Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > poten afbeiten
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-08-15 - 21:56:04 send message to dooren

Denk ook dat het tijdstip van belang is.
Ring ze bv. s'avonds, net na het voeren.
De ouders gaan dan het jong voeren en hebben minder aandacht voor de ring. Tevens kan men dan gelijk observeren of ingrijpen noodzakelijk is.
Een goede donkere nestkast zal ook een rol hierin spelen.

Een ander belangrijk punt is het jong zo laat mogelijk in de nest te ringen zodat het blok idd wat vuiler is. Het reinigen/poetsgedrag van ouders is dan vaak ook al wat minder.
Gert


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-08-16 - 12:07:48 send message to dun grijzeroodstaart

ik heb al meerdere tips gehad , ringen zwart maken of ontlasting eraan smeren .
en je mag weten ik blijf het eng vinden dat gekke ringen
heb dit nog nooit eerder meegemaakt
dus zit er echt aan te denken om de jongen gewoon later door de dierenarts te laten ringen of chippen !!

gr tim


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-08-16 - 13:00:38 send message to dooren

Het ringen door een dierenarts zal weinig uitmaken tenzij je een open ring bedoeld.

Chippen is ook een methode.

Ringen met eventueel een camera in de blok zal je veel erger kunnen voorkomen zodat je optijd genoeg in kunt grijpen.
Gert


Triton
Website Member
Posts :140

Website Member
2005-08-18 - 16:32:23 send message to Triton

Het wordt nu wel heel erg ongeloofwaardig Tim. Maar je hebt in ieder geval toch je advertentie aangepast. Ik ben blij dat je gevoelens hebben gewonnen ten op zichte van de euro`s omdat je nu tenminste eerlijk verteld wat het koppel doet


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-08-18 - 17:05:52 send message to dun grijzeroodstaart

hahahahahaaa

triton DAT KOPPEL WAS NIET VAN MIJ VAN EEN KENNIS VAN MIJ EN DAT MOEST DOOR GEZINSSITUATIES WEG ..
ik wou het eerst zelf maar aangezien ik toch veeell meer om tamme vogels geef !
heb ik het op voglearena gezet en ik heb 2 jaar geleden een aantal importe gekocht en heb daar 3 koppels uit gehaald waaronder deze 2 ..
die nu door deze situatie verkocht worden , maar goed ik snap jullie wel , maar hou het lekker voor je eigen of bel met persoonlijk ffe op , dan dit achterlijke gedoe.
kan ik je gelijk het nummer geven vanwaar dat koppel zit dat gisteren naar een super goei adres is gegaan want dat is ook zeeeeeeeeeeeeer belangrijk voor ons .


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-08-18 - 17:07:03 send message to dun grijzeroodstaart

en nogmaals ik hoef en wil er gelukkig niet van leven , want heb een goeie baan , blijkbaar sommige van jullie niet ...
sorry


jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2005-08-18 - 18:28:37 send message to jani


Ook ik heb zo een koppel, maar bij mij bijten ze hun jongen kapot van het moment dat ik naar de jongen durf te kijken.
Als enige oplossing is er niet te kijken en de jongen op 4weken weg te nemen voor handopfok,wat dan resulteerd in 3 legsels door dat de jongen weggenomen worden,waardoor je dan weer de naam krijgt van geldkweker te zijn.
Zo zie je maar als men wil roddelen kan men het altijd(gewoon niks van aantrekken),maar ben wel al dikwijls door roddelaars bedot geweest(ik wijs hier voor alle duidelijkheid niemand de vinger)


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-08-18 - 18:46:24 send message to dun grijzeroodstaart

ik wil hier ook niemand de vinger wijsen ..
maar goed ik word hier langzamerhand wel een beetje knetter van.
mar goed dit forum is er volgen mij om elkaar te helpen toch ?? en niet mekaar af te zeiken en dan nog eens onterecht omdat het allemaal een beetje toeval is .

maar goed jani hoe doe jij dat dan met ringen ?
of ring jij ze niet want ze moeten toch met de 2 a 3 weken geringd worden ?



jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2005-08-18 - 20:02:25 send message to jani

Het ringen op 4 weken kan nog net,soms wel moeizaam maar het gaat nog.
Ik ring wel steeds met 11mm ringen,met 10mm heb ik eens een jongevogel gehad welke ik zijn ring terug moest verwijderen omdat ie teveel knelde en sinds dien steeds met 11mm.


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-08-18 - 20:07:54 send message to dun grijzeroodstaart

dat wist ik niet dat het met 4 weken nog net kon , maar dan hoeven ze niet meer inde coeveuse de jong ?
dat is wel een optie daarvoor ja , want niet ringen tja als het niet anders kan !


jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2005-08-18 - 20:17:40 send message to jani

Met 4 weken is de kritiekste periode voorbij en word het voeren wel iets makkelijker ook hoeven ze maar een 4tal voedingen meer te krijgen en geen nacht voedingen wat wel een stuk maakt.
Mijn vogels zitten dan wel nog in een couveuse op een 28 graden en deze worden dan de volgende 14 dagen afgebouwd naar kamer temperatuur.
U ziet aan zo een koppel vogels kan je soms nog meer plezier aan hebben dan sommigen wel vermoeden.


adriolo
Website Member
Posts :18

Website Member
2005-09-29 - 12:52:17 send message to adriolo

mensen, kap ermee om met stront te gooien en bel iemand thuis op om het goede verhaal te horen.
Dit hoort allemaal niet op een forum thuis......


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-09-29 - 16:36:56 send message to ParkietenPeter

Adriolo,

Waarom haal je dit topic weer naar boven als jet het er niet mee eens bent. Het was al meer dan 1 maand stil hieromtrent. Laat dit dan ook achterwege want zo stook je alleen maar meer kolen op het vuur.

Op dit forum mag iedereen schrijven zolang het met respect is. De moderatoren zien er wel op toe en grijpen in als het te ver gaan. Vertrouw me maar.

Voordat dit nog verder afdwaalt, sluit ik maar af.



Pagina : 1 2
<<< vorige

Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 149 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede