Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Hoe lang duurt het voordat??? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Hoe lang duurt het voordat???
janvoorthuizen
Website Member
Posts :15

Website Member
2005-09-27 - 22:00:47 send message to janvoorthuizen

Hoe lang duurt het voordat mijn parkieten die ik binnen heb zitten eitjes gaan leggen?
wat is een redelijk termijn dat ik iets kan verwachten?


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2005-09-27 - 22:15:58 send message to Swaas

Over welke soort parkieten gaat hethappy :) alle parkieten hebben niet dezelfde broeddriftwink ;)


slayer
Website Member
Posts :95

Website Member
2005-09-27 - 23:00:18 send message to slayer

grasparkieten swaaz.

jan ik heb je vorige posts ook gezien en beantwoord voor zover.
geduld je parkieten moeten eerst wennen aan mekaar bij elk koppel is dit verschillend ik heb een koppel zitten die na twee weken hun eerste ei legden ik heb ook een koppel zitten die na 3 maanden pas hun eerste ei legden .
geduld !!!


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-09-28 - 08:21:22 send message to ParkietenPeter

Aanvullende vragen kunt u ook stellen in het reeds beantwoord topic; 'Grasparkieten willen niet in broedblokken?'
http://www.vogelarena.com/forum/forum_read.php?id=3202

Het werkt verwarrend om voor iedere aanvullende vraag een nieuw topic te openen.


janvoorthuizen
Website Member
Posts :15

Website Member
2005-09-28 - 10:33:32 send message to janvoorthuizen

Parkietenpeter,

Ik wil je mijn oprechte verontschuldigingen aan bieden! Het spijt me.
Het had nooit zo mogen gebeuren.
Ik zal nooit meer twee vragen stellen die met elkaar te maken hebben.
Maar goed, ik weet er nog niet zo veel van en heb nog veel te leren, ik had gehoopt hier elke vraag te mogen stellen. ik zal me voortaan beperken tot alleen het lezen van de forums.

Jan,


sarell
Website Member
Posts :177

Website Member
2005-09-28 - 10:53:57 send message to sarell

Jan,
Niet te bekommerd worden hoor als je op de vingers getikt word! Dat heb ik zelf ook gehad toen ik niet wist hoe het werkte!
Komt vanzelf een keertje goed.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-09-28 - 11:27:22 send message to tonnl

Kom kom Jan, niet schrikken. Peter bedoelt het goed hoor, hij wil alleen voorkomen dat het forum een rommeltje wordt. Daar hebben we allemaal baat bij.
Kom maar op met je vragen!

Ton.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-09-28 - 12:35:06 send message to ParkietenPeter

Beste Jan,

Het valt inderdaad best wel mee. Dit soort opmerkingen geld ook vaker in de algemene zin. Het komt dan wel na uw posting, maar zo proberen we het een beetje geordend te houden.
Diepe verontschuldigingen zijn inderdaad niet nodig hoor. wink ;)

Uw vraag mag hier rustig verder gaan. Als het eenmaal staat willen we ook antwoordt.

Succes.


janvoorthuizen
Website Member
Posts :15

Website Member
2005-09-29 - 16:55:34 send message to janvoorthuizen

Welnu, zoals ik al zei heb ik weinig ervaring en ik weet niet wanneer ik iets kan verwachten. Ik weet inmiddels dat geduld een schone zaak is. Mijn 6 koppels grasparkieten zitten dus al 6 weken binnen en de broedblokken zitten erin.
Ze kroelen wel met elkaar maar verder gebeurd er niets. en denk nu niet van wat is hij ongeduldig
want dat ben ik niet. alvast bedankt voor jullie reacties.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-09-29 - 18:03:58 send message to johanblok

Allereerst hangt het natuurlijk van de leeftijd af of je iets kunt verwachten en of het verstandig is om een nestblok op te hangen. Ze dienen toch minstens 9 maanden te zijn (ze kunnen misschien vaak wel eerder broeden, maar of dat verstandig is, is een heel andere vraag).
Ten tweede: hoe zitten ze gehuisvest? En vooral, mogelijk hebben ze (als het oudere vogels) bij de vorige eigenaar net een nestje groot gebracht. Dan kun je ze beter een rustperiode geven.
Verder is het heel normaal als grasparkietjes 6 weken na aankoop nog niets doen. Belangrijkste voorwaarde is natuurlijk dat je wel een man en een pop bij elkaar hebt zitten. Bij de meeste kleurslagen kun je dit herkennen aan dat de man een blauwe neusdop heeft.


janvoorthuizen
Website Member
Posts :15

Website Member
2005-09-29 - 18:48:31 send message to janvoorthuizen

Eerst heb ik ze twee weken laten wennen aan elkaar zonder nestblok. daarna heb ik de nestblokken in de broedkooien gehangen. nu is dat 6 weken geleden.
Alle vogels zijn allemaal van okt en nov 2004 en hebben geen nestjes gehad.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-09-29 - 19:42:36 send message to johanblok

Dan zullen er binnen enkele maanden, mits voldoende warm gehuisvest echt wel enkele koppeltjes aan de slag gaan. Hou ook goed in de gaten of het een beetje klikt, misschien kun je sommigen beter ruilen.


tabrl1
Website Member
Posts :35

Website Member
2005-09-29 - 20:45:20 send message to tabrl1

Hoi Jan,

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Bij mij heeft het drie maande geduurd voor de eerste eitjes er waren. Maar inmiddels hwb ik twee jongen.
Als je wilt kun je kijken op mijn webiste parkietenhobby.tab-rl.nl



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 268 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede