Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Kippen op Kippen ! :) Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2005-07-31 - 23:27:51 send message to Swaas

Het kan inderdaad uren duren voor het kleine ding erit is, bij mijn kippen zag ik soms een klein puntje s'avonds om 7 uur, om 11 uur nog niks maar de volgende morgen tippelde er een klein donsding rond dat bij het minste geringste onder de pluimendons van mama kip dook, hééééérlijk om te zien.
Ik heb zijdehoenders razz :prazz :p


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-07-31 - 23:54:02 send message to natasja

en ik heb geen geduld !! angrywink ;)

kan nu echt niet meer gaan kijken .. veels te donker en ik zou de hele boel verstoren maar ohhhh wat zou ik graag even gluren !! wink ;)

Wij hebben echte kruizing kipjes , dus ik ben erg benieuwd hoe de kleintjes eruit gaan zien mara met een bruin/witte paps en bruine moeder zullen ze ongetwijfeld bruin gaan worden wink ;)
al zegt dat natuurlijk ook niet alles ..


voorlopig zijn er in ieder geval 2 van de 3 eieren aangepikt dus morgenochtend moet goed nieuws brengen , ze heeft maar op drie eitjes gebroed omdat we de rest weg gehaald hadden voor ze ging broeden en 2 of 3 kuikentjes is ook eigenlijk net leuk , dan hoeven we geen nieuwe baasjes te zoeken .. tenzij het hanen blijken te zijn dan zullen ze over enkele maanden wel gaan verhuizen.

nou .. ik moet nog een uur of 7 wachten voor ik meer weet , petje af voor al die geduldige kwekers hier hoor !!


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-08-01 - 07:51:53 send message to natasja

Nou de eerste is hlemaal uit het ei hoor laugh :Dhappy :)laugh :D

maar wel een vraagje over de tweede .. het ei is compleet gebroken in kleine schilfertjes zeg maar ( alsof er mee gevoetbalt is ) het kuiken leeft ook gewoon maar het witte vlies wat net onder de schil zit is nog geheel dicht , wat ik ken van uitkomende eieren ( ja ja mijn vader heeft duiven gehad wink ;) ) is dit niet een normale gang van zaken toch ?



natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-08-01 - 07:54:11 send message to natasja

ohwjaaa vergeet ik nog te vertellen .. het derde eitje is ook aangepikt we hebben dus een aanpik score van 3 op 3 , en dat als eerst kweekresultaat niet slecht he die klaar van ons wink ;)


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-08-01 - 08:02:21 send message to natasja

zow en nu even showen wink ;)



natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-08-01 - 09:34:43 send message to natasja

Nou het tweede kuikentje is ook geboren , maar heeft wel een wat bloederig buikje ?

nog geen foto want hij/zij is er pas net uit en dus nog helemaal nat , moeder begint genoeg van me te krijgen denk ik want ze laat nu een waarschuwend gekakel horen dus ik laat d'r voorlopig maar even met rust .


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-08-01 - 10:28:52 send message to tonnl

Zo'n vel beschermt het beestje zo lang mogelijk, komt vaker voor dat dat pas op het laatst openscheurt.
Plaats vanmiddag of morgen maar een leuke foto van het hele span zou ik zeggen, kweker! happy :)


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-08-01 - 14:35:34 send message to natasja

Nou alle eitjes zijn inmiddels uitgekomen , alleen met het tweede kuikentje gaat het toch niet zo erg goed , wil niet staan .. oogjes gesloten .. misschien moet dit kuiken erg uitrusten maar we vrezen het ergste ..

met de overige twee gaat het erg voorspoedig en dus ga ik even showen wink ;)





tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-08-01 - 20:40:48 send message to tonnl

Ze zijn prachtig!
Maar hopen dat ook de andere het gaat redden. Jonge beestjes zijn vaak taaier dan we denken, dus houdt moed. happy :)


Hannie
Website Member
Posts :327

Website Member
2005-08-01 - 22:01:39 send message to Hannie

Hoi Natasja

Van Harte hoor met je nieuwe aanwinst.
Leuke foto's , en ik hoop voor je dat het tweede kuiken er ook goed doorkomt.

Groetjes Hannie


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2005-08-01 - 22:12:46 send message to Swaas

Normaal komt het kleintje uit het ei....en NIET uit het vel, waarschijnlijk te hoge vochtigheid door dit klamme weder, maar als het buikje nog wat bloed vertoonde ....shocked 8Oshocked 8Oshocked 8Ois het een ietsepietsje te vlug gekomen volgens mij, vergeet niet om fijn gemalen graan en een bakje water bij te zetten, water niet dieper dan 2 cm en liefst een steen in de midden, anders zou je wel eens zwemmende kiekskes kunnen hebben (zoals ik, gelukkig op tijd gezien)voor de rest zal de hen en moeder natuur het werk wel doen.
Hopelijk komt het kleintje erdoor, geef het eens een paar druppeltjes water.....ik had ook zo'n prutske en nadat het een beetje water had gekregen begon het te eten, normaal beginnen ze te eten na 24 uur, ervoor pikken ze zomaar wat, eigenlijk zonder te eten want hun eidooier moet nog eerst verteren(tenminste wat ervan overblijft via de navelstrengwink ;))-
Succes en footoookes graaaaag


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-08-01 - 22:41:52 send message to natasja

Nou ik heb het kleintje maar gewoon bij mams gelaten , het is lekker warm maar haalt het bij lange na niet bij de 2 andere kuikens , het is een flink stuk kleiner en heeft nog steeds niet willen gaan staan of de oogjes open willen doen.

Ik heb de kuikens en moeders vandaag lekker in hun broedhokje laten zitten , morgenmiddag/avond zal ik ze verplaatsen naar de vloer in het binnenhok eventjes tijdelijk afgeschermt in een apart rennetje want de kuikens zijn me veel te klein om de gehele ruimte door te gaan happy :)

Het is jammer als het kleine jong niet overleeft maar ik moet eerlijk zeggen dat 2 gezonde kuikens al meer is als ik had durven hopen en daarbij vind ik het allerbelangrijkste dat moeders iets heeft om over te moederen want na 3 weken trouwbroeden zou het toch sneu zijn als ze onbevrucht bleken te zijn ..

Ik gok erop dat de twee gezonde kuikens een hennetje en een haantje is ( verschil in kammetjes maar een pure gok wink ;) )

Lief dat jullie zo veel intresse hebben getoont , had ik niet helemaal verwacht als ik eerlijk ben wink ;) In zoverre een kip is toch heel wat anders als de vele krom snavels en zangvogels happy :)

Voor de kleintjes heb ik speciaal kuikenopfokvoeder gehaald en gebroken stukjes mais e.d. dus met dat opgroeien moet het goed gaan komen ( vaders is bij ons gekomen toen hij 3 dagen oud was dus er is wel wat kuikenervaring wink ;) )


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-08-02 - 08:36:09 send message to natasja

quote
Ze zijn prachtig!
Maar hopen dat ook de andere het gaat redden. Jonge beestjes zijn vaak taaier dan we denken, dus houdt moed.





je hebt gelijk gekregen ! het kleintje zat vanmorgen pienter uit de oogjes te kijken en op de pootjes !
en dat terwijl ik eigenlijk had verwacht dat het vanmorgen over zou zijn met hem/haar .




Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 188 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede