Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Hoe kan dit? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2005-09-20 - 20:31:35 send message to broto

Nog een paar weken zakgeld Frank laugh :D

Henk


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2005-09-20 - 21:58:30 send message to blg

Verkijk je er niet op, voordat spanje en portugal bij de EU waren bezochten we een kweker op mallorca, die had net 20 koppel hyacint ara's, geimporteerd verder nog wijnborst amazone's palmkaketoe's en alles wat zeldzaam was en duur.
Een paar maanden later waren het europese vogels vrij verhandelbaar binnen de EU, alles wat er toen zat werd legaal.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2005-09-20 - 22:05:05 send message to molineti

Zal wel een duitse liefhebber zijn geweestwink ;)

Maar de vogels waar het hier over gaat zijn net iets zeldzamer,als de soorten die je noemt.


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2005-09-20 - 22:37:00 send message to blg

Dat klopt maar als je 17 jaar geleden 20 koppel hyacinten had stond je ook niet achter aan, wat ik er mee wil aangeven is als je de kontacten hebt + de euro's is er niets onmogelijk.
De heer Kiesling van loroparque tenerife heeft ook zijn hele collectie in die tijd op gebouwd.
Hoe is hij aan zijn konings amazone's en spix gekomen.
Er zullen nog wel meer "liefhebbers" opduiken.
Niets ten kwade het kon en was wettelijk toegestaan, maar......


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2005-09-20 - 22:51:49 send message to molineti

Helemaal mee eenswink ;)


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-09-20 - 23:54:48 send message to Hawkeye_NL

quote
Zou dit niet ergens gemeld moeten worden??
Ik dacht dat de handel in Spix-ara's verboden was.
Of heb ik het mis??

Handelen in extreem zeldzame dieren is volgens mij nog steeds niet verboden. Jacht op deze dieren is misschien wel verboden maar eigen kweek is gewoon te verkopen.
Zo lang je alle papieren netjes op orde hebt is er overigens volgens mij ook niets tegen verkoop of koop van dit soort vogels. Wel denk ik dat de overheden voor dergelijke soorten duidelijke regels met betrekking tot het houden ervan moet opzetten. Hierin kan bv de plicht van het paarsgewijs houden van deze dieren opgenomen worden.

Erwin


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-09-21 - 06:21:56 send message to Dennis Fr.

je zult ze maar ophalen en bij thuiskomst is er 1 overleden.sad :(dan word je toch zwaar broerdkrijg je compleet een hardverzakking.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-09-21 - 08:07:05 send message to Niltava

Denk niet dat het die mensen iets doet.
Als je dergelijke bedragen kunt overleggen heb je gewoon een slechte dag wink :)

Maaruh, de vogels zijn verkocht, ik haal ze zaterdag op wink :)..... met mijn privejet ennuh..


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-09-21 - 09:14:23 send message to johanblok

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Vogels met de juiste papieren mogen gewoon verkocht worden, echter als je een en ander leest is het wel zo dat vogels met CITES I papieren niet zomaar overal heen meegenomen mogen worden, dus ook niet naar markten. Dat wordt vrij algemeen overtreden. In de formuleringen van CITES I gaat het wel degelijk om een handelsverbod.

Niltava: Veel plezier met je spixen wink ;) maar pas op je wordt nu wel aantrekkelijk voor de papegaaienmaffia... Al een blik beveiligingsmensen ingekocht? wink ;)


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2005-09-21 - 10:17:46 send message to Wickingh

quote
Maaruh, de vogels zijn verkocht, ik haal ze zaterdag op ..... met mijn privejet ennuh


Hai,

dat is niet netjes, ik zou zaterdag mijn zakgeld krijgen sad :( ,

mvg Frank


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2005-10-02 - 07:54:52 send message to bert1974

ik weet niet beter dat er voor dit soort vogels helemaal geen handel is. die paar gelukkigen op de wereld die ze hebben die ruilen onderling om maar weer een kweek koppel te krijgen zodat de soort niet uitsterft


bob_verhagen
Oud Lid
Posts :218

Oud Lid
2005-10-02 - 10:06:10 send message to bob_verhagen

Zou het niet zo kunnen zijn dat er nog veel meer koppels spix ara`s in gevangenschap leven? Niemand heeft natuurlijk zin (als particulier) om de hele wereld te vertellen dat hij nog wel twee koppels heeft zitten. Maarja, (bijna) alle vogels (en zeker papegaaien) worden wel een keer verkocht, dus mij lijkt het niet eens zo gek als deze man ze echt in zijn bezit heeft.

groeten Bob


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2005-10-04 - 16:24:53 send message to hdra

Ik heb de ara's gekocht. U mag ze komen bezichtigen . Entree 1000 euro per bezoeker.



djenco
Oud Lid
Posts :383

Oud Lid
2005-10-04 - 17:38:25 send message to djenco

Krijg je dan ook een 'niet goed geld terug' garantie?razz :p


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2005-10-11 - 20:31:29 send message to hdra

quote
--------------------------------------------------------------------------------
Zou dit niet ergens gemeld moeten worden??
Ik dacht dat de handel in Spix-ara's verboden was.
Of heb ik het mis??

Volgens mij mag je ze in bepaalde landen zeker niet in bezit hebben. In de nieuwe papegeien staat de ara Elvis die na 25 jaar in bezit te zijn geweest van een particulier in beslag is genomen (Amerika)



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 262 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede