Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > donsveren rosella Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : donsveren rosella
tuxieke
Oud Lid
Posts :3

Oud Lid
2005-08-07 - 21:49:36

Hallo,

ik heb een rosella man waarvan de donsveren door de normale veren heen steken. Hij is 1 jaar oud, en heeft dit altijd wel een beetje gehad. Ik dacht dat het wel zou over gaan met de rui, maar dit blijkt niet het geval.
Ik heb ook een pop van dezelfde leeftijd, en die heeft een mooi verenkleed.

Iemand enig idee waar dit aan ligt?

Bedankt voor de reacties


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-08-07 - 22:06:37

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Welkom,
Plukken van pop of zichzelf?
Gert


tuxieke
Oud Lid
Posts :3

Oud Lid
2005-08-07 - 22:42:44

Bedankt voor je reactie.

Plukken? Neen, denk het niet.
Er zijn geen kale plekken zichtbaar. Enkel de donsveren die door de dekveren heen steken. Net alsof hij zn verenkleed niet goed verzorgd. (De sloddervos...)



dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-08-07 - 22:51:26

Het is toch wel vaak dat niet wordt geplukt tot de kale huid, maar dat de toplaag wordt afgeknaagt zodat het dons behouden blijft.

Dit is het beste vast te stellen door de vogels van een goede afstand te observeren (desnoods met een verrekijker zodat ze je niet in de gaten hebben) Vogels plukken zich zelden in het bijzijn van mensen.

Een vitamine of mineralen gebrek laat zich niet tonen door middel van donsveren, dan verkleuren vaak de veren, bv. rood naar licht oranje.
Gert.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-08-08 - 00:19:46

Wat soms helpt is regelmatig sproeien van de vogel, plantenspuit op zachte nevel, lauw water met een beetje aloë vera er in. Dit verzorgt de veren en door het poetsen na het sproeien verzorgt de vogel zich ook steeds beter. Daarnaast vinden ze het bijna altijd heel lekker, sproeien. happy :)


veta
Website Member
Posts :11

Website Member
2005-08-08 - 15:50:57

Het kn goed zijn dat er een vita. en min. te kort is. Zorg er voor dat er altijd de juiste voeding aanwezig is. Met een zadendieet ben je er niet. Alles hangt samen met de voeding.
Het andere dat mogelijk is, is dat er een onderhuidse wormen acief zijn, Maar de kans is klein te meer omdat niet de complete veer word geplukt. Over het juiste voedingsdvies kun je bij ons terecht.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-08-08 - 16:39:51

Het juiste voedingsadvies - als er al één juiste voor allen is - mag je rustig hier neerzetten zonder reklame voor eigen producten natuurlijk. Dit hoeft niet via persoonlijke berichten. Het idee van een forum is dat alle mensen hiervan kunnen leren.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-08-08 - 23:20:13

Een commercieel voedingsadvies is niet per definitie een juist voedingsadvies... happy :)


veta
Website Member
Posts :11

Website Member
2005-08-10 - 21:56:34

Ben ik met je eens, maar er mag wel meer aandacht aan worden geschonken. Het is niet zo dat als een vogel het lekker vind, het ook direct goed is voor de gezondheid op korte of lange termijn.


Pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-08-10 - 22:33:04

Als het met de voeding temaken heeft zou de pop er toch hetzelfde uit moeten zien..?? Tenminste dat lijkt mij dan..


veta
Website Member
Posts :11

Website Member
2005-08-10 - 22:43:22

Het is niet zo dat alle vogels even gevoelig zijn voor bepaalde tekorten. De één is de ander niet.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 130 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede