Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > en dan zit je dus opeens wel in een hoog risicogebied .. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : en dan zit je dus opeens wel in een hoog risicogebied ..
natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-10-24 - 14:45:33 send message to natasja

na meerdere pogingen is het me dan eindelijk gelukt de kaarten te bekijken van de hoogrisicogebieden , wij wonen in zaandam en zijn omringt door de hogo risico gebieden .

Ik heb een ren met wat kippetjes en een muskus eend , ik ben niet verplicht maatregelen te treffen omdat ik in de bebouwde kom zit maar een fijn gevoel is het zeker niet sad :(

De ren is 2,5 bij 8 meter dus ook niet echt geschikt om even te gaan overdekken , waarschijnlijk gaan we toch wat proberen met een zeil te overdekken.

viel wel even tegen die kaart sad :(


sarell
Website Member
Posts :177

Website Member
2005-10-24 - 14:57:26 send message to sarell

Niet te veel doen, anders krijgen de buren zo iet in de gaten en gaan die panieken.
gewoon in de nachthok opsluiten als het moet. kraait geen haan naar.
Maar als je een zeil gaat spannen etc. hebben die buren soms ook zo iets van: huh? wat is er aan de hand? vogelgriep??? ja, en dan heb je het gegooi in de glazen.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-10-24 - 15:07:32 send message to natasja

nou , ik wil mijn buren juist laten zien dat ik mijn voorzorgsmaatregelen neem ipv dat ze horen dat er ophokverplichtingen zijn en mijn kippen nog vrolijk zien rondscharrelen ..

Volgens mij gaat dat namelijk nog veel meer in mijn nadeel werken , omdat ze dan zoiets zullen hebben van heee .. waarom doen zij dan niks .. ze laten het maar op hun beloop terwijl onze kinderen de risico's gaan lopen.



natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-10-24 - 15:08:23 send message to natasja

in het nachthok opsluiten zou kunnen maar doe ik liever niet , ze hebben een flinke ren en maar een nachthok van 2 bij 2 meter .. da's niet prettig voor een flinke muskuseend die altijd de ruimte heeft gehad ..


Hannie
Website Member
Posts :327

Website Member
2005-10-24 - 15:35:21 send message to Hannie

Hoi Natasja

Misschien is het een idee om een gedeelte van je ren te overdekken i.p.v. de hele 8 meter.
En dan tot zover je het zeil laat doorgaan , daar een tussenschot maken van evt. ook zeil.
Zodat je toch nog een ren overhoud , maar kleiner.

Ik denk zelf dat het een kwestie van "Tijd"is.
Voordat het virus hier ook om zich heen slaat.
( maar hoop dat ik het mis heb )

Groetjes Hannie


sarell
Website Member
Posts :177

Website Member
2005-10-24 - 16:49:43 send message to sarell

en als die virus hier is, snel die muskus eend in de pan stoppen voordat ze hem afmaken!
Die kippen ook, dan heb je er nog plezier van.



Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-10-24 - 17:02:07 send message to Hawkeye_NL

sarell,
u hebt een vreemd gevoel van humor! sad :(

Erwin


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-10-24 - 17:07:29 send message to ParkietenPeter

Ik denk dat voor de gedachtengang van Natasja wel iets te zeggen is.
Mensen weten toch wel welke vogels je hebt. Zo kun je laten zien dat je serieus met je hobby bezig bent.

Er wordt veel ophef gemaakt over AI. Hoewel jij degene ent die er het dichts bij betrokken is waarschijnlijk. Juist vanwege je kippen en eenden. Bereidt je goed voor zonder in paniek te raken en wacht verder geduldig af.

Succes
wink ;) Peter


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-10-24 - 18:22:58 send message to natasja

Sarell's opmerking negeer ik maar even.

peter , ik hoop dat het allemaal niet zo'n vaart zal gaan lopen , en verwacht dat het allemaal wel mee zal gaan vallen ,met de eerdere uitbraak waren ruimingen vele kilometers van ons vandaan maar het drukt je wel even flink met je neus op de feiten dat er destijds ook gewoon mensen als ons waren met leuk wat kipjes en misschien ook wel een tamme eend die door zoiets wel geruimd zijn , ik hield me al een beetje uit de vogelgriep"discussie" omdat de hoofdtoon een beetje gericht was op de opluchting dat de gehouden vogels geen risico's liepen terwijl ik al wist dat dat anders is in het geval van kippen en eenden.

Mijn dag is er aardig door verknalt , hoe moet dat wel niet zijn voor de mensen die ruimingen hebben meegemaakt .. sad :(


broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2005-10-24 - 18:53:39 send message to broto

natasja dan heb je vanaf vandaag al een ophok plicht.


Henk


djenco
Oud Lid
Posts :383

Oud Lid
2005-10-24 - 19:10:32 send message to djenco

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat natasja in de bebouwde kom woont. Voorlopig heb je dan nog geen ophokplicht.
Alleen in een straal van 1 km rondom de risicogebieden buiten de bebouwde kom.

Groet'n,
Dirk Jan


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2005-10-24 - 19:13:57 send message to hdra

Dit is voor alsnog het beleid"
Dossier vogelgriep
Actueel
Na het uitbreken van vogelgriep in Turkije en Roemenië is de stand van zaken nu als volgt. Zowel in Roemenië als in Rusland en eerder Turkije is definitief het vogelgriepvirus H5N1 aangetroffen. Op de Balkan, zoals in Kroatië, Macedonië, Kosovo en Bulgarije gaan geruchten over vogelgriep door verhoogde sterfte onder pluimvee en wilde watervogels. Voorkomen moet worden dat de vogelgriep zich uitbreidt naar landen van de Europese Unie. Daarom hebben zowel EU als Nederland nieuwe maatregelen afgekondigd die op 24 oktober ingaan. Dan geldt voor Nederland:

pluimveebedrijven zijn verplicht hun pluimvee af te schermen van andere vogels. Als een bedrijf in een risicogebied ligt, zijn de regels strenger dan elders. (zie verder: informatie voor pluimveehouders)
ook hobbydierhouders in een hoogrisicogebied zijn nu verplicht hun pluimvee af te schermen van andere vogels, tenzij ze zich binnen de bebouwde kom bevinden (zie verder: informatie voor hobbydierhouders)
alle transportmiddelen waarmee pluimvee of broedeieren worden vervoerd naar landen buiten de EU of naar landen waar vogelgriep is vastgesteld, moeten bij terugkomst in Nederland gereinigd en ontsmet worden op ontsmettingsplaatsen. (zie verder: informatie voor pluimveehouders)
reizigers naar Turkije, Roemenië Griekenland, en andere (Aziatische) landen waar vogelgriep heerst of vermoed wordt, krijgen adviezen om de verspreiding van vogelgriep zoveel mogelijk tegen te gaan (zie verder: informatie voor reizigers).
de Europese Commissie heeft de import van pluimvee en ander gevogelte of veren verboden uit de volgende landen: Turkije, Roemenië, Rusland, Kazachstan, China, Indonesië, Cambodja, Laos, Maleisië, Noord-Korea, Pakistan, Thailand en Vietnam. Er vindt in Nederland verscherpte controle plaats op illegale invoer van pluimvee, vogels en veren op luchthavens en zeehavens door de douane, de AID en de VWA.
Het LNV-loket is bereikbaar voor vragen op werkdagen van 8.30 tot 16.30 uur via het gratis nummer 0800-22 333 22, vanuit het buitenland +31 592 33 29 58 (niet gratis).

Informatie over gezondheidsrisico's voor mensen vindt u op de website van het Ministerie van VWS: www.minvws.nl/dossiers/vogelgriep.



broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2005-10-24 - 19:14:27 send message to broto

Vind dat toch een vreemde regel.
Juist in stadsparken komen ook veel ganzen voor.

Henk


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-10-24 - 19:16:15 send message to natasja

inderdaad , ik zit in een hoog risicogebied maar in de bebouwde kom , dus ik heb geen ophokplicht wel de dringende adviezen tot ophokken of overdekken etc.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-10-24 - 19:20:45 send message to natasja

ja ik vind het zelf ook eigenlijk een vreemde regel .. en ik ga er vanuit dat mensen ook binnen de bebouwde kom voorzorgsmaatregelen zullen nemen , ophokken zal ik niet snel doen maar ga wel kijken naar de mogelijkheden de ren desnoods deels te overdekken.



Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2005-10-24 - 20:31:09 send message to Picolet

Is het houden van kippen en eenden en ander pluimvee in een kooi met andere vogels eigenlijk een verhoogd risico op besmetting?

Deze vogels worden wel eens in gezelschap gehouden met andere vogels. Zijn deze grondvogels die veel op de bodem scharrelen vatbaarder?



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 175 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede