Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > chippen van vogels Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : chippen van vogels
dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-09-30 - 21:07:11 send message to dun grijzeroodstaart

een vraagje ik heb wel eens gehoord dat je papegaaien ook kunt laten chippen ?
is dit mogelijk en kan het geen kwaad bij de papegaai , en wat zijn de kosten ?
want ik heb zelf de laatste keer problemen gehad met ringen bij mijn grijze , en ik heb een dierenarts wel een gehoord die zei dat het mogelijk was . mischien iemand met ervaring hiet op het forum !


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2005-09-30 - 23:07:01 send message to Daniel

wat de kosten zijn weet ik niet daarvoor kan je het beste een lokale dierenarts benaderen.
Maar ze brengen de chip in in de borstspier van de vogel en deze heeft hier absoluut geen last van.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-09-30 - 23:25:00 send message to natasja

Nou .. ik heb een papegaai gehad die gechipt was , die had er inderdaad geen last van.

wel heb ik verhalen bij o.a. paarden gehoord dat de dieren wel last van de chips hadden , sommige weigeren ook nog te chippen en ik dacht dat er hier op het forum ook wel eens over gesproken was , heb je de zoekfunctie geprobeerd op het forum ?

volgens mij was het in ieder geval niet alleen maar positief om te laten chippen


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-10-01 - 01:09:35 send message to Hawkeye_NL

Mijn eigen papegaaien heb ik allemaal laten chippen. Niet als vervanger voor de ring maar als extra obstakel tegen diefstal.

Geen van de vogels heeft last gehad tot op heden van de chip.
De chip wordt steeds vaker erkend als herkenningspunt van een vogel. Helaas wordt er nog maar door weinig artsen vogel of anders de vogels die worden aangeboden voor onderzoek of wat dan ook gecontroleerd op deze chip. Hieruit kunnen ze namelijk ook gegevens van de eigenaar achterhalen. Of zien of de vogel wordt vermist of zo.

Erwin


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2005-10-01 - 01:31:22 send message to Wickingh

Hai,

neem maar eens contact op met Hedwig v/d Horst, de prijzen zullen je dan ook best wel meevallen.
Ik ga ook mijn vogels laten chippen, net als Erwin zegt niet ter vervanging van de ring, maar om ze beter traceerbaar te maken,

mvg Frank


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-10-01 - 09:06:48 send message to dun grijzeroodstaart

ik zal eens met een lokale dierenarts bijv. bastianen uit prinsenbeek.
maar mij ging het eigenlijk om de ring te vervangen omdat ik bij sommige koppels het link vind om te ringen , en ik dan liever geen risico wil nemen en dan als ze oud genoed zijn tijdens het sexen gelijk een chip in wil laten brengen !
ik zal eens informeren ..

bedankt


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-10-01 - 09:10:59 send message to dun grijzeroodstaart

en tja hier uit de buurt zijn afgelopen week wel 2 kakatoes uit een tuin gehaalt dus daar zou ik het ook al voor doen .
want het is ongeloofelijk papegaaien uit de tuin weghalen , nou ik heb er eentje bij zitten en dan is een goeie sirene wink ;)


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-10-01 - 09:34:35 send message to ParkietenPeter

Wanneer je een Cites-vogel wilt merken is een gesloten ring die niet te manipuleren is verplicht. punt.

Mocht je een vogel anders willen merken dan de wet voorschrijft zul je schriftelijke toestemming moeten krijgen van bureau cites/laser. Anders is de vogel illegaal en loop je de nodige risico's. Maar dat is wat je wil.


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-10-01 - 09:49:23 send message to dun grijzeroodstaart

o dat wist ik niet , maar goed dat geld dus alleen voor de citus vogels.
dus bij wijze van spreken mag je een amazone en grijze roodstaart gewoon chippen ipv, ringen ?
ik ga dat nu wel doen bij sommige vogels want dat gestress met dat ringen bij sommige koppels schiet niet op .


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2005-10-02 - 15:57:17 send message to Picolet

Wanneer je lijst 1 vogels hebt moet de ringcode natuurlijk kloppen bij het Cites bewijs. Helaas zijn niet alle ringen goed van kwaliteit en kun je de gegevens van de ring op het citespapier laten vervangen door de transpondercode die uniek is. Bij diefstal en wanneer ze worden getraceerd kun je aantonen dat je de eigenaar bent. Het is overigens een behoorlijke naald die wordt gebruikt en is enigzins afschrikwekkend.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 193 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede