Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > roodstaart schreewen ? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : roodstaart schreewen ?
Gerardvu
Website Member
Posts :28

Website Member
2005-10-26 - 15:52:52 send message to Gerardvu

Hallo,

Ik wil 2 koppels grijze roodstaarten gaan houden om te kweken het is wildvang geloof ik die ik binnenkrt krijg

mijn buurman loopt nu al te zeuren want die heeft gehoord dat ze heel veel herrie maken en dat ze overlast bezorgen

kan iemand mij vertellen of dit ook zo is ?

groetjes Gerard


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-10-26 - 15:56:15 send message to natasja

Nou als je buurman nu al begint met klagen dan moet je er misschien nog even heel goed over nadenken .. het is een leuke hobby maar je hebt er eigenlijk wel coulante buren bij nodig ( of minder coulante buren maar een veel grotere afstand naar het huis van de buren wink ;) )

Wettelijk is wel het 1 en ander geregeld maar dat weegt niet op tegen burenruzie's en ergenissen .. buren kunnen het je heel moeilijk maken als ze vinden dat je overlast veroorzaakt.

Over het onderwerp burenoverlast en schreeuwen is heel wat te vinden op vogelarena

ik bedoel trouwens niet dat je direct je plannen moet weggooien maar even goed nadenken over de gevolgen kan in dit geval geen kwaad denk ik .. een buur die nu al gaat klagen lijkt me niet echt coulant wink ;)


sarell
Website Member
Posts :177

Website Member
2005-10-26 - 16:39:58 send message to sarell

Gerard, ja even goed nadenken zou ik als jet het vooraf al weet.......

wat wel kan:
vogels voor ruim donker binnen doen, en ruim na somsopkomst buiten doen(door middel van een luikje natuurlijk) papagaaien schreeuwen smorgens graag even alle stof uit de longen, niet uit frustratie, maar gewoon even. in de late middag ook. als je die tijden weet, zorg dat ze dan voor die tijd binnen zitten. Wel zorgen dat je binnen voliere zeer ruim s, anders heb je daar niks aan. Een papagaai moet zijn energie kwijt, en so nu en dan even een paar inuten de keel opzetten genieten ze van, maar dat doen ze dan niet in een klein en donker nachthokje.



Sprengers R.
Oud Lid
Posts :31

Oud Lid
2005-10-26 - 17:30:34 send message to Sprengers R.

Hallo Gerard, Wij hebben er ook, en in het begin, maakten zij veel kabaal, telkens wij ze gingen voederen, en ook s'morgens en s'avonds geven ze van katoen, maar na een lange tijd, toen werden ze rustiger ten opzichte van ons,en maken ze niet mmer zo luidruchtig. Wij hebben ze wat donkerder gezet.
En ze zijn stiller geworden. Voor wij hun kooi binnengaat beginnen wij reeds te fluiten, zodat ze weten dat wij komen. Nu een klein jaar verder,
zijn ze rustiger, en fluiten ze ons reeds achterna.
Als ik mijn man roep voor het eten, dan roept de pop ook al op mijn man. haha . Maar probeert ze toch maar niet te dicht tegen jouw buurman zijn huis te zetten.
Groetjes Lucie


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-10-26 - 17:53:07 send message to Hawkeye_NL

Geheel voorkomen dat je buren eens je vogels hoort is nagenoeg onmogelijk. Voorkomen dat het zo erg is dat het overlast word is een stuk gemakkelijker.

Ik heb de buren allemaal een brief gestuurd. Daarin uitgelegd dat ik ara's in huis wil gaan houden en gelijk uitgelegd wat ara's zijn. Natuurlijk voorzien van een mooie duidelijke foto. Ik heb erin uitgelegd dat wij ervan op de hoogte zijn dat dit dieren zijn die best tekeer kunnen gaan en dat wij daarom rekening hiermee zullen houden.
Wij hebben de buren gemeld dat wij de vogels 's avonds op een vaste tijd naar binnen halen en 's ochtens niet voor een bepaalde tijd naar buiten laten. Hierdoor beperken wij de overlast tot beter geaccepteerde tijden.
Natuurlijk hebben wij de buren direct hierbij uitgenodigd eens een kijkje te komen nemen en het te laten weten als ze vragen hebben.

Eerlijk is eerlijk, heel soms horen wij wel eens via via dat elders in de wijk mensen de vogels wel eens horen. De buren echter hebben nooit geklaagd. Af en toe vraag ik de directe buren ook of ze ergens last van hebben zodat ik de eventuele overlast kan beperken. Gelukkig heb ik heel erg goede en lieve buren die eerlijk zeggen dat ze de vogels best wel eens horen maar dat ze er geen last van hebben.

Als je echt moeilijke buren hebt zou ik eerst nog eens goed nadenken of je vogels wilt gaan houden.

Erwin


memaa
Website Member
Posts :195

Website Member
2005-10-26 - 18:11:24 send message to memaa

Hallo,
mijn grijze roodstaarten die maken helemaal geen lawaai. Fluiten kunnen ze wel heel goed.
Volgens mij maakt een grijze zeker niet meer lawaai als een hond die af en toe blaft.
Het is zoals de andere leden zeggen, goed nadenken en inschatten hoe snel de buren zullen reageren bij het minste lawaai.
Groetjes


Gerardvu
Website Member
Posts :28

Website Member
2005-10-26 - 21:36:25 send message to Gerardvu

He bedankt voor de leuke reakties

Mijn buren zijn niet erg moeilijk ene hij heeft zelf postduiven dus mocht hij moeilijk doen doe ik mijn best ze op tijd en uur binnen te halen
ook heb ik een 100 grasparkieten gehad en toen hoorde ik ook niets van hem TJA EEN KEER ZEI HIJ GOH ZE MAKEN WEL HERRIE VROEG IN DE MORGEN toen ben ik voor de kooi gaan staan en zei tegen mijn parkieten luister jongens jullie mogen dat niet meer doen he happy :) waar de buurman bij stond en zei toen tegen hem goh ik hoop dat ze naar mij luisteren hahaha toen heeft hij nooit meer iets gezegt daarover



Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-10-26 - 21:50:38 send message to Chow

Dan komt er bij het lezen van dit topic gelijk een andere vraag op. Welke grote papegaaien zijn het minst luidruchtig en kunnen gekweekt worden in een woonwijk zonder de buren extreem te storen?


Gerardvu
Website Member
Posts :28

Website Member
2005-10-27 - 00:22:49 send message to Gerardvu

dat zijn dus juist de grijze roodstaarten heb ik me laten vertellen ik ben al een paar keer in een papegaaienpark geweest en de rustigste is de roodstaart

groetjes Gerard ps daarom kies ik ook juist deze soort


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-10-27 - 08:11:03 send message to dun grijzeroodstaart

de grijze roodstaart is een perfect koppel voor in een woonwijk .
mijn koppels beginnen wel even als het licht word te roepen / fluiten .
ik hoor het niet meer , maar mijn buurman sliep eerst in de achterste kamer tegen de tuin en is nou naar voren verhuist , die tegen het plein aan zit .
tja toeval of door mijn grijsjes nou ik heb nog nooit klachten gehoord , JA POSITIEVE
en kweken kan zelfs ook lukken hoor en zelfs met IMPORT VOGELS IN EEN VOILERE BUITEN ..

dus succes met je keuze !!!!


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-10-27 - 08:33:44 send message to johanblok

Van de grote papegaaien (30cm of meer) zijn grijzen inderdaad de rustigste. Anders moet je het in de poicephalussen gaan zoeken, maken ook relatief weinig lawaai. Een koppel grijzen zou je toch echt goed moeten kunnen houden als je ze s'nachts opsluit in een binnenhok zodat ze in voorjaar en zomer niet al te vroeg met hun fluitconcert beginnen.


gboom
Website Member
Posts :67

Website Member
2005-10-27 - 20:32:30 send message to gboom

Ik moet zeggen dat ik erg gecharmeerd ben van mijn koppel Jardine's. Veel soorten zijn toch wel te luidruchtig, maar de Jardine's zijn erg goed buiten te houden. Hetzelfde geldt overigens voor Rüppels (die zijn zelfs nog stiller), maar die zijn wel een stuk kleiner. De Jardine's fluiten ook vooral, maar niet hinderlijk.
Een echte aanrader voor een buitenvoliere in een woonwijk!


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-10-28 - 00:37:05 send message to Chow

Heb zelf een koppel Bonte Boeren en dat valt 100% mee. Als grijze roodstaarten acceptabel zijn dan overweeg ik daar tzt ook een koppel van te nemen.


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-11-14 - 21:37:08 send message to Jacqueline

happy :)

Weet niet of je ze al hebt de Grijzeroodstaarten.
Maar dit is het geluid dat erbij zit.

http://media.putfile.com/Sound-African-Greys

Let wel, dit is buiten de kooien opgenomen.

wink ;)
Peter.


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-11-14 - 23:19:22 send message to Chow

Fantastisch geluid. Ik zou mij daar nooit aan storen. Nu moet ik zeggen dat het geluid van m'n Bonte Boeren ook niet storend is. Het ergst was het fluiten s'ochtends van m'n valkparkiet. Daar werd je echt wakker van. Hij is inmiddels verkocht (niet vanwegen het gefluit). De oh zo rustige kakariki's kunnen er ook wat van. M'n gele man mekkerd s'ochtends zo hard en langdurig dat het mij verbaasd dat er nog niemand heeft geklaagd. Ik zelf slaap er doorheen maar mijn vrouw wordt er wakker van. Misschien dat hij ook in de broedstemming is en daarom zoveel mekkerd. Ik zie hem de hele dag alle andere kakariki's voeren.


Gerardvu
Website Member
Posts :28

Website Member
2005-11-16 - 21:55:51 send message to Gerardvu

hoi peter

bedankt joh

dit geluid is zeker niet storend ik vind het zelfs leuk klinken haha

he bedankt
groetjes gerard



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 237 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede