Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > seizoensvoeding bij alle soorten vogels Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : seizoensvoeding bij alle soorten vogels
Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2005-10-18 - 20:02:26 send message to Rogert

Ik zou graag wat reakties en uitgebreide informatie willen vergaren omtrend het seizoensgericht voeren van vogels.
Het geen ik me afvraag:
-Is dit een stimulans voor het broedseizoen?
-Wanneer geef je wat, en wat is het effect?
-Hoe zorg je er voor dat je dieren in goede conditie de winter in gaan, waarnaar je overschakeld op wintervoeding?
-Hoe lang voor het broedseizoen schakel je over op kweekvoeding?
-welk schema hanteer je met vastendagen (roofvogels)in de winter en in de zomer?
-zijn er mensen die eventueel artikelen hebben over dit onderwerp?
-in welke boeken staat evt ook info over dit onderwerp (graag bronvermelding en ISBN nr)?
misschien vraagt u zich ook wel iets af over dit onderwerp, en kunt u uw vraag er ook bij plaatsen. En uiteraard uw mening over dit onderwerp!

Het gaat mij niet zo zeer gericht op een specifieke vogelsoort, maar meer over de informatie in de brede zin van het woord.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-10-18 - 23:20:47 send message to tonnl

De oudste bekende truc is hennep voeren aan kanaries, om met name de mannen in kweekstemming te krijgen.
Ook het eiwitgehalte opvoeren kan vogels in kweekstemming brengen, dat kan met eivoer maar ook door (meer) levend voer.
Bij mijn tropen werkt extra trosgierst ook, dat geef ik als er flink gesleept wordt, ze eten dan ineens heel veel trosgierst.

Ik voer mijn vogels in de winter wat ruimer, ze eten gewoon meer. Daarnaast geef ik af en toe zonnepitten die de rest van jaar niet krijgen, lekker vet.
Ton.
Leuke vragen! happy :)


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2005-10-21 - 21:11:14 send message to Rogert

Zet zelf weer even een berichtje om weer even de aandacht te vragen voor bovenstaande.

Alvast bedankt voor de reakties


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2005-10-22 - 09:22:20 send message to molineti

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Ik voer het hele jaar door de zelde zaadmengeling(geransoeneert)
In het kweekseizoen elke dag eivoer(als er jongen zijn 2 of 3 maal daags)
Na het kweekseizoen voer ik om de dag eivoer
Groenten en fruit heel het jaar door.

In Januari begin ik met het verstrekken van gekiemde zaden.
Ik begin met 1 maal in de week en bouw dit langzaam op naar bijna elke dag 2 maanden later.

Als de jongen uitgevlogen zijn bouw ik het weer af naar geen kiemzaad meer

In aanloop naar het kweekseizoen voer ik ook paardebloem,vogelmier etc(wat er op dat moment groeit)
In de kooien zelf strooi ik onkruidzaad(sommigge doen er niks aan,en bij sommigge krijgen ze geen kans om te groeien)

Graagzou ik weten wat kwekers van vruchten en insecteneters veranderen om de vogels in broedstemming te krijgenhappy :)

mvg

p.s Goedboek over voeding;is het boek van Holsheimer,maar ik geloof niet dat het nog te krijgen is



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 206 bezoekers op de site, waarvan 9 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede