Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > De jacht gaat beginnen :(
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4
<<< vorige


jorden
Website Member
Posts :46

Website Member
2005-10-16 - 16:38:04 send message to jorden

R.v.B. :
quote
Één ding wil ik wel duidelijk stellen: een stroper heeft nooit een jachtakte!

Je mag het stellen maar ik ken jagers die met gemak verkeerde diersoorten schieten. Dus jou stelling klopt sowiso niet.

Als jij van de hoed en rand beweert te weten dan weet je ook waarom er zo weinig havikken zijn op het platteland.


R.v.B.
Oud Lid
Posts :7

Oud Lid
2005-10-16 - 16:50:12 send message to R.v.B.

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Jorden,

ik weet donders goed waarom er zo weinig havikken op het platteland zijn.
Dit zijn namelijk vogels die aan de bosrand leven. Die zijn er nie meer zoveel omdat het hier een beetje vol begint te worden en we er alles aan doen om het territorium van iedere diersoort te klein te maken en daardoor disreguleren. Andere roofvogels zijn er ook een tijd lang heel weinig geweest omdat er giftige stoffen in de landbouw werden gebruikt voordat daar controle en voorschriften voor waren. Dat waren dus niet de jagers maar de boeren. Deze twee hebben elkaar overigens donders hard nodig: geen jagers zonder boeren, geen boeren zonder jagers.
Als je nog eens een opmerking over dieren en hun omgeving maakt, moet je eerst eens even een boekje lezen of zo.
(Dit is trouwens het laatste wat ik jou als antwoord geef, ik denk dat ParkietenPeter al genoeg over jouw gedrag heeft geschreven.)
Voor jou geld hetzelfde als ieder ander: wie eens mee op jacht wil kan zich bij mij melden. Jagen betekent niet schieten. De letterlijke opvatting van jagen is "het opsporen en/of bemachtigen en/of doden van in het wild voorkomende diersoorten. In principe jaagt dus iedereen die een wandeling over de hei maakt om naar de burlende edelherten te kijken en luisteren, net als de mensen die naar de vogeltrek en de zeehonden gaan kijken.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2005-10-16 - 17:21:27 send message to molineti

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Quote

-----------------------------------------------
Natuurlijk zullen er weidevogels sneuvelen door vossen, maar het intensief maaien en bemesten is de ware boosdoener en dat weet jezelf ook wel. Het is niet voor niks dat we subsidies verstrekken aan boeren die later maaien om zo de grutto's niet uit te roeien.
---------------------------------------------

Dit valt inieder geval niet tegen te spreken!

Er zijn natuurlijk ook vele goede jagers,die in het belang van de natuur jagen;maar ook vele geldschieters(ik betaal dus ik mag schieten,maakt niet uit wat!!)

Roofvogels zijn bij veel jagers niet populair,dit geld ook voor katten(die verwilderd zijn of iets te ver van huis)

Mensen die denken dat jagers(in het algemeen)alleen maar schieten wat mag;zijn wel erg naief

(er is de afgelopen jaren geen vos minder geschoten)

Ik heb totaal geen problemen met de jacht in het algemeen,maar wel met (volgens mij een zeer groot deel)de mensen die het doen!

Ook hier zit (net als in de vogelwereld,een hoop kaf onder het koren)

Voor de Pro jagers een vraagje?

Zijn de nederlandse jagers die in de,,voormalige,,Oostblok landen gaan knallen ook bezig met wildbeheer?


R.v.b had nog graag verder de discussie gevoerd(en schat U in als een goede jager)maar helaas kan dit niet meerwink ;)

Nederlandse jagers betalen per kilo om daar te mogen schieten,maar als dit geld goed besteed wordt heb ik er niet veel problemen meewink ;)(mits er een wildbeheer is)





jorden
Website Member
Posts :46

Website Member
2005-10-16 - 17:45:57 send message to jorden

quote
Jorden,

ik weet donders goed waarom er zo weinig havikken op het platteland zijn.
Dit zijn namelijk vogels die aan de bosrand leven. Die zijn er nie meer zoveel omdat het hier een beetje vol begint te worden en we er alles aan doen om het territorium van iedere diersoort te klein te maken en daardoor disreguleren. Andere roofvogels zijn er ook een tijd lang heel weinig geweest omdat er giftige stoffen in de landbouw werden gebruikt voordat daar controle en voorschriften voor waren. Dat waren dus niet de jagers maar de boeren. Deze twee hebben elkaar overigens donders hard nodig: geen jagers zonder boeren, geen boeren zonder jagers.
Als je nog eens een opmerking over dieren en hun omgeving maakt, moet je eerst eens even een boekje lezen of zo.
(Dit is trouwens het laatste wat ik jou als antwoord geef, ik denk dat ParkietenPeter al genoeg over jouw gedrag heeft geschreven.)
Voor jou geld hetzelfde als ieder ander: wie eens mee op jacht wil kan zich bij mij melden. Jagen betekent niet schieten. De letterlijke opvatting van jagen is "het opsporen en/of bemachtigen en/of doden van in het wild voorkomende diersoorten. In principe jaagt dus iedereen die een wandeling over de hei maakt om naar de burlende edelherten te kijken en luisteren, net als de mensen die naar de vogeltrek en de zeehonden gaan kijken.

Wat een zielige en kinderachtige reaktie zeg!
Zo van, ik weet het beter want ik jaag, jij moet maar eens een boekje gaan lezen, en nu zeg ik niks meer.
Het zal mij benieuwen. razz :p
Ik kan je in ieder geval vertellen dat de jagers die ik ken, en dat zijn er heel wat, en die vossen en havikken in hun gebied laten groot laten komen niet erg geliefd zijn.
Als jij hier de schone schijn wilt hooghouden dat de meeste jagers heilig boontjes zijn en niks verkeerd doen (zoals je stelt met je opmerking over stropers met een jachtakte) dan ben je in mijn ogen niet meer geloofwaardig want als jager zijnde weet je echt wel beter.



ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-10-16 - 17:55:47 send message to ParkietenPeter

Het feit; dat er steeds een wederkerende tong is uitgestoken naar anderen, dat er niet met fatsoenlijke woorden gereageerd kan worden, dat er zijn die koste wat koste gelijk willen hebben, dat iedereen kinderachtig is behalve ons jantje, is dit topic, alle serieuze reacties ten spijt, gesloten.


R.v.B.
Oud Lid
Posts :7

Oud Lid
2005-10-16 - 17:58:50 send message to R.v.B.

Beste Molinetti,

ik zou graag willen proberen je vraag te beantwoorden, weet niet of dat voor de volle 100% gaat lukken.
Ik denk dat 95% van de "jagers" die naar het voormalig oostblok gaan om te jagen, dat ofwel voor een trofee doen, ofwel graag hun hobby willen uitoefenen zonder dat daar in Nederland voor hun de mogelijkheid toe is. In een aantal andere gevallen worden jagers nog wel eens door buitenlandse contacten uitgenodigd om te helpen om plaatstelijk het verplichte afschot te realiseren. In Nederland betaalt de regering en bepaalde instanties zoals staatsbosbeheer de schade veroorzaakt door wild aan gewassen en begroeiïng. In het buitenland zoals Duitsland, Polen enz. zijn het de jagers en boeren die de verloren oogst (die door ganzen, eenden, reeën en wilde zwijnen opgevreten is) uit eigen portemonnee moeten betalen. Schrik niet, in totaal gaat het om vele miljoenen euro's, ook hier in Nederland. Boeren zijn dus over het algemeen wat anders van mening over de jacht als de stedeling die op 3 hoog in z'n flatje jonge vosjes als boegbeeld voor de postcodeloterij op televisie ziet.



Pagina : 1 2 3 4
<<< vorige

Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 252 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede