Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Waarom eigenbelang en risico's dan veiligheid? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4 5
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Waarom eigenbelang en risico's dan veiligheid?
jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2005-10-26 - 21:25:55 send message to jani

Wat ik mij nu afvraag is waarom men nu in deze toch enigsinds risico volle periode nog tentoonstellingen en beurzen laat doorgaan?
Dit is toch weer maar eigenbelang van de verenigingen,waar de liefhebber als enig slachtoffer kan uitkomen.
Gaan de verenigingen waar een besmette vogel gekocht wordt opdraaien voor de eventuele gevolgen?
Ik vind dat het nog eens genoeg zegd over sommige verenigingen.


IGGINO
Website Member
Posts :206

Website Member
2005-10-26 - 21:38:30 send message to IGGINO

hier in België is vanaf maandag 24-10 alles verboden. Dus er mag niets meer doorgaan geen verkoop,tt, show van pluimvee en vogels.
Ik vind dat ze het in heel Europa moeten doen!


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-10-26 - 22:04:56 send message to Niltava

van de site van MinLNV
--------------------------------------------------
Mogen tentoonstellingen en markten met levend pluimvee nog doorgaan?
Ja, maar de in Nederland geldende voorwaarden zijn onverminderd van kracht. Zo moet de tentoonstelling of markt gemeld zijn aan de VWA en moeten alle dieren ingeënt zijn tegen Newcastle Disease. Inmiddels heeft de EU besloten tentoonstellingen aan banden te leggen. Hoe Nederland hiermee omgaat wordt de komende dagen verder uitgewerkt.
--------------------------------------------------

Denk niet dat de verenigingen aansprakelijk kunnen worden gesteld, de verkoper en koper zijn toch zelf verantwoordelijk.
Overigens lijkt mij de kans klein dat het op deze manier binnenkomt, immers de dieren gaan snel dood en import moet uit quaraintaine komen.
Of het verstandig is, is een andere vraag.


jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2005-10-26 - 22:50:43 send message to jani

Het zijn toch de verenigingen die het orgeniseren of niet,het is toch door hun toedoens dat de dieren samen worden gebracht.
En zieke dieren zouden snel dood gaan
De incurbatie periode zou tot 60dagen bedragen,wat betekend als er een wilde besmette vogel op of rond je voliere heeft gezeten je eigen vogels tot 2 maanden daarna kunnen sterven,wie kan dan garanderen dat zijn vogels gezond zijn,vermoed niemandt.
Vindt het gewoon onverantwoord.


noel
Website Member
Posts :75

Website Member
2005-10-26 - 23:39:56 send message to noel

hoi
ik zou morgen grijzen roodstaarten in belgie ophalen maar dat mag niet dus?


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2005-10-27 - 00:03:25 send message to bert1974

het zijn wel de verenegingen die het organiseren maar de verantwoordelijkheid neem je zelf als je er voor kiest om er heen te gaan er is geen mens die je dwingt


jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2005-10-27 - 06:28:23 send message to jani

Inderdaad de vereeniging strijkt de inkomst gelgen en winst op en de liefhebber zit met de gebakken peren,gewoon schandalig.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-10-27 - 08:14:49 send message to natasja

Ik laat me niet uit over verenigingen en heb niets met tt's etc. maar het voelt voor mij wel erg dubbel dat er tt's worden gehouden terwijl er een ophokplicht geld in nederland , ik kan niet begrijpen waarom daar honderden vogels samen mogen komen terwijl ik mijn dieren "moet" afschermen tegen andere vogels.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-10-27 - 08:31:09 send message to johanblok

Veel verenigingen hebben helaas uberhaupt geen last van een moreel geweten, gezien hun passitiviteit ten aanzien van (onnodige) import van wildvang, de vele misstanden op vogelmarkten, kleine huisvesting etc. Dus dat velen alles gewoon door laten gaan verbaast mij niks.

Overigens, europarrot heeft de show wel afgelast.


kurt fierens
Website Member
Posts :163

Website Member
2005-10-27 - 09:51:08 send message to kurt fierens

Noel,

Ik heb maandag persoonlijk contact opgenomen met de bevoegde instantie in Brussel. Deze vertelden mij dat er geen vervoersverbod is voor papegaaien of parkieten. Je mag gewoon vogels kopen en verkopen. Wel moest je de media blijven volgen indien er plots iets moest veranderen. Dus je mag gerust vogels gaan kopen.

Kurt


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2005-10-27 - 12:48:27 send message to goulds

Wat wordt hier toch weer lekker overdreven zeg sorry hoor.

Allereerst de zogenaamde gedupeerde brengt vrijwillig de vogels naar de TT.
Verder dankzij de verenigingen bestaat onze hobby en komen de meeste van ons met elkaar in contact of op het idee deze hobby te beginnen.

Voor de duidelijkheid de ophokplicht is er voor pluimvee,de TT zijn er voor siervogels wel te verstaan kanaries,cultuur,tropen/exoten,parkieten.

Hou aub op met paniek zaaien zeg en mensen die zich een heel jaar uitsloven voor een goed georganiseerde TT uit te maken voor egoiste en geldwolven.Verder houd een vereniging niet veel over aan een TT.
Buiten dat het zijn de kwekers(in jullie ogen de gedupeerde) die de vereniging zijn en maken.
Dus van mij mag hier heel snel een slotje op.

grt Goulds


uswhite
Website Member
Posts :133

Website Member
2005-10-27 - 13:33:22 send message to uswhite

Ik ben het volledig met Goulds eens. Dit lijkt een beetje op muggenzifterij. Soms lijkt het erop als een topic begint dat de knuppel om iemand te gooien al klaar staat. Denk eens aan de vogelhouders die hier naar toegeleeft hebben. Trouwens als er evenementen gehouden mogen worden moeten wij daar dan nog eens in de negatieve zin over oordelen en mensen aan de schandpaal nagelen. Ik zou zeggen blijf er dan weg en laat de andere mensen doen wat binnen de huidige regelgeving mogelijk is en toegestaan.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-10-27 - 13:52:24 send message to natasja

de ophokplicht geld ook voor kwartels , een diersoort waarvan bekend is dat ze veelvuldig op bodems van voliere's gehouden worden waar de zogenaamde siervogels in leven.



Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-10-27 - 14:10:24 send message to Niltava

quote
Op basis van de huidige stand van zaken kan er gewoon worden doorgegaan met de voorbereidingen van de komende tentoonstellingen, hoewel het plotseling afkondigen van een verbod ons wel boven het hoofd blijft hangen.

Aldus de NBvV

Importverbod geldt tot eind november.
Vraag me af of het een algeheel verbod is, aangezien er van de eu alleen een verbod geldt vanuit Azië en Eurazië.


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-10-27 - 16:00:24 send message to paccie

goed gesproken uswhite ik denk ook dat er weer een paar zitten te stangen hallo mensen er is hier nog niks aan de hand hoor en als er besmetting is dan lassen ze het echt wel af hoor


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2005-10-27 - 16:15:41 send message to goulds

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Natasja:

Klopt idd van kwartels,maar allereerst komen deze zelden of nooit op de tt's enkel op de grote tt's ,deze moeten door arts gekeurd o.i.d. zijn.
Verder heeft niet iedereen ze rondlopen,en 40% van huidige kwekers kweekt binnenshuis op de zolder of in de kelder of overgebleven slaapkamer.
Men wil gewoon onrust stoken,ik vind het zeer lullig voor de pluimvee en sier pluimvee houders,maar ga de andere er niet op afrekenen.

Jani: heb een gedeelte van je 190 posts gelezen ,verveel jij je of geniet je ervan om vanalles op te rakelen?

Ik kan gelukkig wel dit weekend naar de TT waar ik ook nog in de prijzen ben gevallen.
Iedereen is welkom(ook de zwartkijkers)
De huisvriend te Rothem(zuid limburg)28,29,30 okt



Pagina : 1 2 3 4 5
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 185 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede