Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Grasparkieten willen niet in broedblokken? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Grasparkieten willen niet in broedblokken?
janvoorthuizen
Website Member
Posts :15

Website Member
2005-09-13 - 15:10:47 send message to janvoorthuizen

Mijn grasparkieten heb ik sinds twee weken in de broedkooien zitten maar ze willen niet in de broedblokken.
Ik heb broedkooien met daarin inschuif blokken
Maar er zitten geen aanvliegstokken op de blokken.


tabrl1
Website Member
Posts :35

Website Member
2005-09-13 - 15:26:03 send message to tabrl1

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hoi Jan,

Ik heb zelf het zelfde probleem gehad. Ben al van maart bezig, en de parkieten gingen ook niet het blok in. Ik heb nu de blokken met invlieggat van 55 mm doorsnede, en een aanvliegstok. en na 2 maanden is het eerste koppel nu gaan broeden. 4 eitjes waarvan 3 bevrucht. Het laatste eitje is pas van zondag, dus nog niet te zien. Als je alles geprobeerd hebt, is er nog maar een manier. Geduld. Verder heb ik de indruk dat veel mensen nogal een makkelijke indruk geven van het kweken. na het koppelen 10 dagen en dan meteen eieren. Wellicht als je heel veel koppels hebt zitten. Maar ik denk dat als je net als mij twee koppels hebt zitten gewoon meer geduld moet hebben. En tenslotte het is een hobby, dus twee weken of 4 weken of zelfs in mijn geval 3 maanden. wat maakt het uit, ik hoef er niet van te leven.


BJ
Oud Lid
Posts :109

Oud Lid
2005-09-13 - 23:21:20 send message to BJ

Hangt er ook vanaf of je de broedkooien binnen of buiten hebt staan... Buiten is het wat laat in het seizoen. Mijn grasparkieten, die ik buiten houd, broeden ook niet meer.

Hartelijke groet,
BJ


graspark
Website Member
Posts :31

Website Member
2005-09-14 - 12:28:06 send message to graspark

Mijn broedkooien staan binnen dus het zou wat dat betreft in orde moeten zijn.
Maar in de broedblokken gaan ze naar ruim twee weken nog steeds niet.


slayer
Website Member
Posts :95

Website Member
2005-09-16 - 12:17:40 send message to slayer

heb je eerst de pop in de broedkooi gedaan ??
het kan namelijk zijn dat de pop eerst moet wennen aan de kooi zonder dat de man aanwezig is. probeer eerst eens de pop voor twee a drie dagen alleen in de kooi en daarna de man erbij.
succes


Diesel
Website Member
Posts :104

Website Member
2005-09-16 - 20:20:06 send message to Diesel

Hoe oud zijn de vogels, en hebben ze bijvoorbeeld al eerder nesten gehad?

Heb je koppels bij elkaar gezet die al koppels hadden gevormd, of heb je zelf koppels gemaakt?
Als je koppels hebt gemaakt, heb je kans dat dit veel langer duurt voordat ze een koppel vormen.

Ik denk dat als ik nu zelf een koppel maak, dat dit lang duurt voordat het wat word.
Als ik nu een koppel apart zet wat al bij elkaar is, weet ik haast wel zeker dat ze gelijk bezig gaan.

En zaten ze buiten, en zijn ze nu naar binnen?

Ik heb in mijn voliere de vogels zelf laten koppelen en toen de broedblokken dit jaar erin kwamen, gingen ze vrijwel allemaal op onderzoek uit.

Op zich is een aanvliegstokje alleen maar extra handig, maar in principe moeten ze het onder ook kunnen doen.
Zorg dat de opening van het blok ruim genoeg is.

Heb je de broedkooien bij goed licht staan? Dus niet te donker?

Ik heb de broedblokken er ook alweer een week of wat uit. Buiten is het nu te koud om te broeden. Ik heb ze in het nachthok hangen, maar ook daar is het nu al een stuk kouder.


graspark
Website Member
Posts :31

Website Member
2005-09-26 - 14:44:48 send message to graspark

Ik heb op aanraden een stukje van een sigarenkistje zo groot als een lucifer voor het gaatje van het broedbblok gedaan, en dit helpt wel nog geen vijf minuten daarna was de pop al bezig met het doorknagen van het stokje.
als hier iemand ervaring mee heeft laat het me dan even weten?
moet ik er nu een nieuw stokje voor maken of niet?



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 249 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede