Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > wat is het beste voor voor papegaai Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : wat is het beste voor voor papegaai
mamie
Website Member
Posts :8

Website Member
2005-09-19 - 22:32:48 send message to mamie

wie kan mij vertelen wat de beste voer is.nas vruit.nu geeft ik een mengsel van zaad, en naast verschillen de groente /vruit
maar nu durft ik geen zaad meer te geven.
omdad een van mijn vogel heeft al schimmel invecstie gelopen.ik heb gehoor van p15 voor grijze rood staart,wie geeft dad ook aan zijn kweek vogel??


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2005-09-19 - 22:42:02 send message to Wickingh

Hai,

p15 is een pellet van Nutribird, persoonlijk ben ik geen fan van Nutribird , ik geef zelf 50%zaadmengsel van teurlings en 50% pellets van ecobird.
Maar het oplopen van een schimmelinfectie is meestal het gevolg van een tekort aan Vit A, dit zit oa veel in tomaat,

mvg Frank


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-09-19 - 22:44:44 send message to dooren

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

"Gelukkig" was het een schimmelinfecties (dacht ik al) hierdoor heb je nogal wat meer tijd tov andere ziekten om het te herstellen.

Het "beste voer" bestaat niet, wel afwisseling in de goede verhoudingen, dus naast zaad, voldoende groente, fruit, e.d. Ook zorgen dat deze worden opgenomen door middel van geransoeneerd voeren. Je zou naast je zaadmengsel met weinig zonnenpitten een goede pellet erbij kunnen geven.

Belangrijk is dat de weerstand van je vogel zodanig wordt opgebouwt zodat ze tegen een stootje kan, eenzijdige voeding en te weinig bewegingsruimte leid zeer snel tot conditieverlies en vervetting.

Zet je vogel als het niet te koud is ook af en toe eens buiten, UV licht en "frisse" lucht zorgt ook voor een betere conditie.

Besef dat de meeste papegaaien sterven door fouten in de voeding en verzorging. (het ziek worden is slechts een gevolg hiervan, niet de oorzaak van doodgaan)
Gert


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-09-19 - 23:18:03 send message to johanblok

Je kunt in naast het zaadmengsel en groenten en fruit in ieder geval enkele malen per week een goed eivoer gaan geven.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 204 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede