Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > bastaarden kweek?papegaaien taboe?en tropen exoten niet? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-08-29 - 23:46:08 send message to Jacqueline

happy :)

Heb het even gekopieerd en door gemaild.
Het is in Florida momenteel 17.00 dus morgenochtend heb ik wel bericht terug, ga er niet op wachten nu.

wink ;)
Peter.


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-08-30 - 10:09:04 send message to Jacqueline

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

happy :)

Amerika is groot he, maar heb toch een link gekregen van een macawclub in New Jersey.
Heb al even aan het spitten geweest maar nog geen aanwijzing gevonden.
Teveel afleiding als je op deze site bezig bent.
Maar voor iemand die eventjes iets meer tijd heeft, zal er toch wel iets te vinden zijn over de regelgeving van vogels.

Peter - here is a link to a bird club in New Jersey. Scroll down the page and there are several links to articles about the actual regulations.
http://www.birdsnways.com/clubs/cjbc/

Hope that helps.

Michelle



Enorm veel info te vinden hier.

wink ;)

Peter.



Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-08-30 - 10:41:34 send message to Jacqueline

sad :(

Je zou er maar wonen.

Hi Peter - I live in NJ and yes we must have an exotic pet permit to own and keep parrots. Hybred breeding is not allowed in NJ. The permit I have does not allow me to take my birds out in public and allow the public to come in contact w/them and I'm supposed to have the permit w/me when I take them to the vet. When acquiring a bird, you must supply your vets name and address, what size and brand cage you have, what the birds diet consists of and the permit must be renewed each January. HTH Nancy, Echo & Merlin

Wow talk about your regulations. I would be in big trouble if I lived in NJ. I take my birds with me a lot Penny

My friend who lives in NJ also takes her birds places. I will see how she gets around that.
Peggy

If anyone is interested in the regs for NJ the site is www.NJfishandwildlife.com/pdf/permregs.pdf There is a special permit that several in my bird club possess that allows them to bring there birds to educational sites. But NJ does not allow any holding of birds or anyother animals by the public, feeding, etc. It is a "Non Contact" state. Peggy - your friend may or maynot know the state regs. Some folks choose to ignore them! lol - I don't take my permit with me to the vets office. Nancy, Echo & Merlin

Need to cross NJ of my list of states to visit. I travel with too many animals at times to deal with their issues.
Peggy

Hier de site met de regelgeving.

http://www.njfishandwildlife.com/pdf/permregs.pdf

Waar het op neer komt:

Niet met je vogel in het openbaar, en zeker niet in eetgelegenheden of aanverwante horeca zaken
Zonder vergunning niet met je vogel naar de dierenarts.
Geen twee verschillende soorten in een kooi.
Niet zonder vergunning door deze staat reizen met je vogel.

Eigenlijk teveel om op te noemen, is alsware een ontmoedigings beleid om maar zelfs een kanarie te houden.

Vele lappen deze regels aan hun laars, en buiten deze staat zijn er maar weinig van op de hoogte.

wink ;)
Peter.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-08-30 - 10:49:15 send message to Niltava

quote
Waar het op neer komt:

Niet met je vogel in het openbaar, en zeker niet in eetgelegenheden of aanverwante horeca zaken
Zonder vergunning niet met je vogel naar de dierenarts.
Geen twee verschillende soorten in een kooi.
Niet zonder vergunning door deze staat reizen met je vogel.


En..."Hybred breeding is not allowed in NJ"

Je bent zo eerlijk om de reactie hier neer te zetten, waarom dan ook niet even die laatste stap zetten?


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-08-30 - 11:08:57 send message to Jacqueline

Dit bericht is 6 keer gewijzigd

happy :)

Geen twee verschillende soorten in een kooi.

Dus geen gezelschapsvoliere met verschillende vogels.
Geen amazone's van verschillende soort.
Geen ara's van verschillende soort.
Geen kaketoe's van verschillende soort.
enz.......

Voldoende lijkt me zo.

Deze wetten maken een ding duidelijk, er is welgeteld 1 staat in Amerika die deze wetten uitgevaardigt heeft.
Niet alleen om hybridekweek tegen te gaan, maar om het houden van vogels wel zo tegen te werken dat vele ervan afzien.
Je hebt een vergunning nodig om een kanarie of eender welke vogel in huis te mogen houden, wil je voor een onderzoekje naar de dierenarts, zorg maar dat je vergunning aangevraagt hebt want anders is het mis.
Gewoon met je tamme vogel buiten komen of naar het park, nee nee, foutje, is niet toegestaan, je mag je niet mengen met een vogel onder het publiek.
Over doorslaan gesproken.

Nu het laatste nieuws uit die hoek, er is een gerucht de wereld in geblazen, dat kinderen ziek worden van vogels,(weten we nog het verhaal over katten hier, zou ook een gevaar vormen voor kinderen en ongeboren kinderen, zijn er toch vele vroegtijdig gestorven op de tafel bij de dierenarts) hier lijkt hetzelfde te gaan gebeuren met vogels.
Onder het mom je weet maar nooit.
Over dierenleed gesproken, volksgekte noem ik het maar.


wink ;)
Peter.


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-08-30 - 12:31:35 send message to Jacqueline

happy :)

Hier het stukje waar aan gerefereert is betreffende het verbod van hybridekweek.

http://www.voren.com/96-01.htm

Is gedateert januari 1996.

Hier een stukje van gisterenavond mij toegezonden door een Amerikaanse.

Yes, I have heard about the regulations in New Jersey however I personally do not live there. We do have some members on the board who live in New Jersey who may post with some information.
This is very important to follow other states (and in your case countries) because of the cross-over that may apply.

I'll look for a link for you but I wanted you to know yes, some of us do know about it.

Rgds,

Michelle happy :)

Ze heeft er over gehoord, maar het fijne wist ze ook niet, andere hebben de rest ingevuld.

Dat Howard van Voren hier al eens melding van gemaakt had in zijn vraagbaak, kon ik weten, heb het zelf een lange tijd terug ook gelezen.

Nu is het voor alle lezers duidelijk, goed onderbouwd al zeg ik het zelf.

wink ;)
Peter.



Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-08-30 - 12:39:26 send message to Niltava

Ook in Australië schijnen hybriden onderdeel te zijnof te gaan maken van wetten.


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-08-30 - 12:44:32 send message to Jacqueline

happy :)

Daar ga ik toch echt niet naar opzoek hoor, dat laat ik aan de aangever.
Ben benieuwd.


wink ;)
Peter.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2005-08-30 - 13:00:12 send message to molineti

---------------------------------------- bastaarden kweek?papegaaien taboe?en tropen exoten niet?

-----------------------------------------

Vind het allebei zonde(vind dit ook van mutatiekweek)

Denk dat we zeer zuinig moeten zijn op goede wildkleurvogels van diverse soorten,want zo groot zijn die bestanden vaak niet(meer)sad :(


Maar kan wel begrijpen dat hier mensen een mooie hobby aan hebben
wink ;)


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2005-08-30 - 13:06:51 send message to wiechmann

mogen mensen wel gekruist worden ?
of zijn wij weer meer dan vogels.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-08-30 - 13:49:11 send message to Niltava

Wiechman, je mag het inderdaad niet doen met apen wink :)

Ga het echt niet opzoeken. Kwam het net tegen toen ik op zoek ging naar info voor Dennis over de kweek van wida's.
Ik weet wat ik gezien heb en vertel nooit wat, wat niet waar is.

Denk alleen dat beide voorbeelden aangeven dat we zelf ook heel zuinig moeten zijn op de avicultuur!


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-08-30 - 16:53:48 send message to johanblok

Tja, de wetgeving in die bewuste staat slaat door naar de ene kant, die in Nederland naar de andere kant.

Duitsland en Zwitserland vormen een mooie middenweg met eisen aan afmetingen van huisvesting e.d.


broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2005-08-30 - 17:01:38 send message to broto

gaat er denk ik niet om hoe je de vogels huisvest, gaat er om of tegen bastaardenkweek ben.
Dat je de vogels groot huisvest is zowiezo een pluspunt.happy :)

Henk




Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 250 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede