Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > verschil tussen parkieten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : verschil tussen parkieten
m goudberg
Oud Lid
Posts :90

Oud Lid
2005-11-04 - 18:59:21

wat is het verschil tussen engelseparkieten en grasparkieten.

groet,
mark
happy :)


piet witteman
Website Member
Posts :258

Website Member
2005-11-04 - 20:50:55


gewone grasparkietjes


een engelse parkiet

Groet Piet


gouldamadine
Website Member
Posts :262

Website Member
2005-11-04 - 21:14:19

er zit geen verschil tussen
De engelse is alleen groter en door selectie verkregen de "kleine"grasparkiet word nl ook wel de nederlandse grasparkiet genoemd

persoonlijk vingd ik wel dat de kweker van de "hollandse grasparkiet" gedicrimineerd word want de hollandse word nl niet gevraagt op tt's
op keurbriefje zou dan komen te staan veel te klein

mvg arjan


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2005-11-04 - 22:09:11

Als ik eerlijk ben vind ik de hollandse veel leuker om te zien happy :) maar dit is persoonlijke smaak.


Fokke
Website Member
Posts :224

Website Member
2005-11-04 - 23:19:33

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

user wiped their message


Fokke
Website Member
Posts :224

Website Member
2005-11-04 - 23:22:30

De Engelse grasparkiet is inderdaad hetzelfde als de z.g. Hollandse parkiet ze stammen allemaal af van de Australische grasparkiet maar door selectieve kweek, wat voor het eerst in Engeland gebeurde zijn de vogels steeds groter geworden en hierdoor hebben ze de naam Engels parkiet gekregen. Tevens hebben de engelsen zich toegelegd op bepaalde onderdelen van de vogels zoals de kop,houding bevedering enz. Dat de kleine parkiet gediscrimineerd wordt daar is wel wat voor te zeggen maar dan blijft de vraag over waar moet de grens getrokken worden, wanneer is het een engelse en wanneer is het een hollandse parkiet. Volgens mij blijft dit altijd een punt van discussie.


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-11-05 - 00:30:04

Verschil is denk ik wel duidelijk. De engelse is bijna 1,5 tot 2 keer zo groot als de "hollandse". Neemt niet weg dat het belachelijk is dat je met de "hollandse" niet op een TT in de prijzen kan vallen. Hier zou de bond wat aan moeten doen.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-11-05 - 01:12:58

In de standaardeisen van de NBvV voor de grasparkiet wordt gesproken over een minimale lengte van 21,6 cm.
Ik zie nergens verschil tussen Engelse en Hollandse. Dan valt de Hollandse dus altijd buiten de boot inderdaad. Vreemd.


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-11-05 - 01:23:35

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Als de bond het heeft over grasparkieten dan hebben ze het automatisch over engelse. Dat is gezien het feit dat engelse voortkomen uit hollandse idd zeer vreemd. De hollandse lijkt een vergeten ras die alleen voorkomt in huiskamers en in volieres van niet TT kwekers. Is in wezen een schande omdat de hollandse veel dichter bij het origineel staat dan de engelse.
Heb toevallig nog een foto van een engelse man en een hollands jong. Zoek de verschillen happy :)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 245 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede