen er maar 2 jongen uit en ze kregen geen eten. dus ik ben ze met de hand beginnen opbrengen en alles ging goed. totdat er eentje een kleurafwijking te krijgen nu zijn de vogeltjes al 15 dagen oud .is dit nu een mutatie of kruising. kan iemand me helpen , de kleur is nu lichtgrijs spijtig dat ik geen fotos heb


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-07-27 - 19:31:36

quote
dus ik ben ze met de hand beginnen opbrengen en alles ging goed. totdat er eentje een kleurafwijking te krijgen

Wat is er dan misgegaan wink :) ??

Het zou kunnen dat het een mutatie is, een kruising lijkt me niet echt voor de hand. Hoe oud zijn die glosters??
De pelzners staan volgens mij ter ver af om een kruising te kunnen veroorzaken.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-07-28 - 01:12:10

Kleurverandering kan ook optreden door verandering van voeding. Mischien voer je (onbewust) niet zo veelzijdig als de ouders dat zouden doen.
Dergelijke kleurveranderingen kunnen dus ook weer verdwijnen tijdens/na de eerste rui.


sibdis
Geroyeerd
Posts :82

Geroyeerd
2005-07-28 - 15:13:40

ze krijgen alebei dezelfde voeding. en die glosters zijn jongen van 2005


stoondtweety
Website Member
Posts :31

Website Member
2005-08-07 - 21:51:18

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

insekten geven vliegen , spinnen maar welke spinnen weet ik niet misschien meelworm of regenwormen alleen de kleintjes en in stukjes geven groenvinken geven u jongen meestal insekten worden ze sterk van en sterker dan zaad of eivoer of vogelmuur kun je ook geven met de witte bloempjes op die met rode bloempjes niet geven wink ;)wink ;)wink ;)succses


Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2005-08-07 - 23:22:48

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

die grijze dat is een agaat. Dit is een mutant die al jaren bij de Groenling bestaat en vererft autosomaal recessief en geslachtsgebonden. Dit betekent dus dat de man split is voor agaat en dat het jong een pop is.

Ben



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 187 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede