Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > meerdere turquosine's? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : meerdere turquosine's?
hobby kweker
Website Member
Posts :87

Website Member
2005-10-22 - 21:04:26 send message to hobby kweker

zou ik met meerdere koppels turquosine's kunnen kweken in 1 voliere? ik wou 2 mannen en 2 poppen bij elkaar in doen en verder geen vogels.

jeroenwink ;)


de koning
Website Member
Posts :22

Website Member
2005-10-22 - 22:07:22 send message to de koning

nee dat gaat niet lukken, ik heb zelf eens 2 mannen naast elkaar gehad en die probeerde al door het gaas heen te vechten.


supervalk007
Website Member
Posts :89

Website Member
2005-10-22 - 22:16:12 send message to supervalk007

Wat je wel kunt proberen is een koppel van een andere neophema soort erbij. Bij mij ging het prima samen met een koppel eleganten.

gr. Martin


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2005-10-23 - 09:11:30 send message to kakatoe

Ligt er helemaal aan hoe groot je voliere is
Waarom die mensen die hier gereageerd hebben niet de juiste info hebben gegeven weet ik niet.
Heb zelf 2 koppels in mijn voliere gehad en dat ging goed ook tijdens de kweek.
Maar ik praat dan ook over een buitenvlucht van 5x2x2 meter en een binnenvlucht van 2x2x2 meter.
Daar had ik verschillen blokken in hangen zowel binnen als buiten en op verschillende hoogten.
Dit ging altijd goed natuurlijk werd er gevochten maar had er nooit geen doden liggen tot op het moment dat er dode vogels in de voliere lagen bleek een toxische vergiftiging tewezen

gr Jan


DenisdeV
Oud Lid
Posts :153

Oud Lid
2005-10-23 - 09:15:10 send message to DenisdeV

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hangt er denk ik een beetje vanaf. ALs je ze de winter al aan elkaar laat wennen, ze genoeg ruimte hebben en een ruime keus uit verschillende broedblokken zou het misschien kunnen lukken.
Hetzelfde verhaal (dus dat het niet gaat) gaat rond over Bourkes, en daar heb ik met bovenstaande methode ook in één voliere (4*2*2) met 2 koppels gekweekt. Zonder problemen. Zelfs de jongen zijn in dezelfde voliere ook opgegroeid.

Zie ook : http://www.vogelarena.com/forum/forum_read.php?id=1431&recordnum=0


sarell
Website Member
Posts :177

Website Member
2005-10-24 - 09:55:41 send message to sarell

Ik heb ook een voliere van 2x2x5, en dan meerdere paren, samen met afrikaanse tropen. ging goed hoor, zo nu en dan ruzie, maar vanwege de ruimte maakt dat dan niet uit. even een grote bek tegen elkaar als ze in de buurt komen van elkanders nest, meer niet. Zorg wel voor meer dan 2 nestkasten/blokken(als je 2 koppels in een voliere hebt)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 172 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede