Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > halsbanden Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : halsbanden
catteeuw
Website Member
Posts :96

Website Member
2005-09-27 - 23:07:46 send message to catteeuw

hoi,
heeft er iemand ervaring met het kweken van halsbandparkieten in kolonie ? bvb met 2 koppels in 1 voliere ?
heb al enkele jaren halsbanden maar heb dit nog nooit geprobeerd .
of is dit onmogelijk ?
groeten


Galah46
Website Member
Posts :188

Website Member
2005-09-27 - 23:44:58 send message to Galah46

Dit zou ik naar mijn ervaring ZEKER niet doen.Tenzij je een een zeer grote voliere ter beschikking hebt.Daarbij bedoel ik werkelijk zeer groot.Halsbanden kunnen in de natuur dat eventueel wel maar in voliere niet aangezien in de broedperiode de mannen zeer agressief uit de hoek kunnen komen tegen soortgenoten.
Zelfs de poppen ook.
Bij mij heeft ooit een naburige man in het hok van een broedend paar geraakt , na enkele seconden storten de pop en haar man als valken op de indringer.
Gelukkig dat ik dat voorval toevallig zag,snelde direct naar buiten om de ongelukkige te bevrijden.Hij (de indringer)kwam er met serieuze bijtwonden in nek,borst en de vleugels ervan af.gelukkig voor de onfortuinlijke na eerste hulp is hij er bovenop gekomen en enkele weken later ook als voorbeeldige vader zijn eigen jongen groot gebracht.
Anderzijds heb ik ook nog een koppel gehad die samenwoonden met 2 soorten neophemas,2 toerakos en een koppel goffinis.Dit ging goed met uitzondering van de toerakos hebben ze alle hun jongen grootgebracht.Deze zaten toen in een voliere van +- 11m lang op +- 2m.
Het jaar nadien ging het niet de goffinis hadden het blok van de halsbanden aangeslegen -->resultaat oorlogsverklaring,dus apart gehuisvest,en de rust was weer terug.
Dit was mijn kleine bijdragewink ;)
gr Albrecht.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 163 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede