Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Warme weer beinvloed broedgedrag Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
<<< vorige


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-11-07 - 18:34:41 send message to Niltava

Ja, als het jou niet uitkomt moet iedereen zich stilhouden. Is de mening anders dan gooi je vaak even het olie op het vuur.

Iedereen doen wat hij zelf wil? Ja als het over een auto, koelkast oid ging. Het gaat echter over dieren waar wij de verantwoordelijk over hebben.
Moet je eens kijken hoeveel mensen ze ineens naar binnen zouden doen(kleine tropen) als de import werd gestopt en de prijzen zouden stijgen.
Voor het welzijn dus naar binnen, lijkt me toch dat de vogelliefhebber daarvoor zou kiezen.


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-11-07 - 19:11:42 send message to paccie

tuurlijk gelijk heb je


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2005-11-07 - 19:54:01 send message to Picolet

De manier waarop Paccie kweekt maakt niet uit of het 20 graden vriest of er geen zon schijnt. De vogels krijgen 15 uur licht en worden geforceerd om aan de gang te gaan. De belichting geeft de vogels de drive om te gaan broeden.
Voor de prachtvinken die buiten zitten geldt een ander verhaal. Inderdaad zijn de mensen minder zuinig op de import tropen omdat er snel een nieuwe pop is aangekocht bij een mislukt experiment.

Dat er nu zo snel kan worden geringd is een uit de hand gelopen strijd tusen de Algemene Bond en de NBVV. De eerste begon met het verstrekken in oktober en de NBVV rond de kerstdagen. Liefhebbers van de algemene Bond hadden bij de COM wedstrijden dus een voordeel. Dit onsportief gedrag leverde de Algemene Bond een voordeel op van oudere vogels en kon men meerdere ronden kweken. De NBVV kon derhalve niet anders door ook eerder ringen te gaan verstrekken.

Het vroeg kweken en het extra draaien van broedrondes voor de TT heeft als nadeel dat de vogels vaak uitgeknepen worden om die ene kampioen te kweken. Het uitgelegde popje met een uitgezakte buik wat zich te barsten heeft gekweekt wordt bedankt en voor bewezen diensten de handel in geduwd.



Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-11-07 - 20:22:15 send message to Chow

Het feit dat Paccie in de winter kweekt staat los van het uitknijpen van de vogels. De vogels bij hem kweken na de winter namelijk niet meer en hebben zodoende weer ruim te tijd alvorens opnieuw ingezet te worden. Paccie kweekt gewoon in een ander seizoen. Meer is het niet. Ik ken hem persoonlijk en zijn vogels zitten er prima bij, zien er goed uit en Paccie is een vogelliefhebber in hart en nieren.


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2005-11-07 - 20:36:13 send message to Picolet

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Het is geen persoonlijke aanval op Paccie. Ik bedoel alleen dat men door het vroeger verstrekken van de ringen de mogelijkheid heeft langer door te kweken.

Een TT kweker zal zoveel mogelijk vogels kweken. De beste doorhouden en de slechte dumpen.



paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-11-07 - 21:23:20 send message to paccie

ik kweek tot eind april en begin weer in september met koppelen dus ze hebben ong 5 maanden rust en het voordeel is dat ze de heetste maanden niet hoeven broeden kunnen ze lekker buiten of in het binnenhok uitvliegen


cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2005-11-08 - 00:33:12 send message to cocobar

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Niet alle TT-kwekers veralgemenen, Picolet.

Ik kreeg juist het advies om kweekkoppels altijd voldoende rust te geven en zeker niet meer dan 3 nesten per jaar groot te laten brengen (zebravinken)... want blijven doorbroeden zorgt voor steeds zwakkere jongen en die moeten dan toch zowieso uitgesloten worden (= verlies van tijd en energie).
Je snijdt dan als TT kweker juist in eigen vingers als je op langere termijn denkt, want zo maak je geen optimaal gebruik van je beste kweekkoppels als je ze na 1à2jaar worden opgebrand...
Een goede TT kweker gaat voor kwaliteit ipv hoeveelheid (liever 1 topper dan 2 halve..)

Gr koen



Pagina : 1 2 3
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 138 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede