Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Leven of sterven....Vlokje Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Leven of sterven....Vlokje
Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2005-08-01 - 23:35:19 send message to Swaas

De meeste onder jullie weten ondertussen al dat ik laatst een jonge grijze roodstaart papegaai heb opgevangen die een gebroken pootje had, na 2 weken in de gips scheen alles goed te zijn en werd er gestart met bewegingstherapie en massage.
Alles verliep vrij goed, het pootje was nog pijnlijk, wat ik in feite niet goed begreep.....
Deze morgen....... :cryblue: :cryblue: :cryblue: kon ze er niet meer op staan en had ze duidelijk pijn, ook kon ze haar klauwtjes niet meer sluiten
Er werd onmiddellijk een afspraak gemaakt met een vogel DA in Schilde, en gelukkig mochten we direct komen.
Omdat ze niet nuchter was moest ze daar blijven en moesten we 4 uur later terugkomen, ondertussen zou hij platen nemen van het pootje.
Wat bleek....De dubbele breuk was terug gebroken :shock: :shock: :shock:
Vlokje is terug ingetapet en morgen moeten we om 12 uur in de dierenkliniek zijn voor een 2e opinion :| daar zal beslist worden aan de hand van de foto's, of ze met een operatie en spil in haar pootje, het kan overleven, anders......(daar denk ik liever niet aan :cryblue: )
Wat blijkt nu.....
Ze had een NORMALE breuk gehad (was te zien op de 1e foto's) de DA opperde om een spil te plaatsen omdat de breuk héél hoog zat, bijna onder de kop van het gewricht), maar de eigenaar vond dat de DA op geld uitwas en wilde zijn vogel naar ZIJN dierenarts brengen. Die vond dat een operatie niet nodig was en gips voldoende zou zijn.
Toen hij terugkwam met pootje in gips, werd gezegd dat ze een DUBBELE breuk had en hij de OUDE breuk terug had moeten breken om de poot te kunnen zetten.
Blijkt nu achteraf uit de foto's dat er GEEN sprake was van een dubbele breuk maar dat hij de poot waarschijnlijk heeft "gekraakt" door die te zetten "zonder achteraf een plaat te nemen of alles wel goed zat", met andere woorden, hij heeft het "op de tast" gedaan :evil: :evil:
De kliniek wil de 1e platen nu zien die werden genomen VOORDAT de poot in de plaaster werd gezet want daarop is te zien dat het géén oude breuk was die moest "herbroken" worden, en dat het ging om een simpele breuk, en geen gecompliceerde dubbele breuk zoals die "kl....k" zei( en er nog ferm veel geld voor vroeg ook)
Dit maakt me zooooo woedend he, mijn kleintje heeft natuurlijk veel pijn en ze kijkt me zoooo smekend aan :cry: :cry: en ik kan haar niet helpen.
Mijn hart beeft als ik aan morgen denk....zal ze nog terugkomen....en hoe....of zal ze in een schoendoos begraven worden in de tuin bij andere sukkeltjes die het niet hebben gehaald en die OOK door menselijke hebzucht treurig aan een vroegtijdig einde kwamen :muur: :muur: :muur:


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-08-02 - 00:20:58 send message to tonnl

In elk geval heel veel sterkte!
Ik duim met je mee.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-08-02 - 00:41:05 send message to natasja

he bah swaas sad :(

ik duim heel hard wat een vreselijk nieuws en vooral zo onnodig ;(


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-08-02 - 08:49:50 send message to johanblok

Ook als zij die ene poot niet meer kan gebruiken kan zij een mooi leven hebben. Als ze geopereerd word zie ik het tamelijk somber in, bij papegaaien is het meestal: operatie geslaagd, patient overleden. Maar wieweet, de uitzondering bevestigd de regel.

Wat een geklungel met die dierenartsen, hierbij speelt volgens mij ook nog eens dat de rontgenfoto's (betaald door de eigenaar!) eigendom blijven van de kliniek, mijns inziens een zeer belachelijke en onterechte regel. Anders had je deze zo aan de andere dierenarts kunnen overhandigen.


Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-08-02 - 09:28:27 send message to Elfje

Hey niet opgeven!!!

Ik heb het eigenlijk niet willen vertellen maar Mabel heeft ook een gebroken pootje gehad toen ze jonger was (niet bij ons). Haar ene voetje staat anders en als je eraan voelt voel je dat er 2 breuken in hebben gezeten maar die zijn blijkbaar toch geheeld. Toen ze bij ons kwam kon ze dat voetje niet goed gebruiken omdat ze haar altijd op een standaard met vierkanten buizen hebben gehouden. Maar hier bij ons heeft ze touwen en ronde stokken in allerlei maten en ze kan nu een half jaar later zich echt heel stevig vast houden. Terwijl ze de eerste weken echt problemen heeft gehad met op een ronde stok zitten omdat ze niet was gewent om der spieren te gebruiken in haar voetjes. In de reiskoffer bleef ze op de bodem zitten omdat ze van de stok af viel als we een hoekje om gingen, nou nu zit ze echt hartstikke vast op stok in de auto.

Dus was ik eigenlijk wil zeggen is. Volgens mij is Mabel nooit geholpen geweest aan haar pootje en toch is het allemaal hartstikke goed gekomen met haar. Dus niet de moed opgeven. We zullen voor je duimen.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-08-02 - 14:56:38 send message to ParkietenPeter

Lieve Françoise,

Geef de moed zeker nog niet op. Als het een beetje goeie vogelarts is zal hij er wellicht nog iets van kunnen maken. Moet hij wel een beetje moeite doen.

Succes en sterkte
Peter


memaa
Website Member
Posts :195

Website Member
2005-08-02 - 15:13:57 send message to memaa

hallo,
als de dierenarts een pin kan plaatsten moet de vogel normaal gezien volledig herstellen. Wel opletten dat de poot tijdens het genezingsproces niet kan draaien. Heb zo een jongske gehad, die 'voet' is gedraaid aaneengegroeid. Later had hij alleen last om zich te krabben. Hij krabde een beetje (veel) wink ;) in de lucht.
Het zal wel goed komen.
Gr


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2005-08-02 - 18:34:09 send message to Swaas

ZE HEEFT HET NIET GEHAALD sad :(sad :(sad :(sad :(sad :(
Ik heb fe foto's mogen meenemen naar de operateur, er zijn nogal harde woorden gevallen en de derenarts zal waarschijnlijk op het matje worden geroepen.....maar daar heb ik haar niet mee terug.
De operatie was net op het einde toen ze ineens bezweek


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2005-08-02 - 18:39:33 send message to Swaas

ZE HEEFT HET NIET GEHAALD sad :(sad :(sad :(sad :(sad :(
Ik heb de foto's mogen meenemen naar de operateur, er zijn nogal harde woorden gevallen en de dierenarts zal waarschijnlijk op het matje worden geroepen.....maar daar heb ik haar niet mee terug.
De operatie was net op het einde toen ze ineens bezweek
Ze hebben écht alles gedaan wat mogelijk was , na een kwartier zijn ze gestopt, het was voorbij......
Ik ben er ziek van en zie constant mijn kleintje levenloos op die operatie tafel liggen....
k voel me zoooo verloren, zooooo hol vanbinnen, en het is zooooo stil in huis, Noke zoekt haar vriendinnetje en Thibeau is boos, zit te roepen en bijt naar alles en iedereen.
Meer kan ik er niet over zeggen, ik zie amper mijn klavier door mijn tranen.......
Ook zonder Vlokje zal het leven verder gaan.......maar voorlopig weet ik niet goed hoesad :(sad :(sad :(
Ik zal haar missen mijn kleine meid......................


sannie
Website Member
Posts :86

Website Member
2005-08-02 - 19:02:42 send message to sannie

Heel veel sterkte Swaas............
Ik kan me voorstellen dat je het er erg moeilijk mee hebt.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-08-02 - 19:03:48 send message to natasja

oh swaas ik weet niet wat ik mogelijkerwijs zou kunnen zeggen om de pijn te verlichten maar ik wens je veel sterkte met het gemis sad :(


memaa
Website Member
Posts :195

Website Member
2005-08-02 - 19:33:59 send message to memaa

Jammer dat het zo is moeten verlopen. Iets verliezen waar je van houdt doet toch zo'n pijn.
Triestige groetjes,
Ann


Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-08-02 - 20:03:42 send message to Elfje

Je moet maar onthouden dat in het korte tijd dat Vlokje op deze planeet is geweest, er wel iemand heel erg veel van haar heeft gehouden. Heel veel sterkte

Ria


Anjolo
Website Member
Posts :81

Website Member
2005-08-02 - 20:25:56 send message to Anjolo

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hier schieten woorden tekort maar toch...
Heel veel sterkte Swaas........


erika
Website Member
Posts :239

Website Member
2005-08-02 - 20:41:21 send message to erika

het swaas,
wat verschrikkelijk dat het zo is gelopen sad :(
ik wil je er heel veel sterkte mee wensen

groetjes erika


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-08-03 - 01:22:13 send message to tonnl

Misschien kan dit mooie gedichtje een heel klein beetje steun geven...
Heel veel sterkte gewenst!
Ton.

quote
Ga in vrede

In de vrijheid van de wind en de zon laten we je gaan
In de dans van de sterren en planeten laten we je gaan
In de adem van de wind en in handen van de maker der sterren laten we je gaan
We laten je gaan, we houden van je, we missen je, we willen dat je gelukkig bent
Ga in vrede, rust zacht.

(Ruth Burgess)




Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 213 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede