Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > ik heb een vraagje kan ik nu het broedblok erin hangen voor kakariki's? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : ik heb een vraagje kan ik nu het broedblok erin hangen voor kakariki's?
lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2005-10-30 - 15:01:43 send message to lennard

ik heb een vraagje kan ik nu het broedblok erin hangen voor kakariki's in het nachthok. Ze zitten elkaar de heletijd te voeren en ze zitten telkens in het hokje van de kwartels zou in nu in het nachok een broedblok hangen??


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2005-10-30 - 16:41:05 send message to lennard

nog niemand die raad heeftsad :(


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2005-10-30 - 17:12:05 send message to Picolet

Het mooie weer maakt het nu wel verleidelijk om broedblokken in de kooien te hangen. De vogels zijn natuurlijk ook enigzins van slag en krijgen voorjaarskriebels.

Het weer kan echter snel omslaan en de temperatuur dalen tot 10 graden of minder. Wanneer het popje vooral een jong exemplaar gaat leggen is de kans op legnood groot en verspeel je de vogel met een beetje pech.

Bovendien vliegen de jongen wanneer je nu al begint over ongeveer 10 weken uit en wanneer ze niet terug gaan naar het broedblok is er een grote kans dat ze verkommeren en vroegtijdig sterven.
Als je twijfelt of je hier goed aan doet zou ik je adviseren om het niet te doen. wanneer je de kooi kunt verwarmen is het natuurlijk een ander verhaal.

Groeten Ruud


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2005-10-30 - 17:34:56 send message to lennard

okeey bedankt. Jah ik kan de kooi verwarmen maar ik denk toch dat ik nog maar even wachthappy :)


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-10-30 - 18:38:49 send message to paccie

gewoon doen ik kweek altijd in de winter nooit geen last ik hou alleen de vorst eruit


adriaanbaan
Website Member
Posts :154

Website Member
2005-10-30 - 18:57:39 send message to adriaanbaan

Ik koop veel nesten met kakarikies bij verschillende kwekers.

Vaak hoor ik het verhaal dat je ze het best kan laten broeden wanneer en zovaak als ze zelf willen. Haal je het blok weg dan zijn ze vaak niet meer aan de gangwink ;) te krijgen.

Ook 's winters koop ik nog nesten (4 weken oud)uit buitenvluchten.

groetjes Adriaan



Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-10-30 - 22:56:08 send message to Chow

Voor zover ik weet en lees is het klimaat in Nieuw Zeeland gelijk aan die van Nederland. Kakariki's zijn behoorlijk winterhard. Op kakariki.net kun je veel aanvullende info vinden. Belangrijkste tip op die site is dat wanneer je kweekt in de winter dat het blok niet te groot is zodat de pop en de jongen elkaar goed warm houden. Is het juist heel warm dan liever een groter blok zodat ze "afstand" van elkaar kunnen nemen om te verkoelen.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 208 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede